مروری کوتاه بر آمارهای تاریخ جام حذفی فوتبال ایران؛

حذفی بازی با اعداد

فینال جام حذفی این فصل امشب از ساعت 21 در ورزشگاه فولاد آره نا (شهدای) شهر اهواز بین دو تیم پرسپولیس تهران و داماش گیلانیان آغاز می شود و با معرفی قهرمان ، پرونده فوتبال ایران در فصل 1398-1397 به طور کامل بسته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۵۰۲
حذفی بازی با اعداد

به گزارش جام جم آنلاین ، در آستانه فینال دیدنی این فصل از جام حذفی برخی از آمارها و ارقام های مربوط به تاریخ برگزاری این رقابت ها را مرور می‎کنیم:

1355- نخستین دوره جام –حذفی در سال 55 خورشیدی به پایان رسید. دو تیم ملوان بندرانزلی و سپاهان در فینال به مصاف هم رفتند که نماینده انزلی با برتری چهار بر یک قهرمان نخستین دوره جام حذفی لقب گرفت. ملوان انزلی تا به حال سه بار قهرمان و چهار بار نایب قهرمان این رقابت ها شده است.

7- تیم استقلال تهران رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران است، این تیم تا امروز هفت مرتبه به عنوان قهرمانی رسیده است. نخستین قهرمانی تاج قدیم در سال 1357 ثبت شد. این تیم در فینال دو بر صفر همای تهران را شکست داده بود. آخرین قهرمانی آبی های پایتخت نیز فصل گذشته رقم خورد. آنها در فینال خونه به خونه بابل را شکست دادند و با وینفرد شفر این عنوان را به دست آوردند.

4- تیم های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی رکوردداران تعداد نایب قهرمانی جام حذفی هستند. هر دو تیم هر کدام چهار مرتبه در فینال شکست خورده اند و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرده اند.

15- تیم های تهرانی در زمینه کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی رکورددار هستند و 15 مرتبه این عنوان را به دست آورده اند. این عناوین از سوی تیم های استقلال (۷)، پرسپولیس (۵)، صباباتری (۱)، نفت (۱)، سایپا (۱) به دست آمده است.

8- بیشترین رکورد وقفه در برگزاری جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور به دهه 60 خورشیدی برمی گردد. جنگ تحمیلی علیه ایران باعث شد تا رقابت های جام حذفی در ایران به مدت هشت سال برگزار نشود.

31- تعداد کلی دوره هایی است که تحت عنوان رقابت های جام حذفی کشور برگزار شده است.

8- تا به حال هشت بار قهرمان جام حذفی با ضربات پنالتی مشخص شده است. ملوان انزلی، برق شیراز، ذوب آهن اصفهان (2 بار) ، صبا باتری تهران، سپاهان اصفهان(2 بار)، استقلال تهران تیم هایی هستند که تا به حال با برتری در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یافته اند.

17- با احتساب بازی امشب این هفدهمین باری است که فینال جام حذفی به صورت تک بازی برگزار می شود.

121- تعداد گل هایی است که در تاریخ فینال های جام حذفی رد و بدل شده است. این آمار شامل گل هایی هم که در ضربات پنالتی و وقت های اضافه به ثمر رسیده هم هست.

25-تیم داماش گیلانیان بیست و پنجمین تیمی است که در تاریخ رقابت های جام حذفی باشگاهی کشور به فینال صعود می کند.

3- علی پروین، بهمن صالح نیا و علی دایی پرافتخارترین مربیان تاریخ جام حذفی هستند و هر کدام سه بار به این عنوان دست یافته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها