نیمکت باشگاه یوونتوس هم اکنون پرابهام ترین نیمکت یک تیم بزرگ اروپایی به شمار می آید. در حالی که جدایی ماسیمیلیانو آلگری از این تیم قطعی شده است هر روز نام جدید و البته دهان پرکنی برای جایگزینی او مطرح می شود.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۰۹
بانوی پیر تورین در انتظار نیمکت تازه

به گزارش جام جم آنلاین ، یوونتوس قهرمان هشت فصل اخیر سری آ ایتالیا است. این تیم در فصل 2019-2018 با کریستیانو رونالدو جذابیت بیشتری پیدا کرد اما حتی با وجود این ستاره بزرگ باز هم نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. ولی به هر حال طبق روال هفت فصل گذشته باز هم به عنوان قهرمانی سری آ ایتالیا دست یافت.

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی 52 ساله یوونتوس که حالا به دنبال چالش جدی تر و بزرگ تری در دنیای فوتبال می گردد پیش از این رسما اعلام کرده بود دیگر تمایلی به ماندن در شهر تورین ندارد و می خواهد از هدایت بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) دست بکشد.

او با یوونتوس پنج بار قهرمان سری آ ایتالیا شد، چهار قهرمانی در کوپا ایتالیا به دست آورد، دو بار نیز با همین تیم فاتح سوپرجام ایتالیا لقب گرفت و دو بار هم نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. حالا چه کسی می تواند کارنامه او را تکرار کند؟ البته کارنامه ای که جای خالی بزرگی به نام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد...

با هم گزینه های سرمربی گری در یوونتوس را مرور می کنیم.

1- مائوریسیو ساری

یکی از گزینه های نه چندان چشمگیر یوونتوس برای سرمربی مائوریسیو ساری است، کسی که هدایت تیم چلسی را بر عهده دارد و البته خروجش از این تیم تقریبا قطعی شده است. ساری هر چند با چلسی به فینال لیگ اروپا صعود و البته با این تیم لندنی در لیگ برتر هم سوم شد تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم به دست آورد.

ساری با وجود موفقیت های نسبی فصل اخیر مربی محبوبی برای تورین به شمار نمی رود، در واقع هواداران یوونتوس در انتظار یک نام بسیار بزرگ‎تر و جذاب‎تر هستند وگرنه با ساری مشکلی ندارند.

به هر حال روز گذشته روزنامه کوریه دلواسپورت احتمال مربی گری ساری در یوونتوس را تبدیل به تیتر یک خود کرد.

2-سیمونه اینزاگی

جیانلوکا دی مارزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی از سیمونه اینزاگی و مائوریسیو ساری به عنوان گزینه های اصلی یوونتوس برای جانشینی آلگری نام برده است.

دی مارزیو مدعی شده که مدیران یووه اخیرا با اینزاگی دیدار کردند و این مربی برای نشستن روی نیمکت مربیگری بیانکونری ابراز تمایل کرده است با این حال راضی کردن مدیر لاتزیو برای موافقت با جدایی او کار سختی است. جالب اینجاست که اینزاگی در دوران فوتبالی خود که ستاره ای بزرگ به شمار می رفت در انواع و اقسام تیم های سری آ ایتالیا بازی کرد اما در میان این نام ها ، تیمی به نام یوونتوس به چشم نمی خورد.

3- خوزه مورینیو

گزینه دیگر مد نظر برای نیمکت یوونتوس کسی نیست به جز خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی که در فصل 2019-2018 از منچستریونایتد اخراج شد.

او که یکی از درخشان ترین و موفق ترین مربیان سال های اخیر محسوب می شود و در تیم‎های بزرگی همچون رئال مادرید، اینترمیلان و چلسی نیز مربی گری کرده به تازگی به جمع کاندیداهای احتمالی یووه اضافه شده است. گفته می شود او که قبلا با رونالدو مشکل داشت اکنون با او ارتباط خوبی دارد و شاید همین باعث توصیه او به سران یوونتوس از جانب کریس رونالدو شده باشد.

مورینیو مربی کارنامه داری به شمار می رود و موفقیت هایی نظیر فتح لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر و ... در کارنامه او دیده می شود.

4- پپ گواردیولا

مرد اسپانیایی به تازگی با منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شده و علاوه بر آن با همین تیم جام اتحادیه و حذفی انگلیس را هم برده است تا هر چه جام داخلی باشد به دست گواردیولا و شاگردانش فتح شود.

با وجود اینکه پپ بودجه کلانی را برای تابستان در اختیار دارد و علاوه بر آن از موقعیتی عالی در این تیم برخوردار است اما از روز گذشته شایعه شد که او احتمالا در حال مذاکره با سران یوونتوس برای هدایت این تیم تورینی است.

گواردیولا اکنون در ایتالیا به سر می برد، بسیاری بر این عقیده اند این سفر بی‎ارتباط با مذاکره با سران یووه نیست. شاید در آینده ای نزدیک همکاری بین طرفین رخ دهد.

5- آنتونیو کونته

پیش از همه این نام ها، آنتونیو کونته به عنوان سرمربی بعدی یوونتوس مطرح می‎شد اما نیمکت تا امروز به او نرسیده است. دلیلش هم مخالفت کریستیانو رونالدو اعلام شده است. به نظر می رسد رونالدو نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در انتخاب سرمربی بعدی یوونتوس دارد. او اعتقاد دارد یوونتوس باید هجومی باشد این در حالی است که کونته در تیم های تحت هدایتش معمولا این تفکر را ندارد.

از سویی دیگر گزینه ای که از فهرست کاندیداهای سرمربی گری یوونتوس خارج شده دیدیه دشان است. دشان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه تمایلی به فعالیت در رده باشگاهی ندارد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها