دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به مصاف العین امارات و السد قطر می‌روند که این بازی‌ها به خاطر حذف زودهنگام نمایندگان ایران تشریفاتی است.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۵۴
استقلال - العین؛ حیثیتی / خداحافظی ژاوی برابر پرسپولیس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، از هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا امروز دوشنبه و از ساعت ۲۲:۳۰ تیم فوتبال استقلال تهران میهمان العین امارات است و دو تیم در حالی مقابل هم به میدان می‌روند که هیچیک شانسی برای صعود به مرحله بعدی این مسابقات ندارند.

دیدار دو تیم گرچه کاملاً تشریفاتی است، اما جنبه حیثیتی دارد و هر دو تیم به دنبال آن هستند تا با پیروزی در این بازی، حسن ختامی مناسب در لیگ آسیا داشته باشند.

استقلال و العین با ۵ و ۲ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم گروه سوم قرار دارند و بازی رفت دو تیم در تهران با نتیجه یک-یک مساوی شده بود. پیروزی استقلال در این بازی و نتیجه مساوی باعث می‌شود تا استقلال کارش را با ایستادن در همان رده سومی به پایان ببرد.

اما پیروزی العین در این بازی باتوجه به محاسبه نتیجه بازی مستقیم در آسیا باعث می‌شود تا العین جای استقلال را در رده سوم جدول بگیرد. گونکالوس، باقری و اسماعیلی به دلیل مصدومیت و داریوش شجاعیان به دلیل محرومیت استقلال را در این بازی همراهی نمی‌کنند.

نبرد قهرمانان قطر و ایران در روز خداحافظی ژاوی

در دیگر بازی امروز و در گروه چهارم، پرسپولیس از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف السد قطر می‌رود. پرسپولیس هم مثل استقلال یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی شانس خود را برای صعود از دست داد تا این بازی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ تشریفاتی شود.

دیدار پرسپولیس و السد جدال قهرمانان لیگ ایران و قطر محسوب می‌شود. السد چند هفته پیش توانست به عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر دست یابد.

پرسپولیس هم هفته قبل با پیروزی مقابل پارس جنوبی قهرمان لیگ ایران شد تا این قهرمانی مرهمی باشد بر حذف سرخپوشان از آسیا.

تیم السد در حال حاضر با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه چهارم است و پاختاکور ازبکستان، الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران به ترتیب با ۸، ۶ و ۴ امتیاز دوم تا چهارم هستند.

صعود السد به مرحله بعد قطعی است و از بین پاختاکور و الاهلی هم یک تیم دیگر از این گروه راهی مرحله یک هشتم خواهد شد.

حضور تیم السد در ورزشگاه آزادی از یک جهت قابل توجه است. ژاوی هرناندز هافبک اسپانیایی السد که سال‌ها در تیم بارسلونا بازی می‌کرد، برای همیشه با دنیای بازیگری خداحافظی خواهد کرد و حضور او در ورزشگاه آزادی آخرین حضورش به عنوان بازیکن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها