امروز و فردا، پایان کار تیم های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

ذوب آهن به دنبال سرگروهی / این سرخابی‎های بی‎انگیزه

امشب و فردا شب کار سه نماینده ایران در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فصل 2019-2018 آسیا تمام می شود؛ دو تیم حذف شده اند اما یک تیم با شایستگی پیش از این صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها مسجل کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۶۳
ذوب آهن به دنبال سرگروهی / این سرخابی‎های بی‎انگیزه

به گزارش جام جم آنلاین، امشب تیم های حذف شده استقلال و پرسپولیس به میدان می رود و فردا شب ذوب آهن اصفهان.

شاگردان فرهاد مجیدی و برانکو ایوانکوویچ فقط به دنبال این هستند تا در آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت ها نمایشی عالی داشته باشند تا بتوانند وداعی آبرومندانه با این رقابت ها داشته باشند اما در سوی مقابل ذوب آهن که هم اکنون صدرنشین گروه A است و پیش از این صعود خود را قطعی کرده در آخرین مسابقه فقط برد می خواهد تا به عنوان صدرنشین راهی یک هشتم شود.

وداع اسطوره در ورزشگاه آزادی

این خیلی بد است که پرسپولیس به عنوان قهرمان سه فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران و نایب قهرمان آسیا در فصل گذشته وداعی بسیار زودهنگام با لیگ قهرمانان آسیا در این فصل داشت. این تیم با کسب نتایجی ضعیف در گروه D رقابت ها پیش از این صعود نکردن خود را به یک هشتم نهایی قطعی کرده است و هم اکنون قعرنشین گروه خود به شمار می رود.

سرخ های پایتخت امشب از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی مقابل السد قطر به میدان می روند.



السد که صدرنشین گروه است و تقریبا صعود کرده در بازی رفت یک بر صفر پرسپولیس را شکست داده بود. این تیم نیاز مبرم به این دارد که امشب پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی مقابل السد قطر قرار می گیرند که همین هفته پیش جشن قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال ایران را برپا کردند، جشنی که در واقع سومین قهرمانی پیاپی آنها محسوب می‎شد. حالا قهرمان ایران وضعیت عجیبی دارد، سه قهرمانی پیاپی و یک نایب قهرمانی آسیا در سه سال گذشته در کنار حذف زودهنگام از این فصل از آسیا.

اعاده حیثیت هم بی معناست، چیزی که اکثر مواقع برای تیم هایی که وضعیتی مشابه پرسپولیس را دارند به کار گرفته می‎شود.

پرسپولیس در قهرمانی در لیگ برتر هت تریک کرده و فصل گذشته در آسیا به فینال صعود کرد، حالا این تیم اعاده حیثیت را می خواهد چکار؟ می توان صریحا گفت که پرسپولیس برای این دیدار بر خلاف آنچه که عنوان می‌شود انگیزه ای ندارد.

با این حال قرمزها چندان به برد در این بازی بی میل نیستند چرا که در صورت برد، سود قابل توجهی را از پاداش AFC دریافت خواهند کرد. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، برد در هر بازی 50 هزار دلار جایزه دارد که باتوجه به نرخ فعلی دلار حدود 800 میلیون تومان خواهد بود.

سرخ های پایتخت در حالی امشب مقابل السد قطر قرار می گیرند که ژاوی اسطوره اسپانیایی تیم السد قطر قصد وداع با فوتبال را دارد و این اتفاق امشب در ورزشگاه آزادی می افتد. او که یکی از بزرگ‎ترین بازیکنان جهان فوتبال در دهه اخیر بود چند فصلی است که در تیم السد قطر بازی می کند، در واقع این تیم را برای مقصد نهایی خود در فوتبال انتخاب کرده بود.

ژاوی امشب وداع شکوهمندی با فوتبال خواهد داشت؛ قطعا اگر خداحافظی او در قطر اتفاق می افتاد شکوه ورزشگاه آزادی را نخواهد داشت. این اسطوره در برابر دیدگان هزاران ایرانی برای همیشه با فوتبال وداع می کند.

در دیگر بازی این گروه و از ساعت 23:30 دو تیم الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان مقابل هم قرار می گیرند. به غیر از پرسپولیس هر سه تیم حاضر در این گروه برای صعود شانس دارند!

شاگردان فرهاد به دنبال برد مقابل قعرنشین

بی اغراق نیست اگر ادعا شود استقلال هم امشب بی انگیزه است. تیمی که از قبل صعود نکردن خود را محرز کرده امشب در شهر العین امارات مقابل تیم این شهر قرار می گیرد.

تیم العین با دو امتیاز قعرنشین گروه C است، گروهی که استقلال نیز با 5 امتیاز رتبه سوم آن را در اختیار دارد.

آبی ها در این فصل همه چیز را از دست دادند، از قهرمانی در لیگ برتر گرفته تا جام حذفی و از صعود به یک هشتم نهایی آسیا گرفته تا باخت در دربی! شفر اخراج شد و فرهاد آمد اما معجزه ای در کار نبود.

استقلال این فصل همه چیز را از کف داد. حالا اعاده حیثیت در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم معنایی ندارد. واقعیت این است که استقلال انگیزه ندارد اما به این معنی نیست که مقابل قعرنشین گروه تلاش نکند.



فرهاد مجیدی هم خوب می داند روزهای آخر خود را بر روی نیمکت سپری می کند. او که پس از انتصاب به عنوان سرمربی موقت استقلال حاشیه هایی را هم در اینستاگرامش رقم زد خوب می داند که مسئولان باشگاه استقلال یک مربی خارجی را برای فصل آینده مد نظر گرفته اند. فرهاد امیدوار است پیش از پایان کار رسمی خود در استقلال یک برد دیگر نیز به دست بیاورد.

تیم استقلال امشب از ساعت 22:30 رو در روی العین امارات قرار خواهد گرفت و در دیگر بازی این گروه به طور همزمان الدحیل قطر و الهلال عربستان با هم بازی می کنند.

ذوب آهن و نقشه صدرنشینی

تیم تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فردا شب در آخرین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه A به میدان می رود؛ این تیم قبلا صعود خود را قطعی کرده و تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله حذفی به شمار می رود.

شاگردان علیرضا منصوریان که 11 امتیازی هستند در صدر گروه خود قرار دارند، هر چند صعودشان قطعی است اما صدرنشینی‎شان خیر. آنها فردا شب مقابل النصر عربستان 9 امتیازی یک امتیاز هم بگیرند صدرنشین می شوند، دیداری که از ساعت 22:30 آغاز خواهد شد.



ذوب آهن در چند ماه اخیر عالی کار کرده است. آنها در آسیا همگروه‎های خود را یکی پس از دیگری شکست دادند و اکنون نیز صدرنشین گروه به شمار می روند. شاگردان علیمنصوری نیز در هفته‎های پایانی لیگ نیز خوب کار کردند و حالا می خواهند رویای سال 2011 را تکرار کنند، همان زمانی که تیم تحت هدایت منصور ابراهیم زاده به فینال هم رسید اما در نهایت نایب قهرمان شد. حالا ذوبی ها با این سابقه درخشان آسیایی یک بار دیگر به اتفاقات بزرگ فکر می کنند.

در دیگر دیدار این گروه الوصل امارات و الزورای عراق از ساعت 22:30 مسابقه خود را آغاز می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها