بندرنشین ها اینگونه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند ؛

تاجگذاری لیورپول با کمک فلسفه آلمانی

امشب فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 در استادیوم متروپولیتانوی شهر مادرید برگزار می شود و دو تیم تاتنهام و لیورپول برای کسب جام قهرمانی این فصل به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۹۴
یادگاری های جزیره در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش جام جم آنلاین ، به بهانه فینال انگلیسی این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برخی از نکات آماری مربوط به حضور تیم های جزیره در این تورنمنت باشگاهی اروپا را مرور می کنیم:

*تیم های انگلیسی تا به حال 12 مرتبه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده اند. آنها در جدول پرافتخارترین کشورها در این تورنمنت معتبر باشگاهی سوم هستند. تیم های اسپانیایی با 18 قهرمانی در رده اول قرار دارند. تیم های ایتالیایی هم مانند تیم‌های انگلیسی 12 عنوان قهرمانی کسب کرده اند اما چون تعداد نایب قهرمانی کشور ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر است بنابراین بالاتر از انگلستان و در رتبه دوم قرار گرفته اند. تیم های ایتالیایی 16 و تیم های انگلیسی 8 عنوان نایب قهرمانی دارند.

*لیورپول پرافتخارترین تیم جزیره در لیگ قهرمانان اروپاست. آنها با کسب 5 عنوان قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در رده چهارم پرافتخارترین تیم های تاریخ این رقابت ها قرار گرفته اند، البته این رتبه را با بارسلونا به صورت مشترک دارند. منچستریونایتد دومین تیم پرافتخار انگلستان در لیگ قهرمانان اروپاست. شیاطین سرخ شهر منچستر سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی دارند. ناتیگهام فارست ، تیمی که اکنون در سطح اول فوتبال انگلستان هیچ جایگاهی ندارد سومین تیم پرافتخار انگلیسی ها محسوب می شود. آنها دو قهرمانی در این رقابت ها به دست آورده اند، قهرمانی هایی که در سال های 1979 و 1980 به دست آمد.

چلسی با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی چهارمین تیم و آستون ویلا دیگر تیم رو به اضمحلال رفته با یک قهرمانی پنجمین تیم پرافتخار انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا هستند. لیدزیونایتد و آرسنال نیز هر کدام یک مرتبه نایب قهرمان شده اند.

*تا به حال هیچ بازیکنی از کشور انگلستان موفق نشده که به جمع گلزنان برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. هم اکنون کریستیانو رونالدو با 126 گل مقتدرانه صدر جدول برترین گلزنان را در اختیار دارد. لیونل مسی با 112 گل دوم است و رائول اسطوره رئال مادرید نیز با 71 گل جایگاه سوم را در اختیار دارد. رتبه های بعدی در اختیار بازیکنانی نظیر کریم بنزما(فرانسه)، رودفن نیستلروی(هلند)، رابرت لواندوفسکی(لهستان)، تیه ری هانری(فرانسه)، ، آلفردو دی استفانو(آرژانتین)، آندری شوچنکو (اوکراین) و زلاتان ابراهیموویچ(سوئد) است.

*پل اسکولز پرسابقه ترین بازیکن کشور انگلستان در لیگ قهرمانان اروپاست. این بازیکن سابق یونایتد 124 بار در این تورنمنت به میدان رفته است. در صدر جدول این رقابت ها ایکر کاسیاس سنگربان اسطوره ای اسپانیایی ها قرار دارد که 177 مرتبه تاکنون در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها