هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز برگزار می‌شود که بالاخره تکلیف قهرمان و دومین تیم تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵۳
پرسپولیس و سپاهان؛ سودای جام «جم» و التهاب «نصف جهان»

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، قطار لیگ هجدهم امروز (پنج‌شنبه) به ایستگاه آخر خود می‌رسد و بعد از سی هفته بالاخره قهرمان و تیم دوم سقوط‌کننده مشخص می‌شود. قهرمان هجدهمین دوره لیگ برتر همانند لیگ هفتم از بین سپاهان و پرسپولیس مشخص می‌شود و این در حالی است که شاگردان قلعه‌نویی نیاز به یک معجزه دارند تا بار دیگر مزه قهرمانی را حس کنند.

تمام دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، ساعت ۲۱:۳۰ پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

پارس جنوبی – پرسپولیس، ورزشگاه تختی جم

هوای گرم بوشهر، حرارت لیگ را بیش از پیش داغ کرده است و شاگردان برانکو برای رسیدن به رکورد سپاهان و هت‌تریک در قهرمانی نیاز به تنها یک امتیاز در بازی آخر خود دارند. ۶ بازی پیاپی بدون برد دل سرخ‌ها را برای کسب ۳ امتیاز تنگ کرده است و قهرمانی با چاشنی پیروزی انگیزه پرسپولیس را بیشتر از همیشه کرده است. بشار رسن غایب اصلی پرسپولیس است که کتف خود را به تیغ جراحان سپرد و برانکو یکی از اصلی‌ترین طراحانش را در اختیار نخواهد داشت. سرخ‌های پایتخت هفته گذشته با تساوی‌های سپاهان و استقلال فرصت قهرمانی داشتند اما ماشین‌سازی مانع این کار شد تا کار قهرمان به روز آخر بکشد.

در سوی دیگر میدان تیمی با مربی پرسپولیسی با لباس زرد برابر شاگردان برانکو قرار می‌گیرد. مهدی تارتار که این روزها هجمه زیادی را به دلیل تأثیر تیمش در قهرمان لیگ هجدهم تحمل می‌کند، قصد گرفتن قهرمانی از تیم سابقش را دارد زیرا که تیم بوشهری علی رغم تمام مشکلات، بلافاصله پس از امتیاز گرفتن از تراکتورسازی تمرینات پرفشار خود را تا امروز آغاز کردند. نتیجه این دیدار خیلی در جایگاه این تیم تأثیر نمی‌گذارد و پارسی‌ها حداقل یک رتبه در جدول صعود یا سقوط می‌کنند. این تیم اکنون در رده یازدهم قرار دارد.

استقلالسپیدرود رشت، ورزشگاه آزادی

پایان خوش بدون مجیدی و شفر در روز خداحافظی خسرو حیدری از استقلال تنها خواسته و هدف آبی‌پوشان است. گرفتن سهمیه آسیایی از استقلال نیاز به اتفاقات عجیبی در هفته آخر دارد اما آبی‌ها این فرصت را دارند تا در صورت پیروز نشدن سپاهان و کسب ۳ امتیاز می‌تواند سهمیه مستقیم آسیا را نصیب شاگردان مجیدی کند. ایسما، صیادمنش، طارق همام و فرشید باقری غایبان اصلی استقلال برای بازی خداحافظی خسرو هستند.

اهمیت این بازی را وضعیت سپیدرود دو برابر می‌کند. شاگردان دست‌نشان برای ماند در لیگ برتر نیاز به کاری بزرگ دارند و باید استقلال را در آزادی شکست دهند و منتظر امتیاز از دست دادن مسجدسلیمانی‌ها باشند. سپیدرود با ۲۰ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و مصاف با استقلال رده سومی تنها فرصت آن‌ها برای بقا در لیگ برتر است. آمار نه چندان خوب شمالی‌ها در بازی‌های آخرشان باعث شده تا امید هواداران این تیم کمتر از قبل باشد.

فولاد تراکتورسازی، ورزشگاه شهدای فولاد

دیگر بازی مهم هفته آخر بین شاگردان لیکنز و قطبی برگزار می‌شود. تراکتوری‌ها ۵ بازی آخر خود را نبرده‌اند و حسرت پیروزی را دارند. جلوگیری از جریمه ۲۵ درصدی و گرفتن سهمیه آسیا انگیزه‌های اصلی تبریزی‌ها برای گرفتن انتقام بازی رفت در ورزشگاه فولاد است اما تیم قطبی نشان داده به راحتی در خانه امتیاز نمی‌دهد. سرخ‌های تبریزی که تا همین ۵ هفته پیش یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی بودند، حالا هم باید فولاد را ببرند و هم منتظر امتیاز از دست دادن پدیده باشند تا بتوانند پس از چند سال غیبت دوباره در آسیا حاضر شوند.

ماشین‌سازی – پدیده، ورزشگاه بنیان دیزل

آرزوی مشهدی‌ها برای برآورده شدن تنها به یک بازی و ۳ امتیاز بستگی دارد تا بالاخره رؤیای آسیایی شدن فوتبال مشهد به واقعیت تبدیل شود. پدیده ۵۳ امتیازی، ۲ امتیاز بیشتر از تراکتور رده پنجمی دارد و به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به تراکتورسازی، باید ۳ امتیاز را از چنگ تیم دوم تبریزی‌ها بیرون بکشد.

سایر دیدارهای لیگ هجدهم به شرح زیر است:

نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

سایپا – صنعت‌نفت آبادان، ورزشگاه شهدای شهر قدس

نساجی – پیکان، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

جدول لیگ برتر تا پایان هفته ۲۹:

پرسپولیس ۵۸ امتیاز

سپاهان ۵۵ امتیاز

استقلال ۵۴ امتیاز

پدیده ۵۳ امتیاز

تراکتورسازی ۵۱ امتیاز

ذوب‌آهن ۳۹ امتیاز

سایپا ۳۸ امتیاز

فولاد ۳۷ امتیاز

پیکان ۳۵ امتیاز

صنعت نفت ۳۴ امتیاز

نساجی ۳۳ امتیاز

پارس جنوبی ۳۰ امتیاز

ماشین‌سازی ۲۹ امتیاز

نفت مسجدسلیمان ۲۱ امتیاز

سپیدرود ۲۰ امتیاز

استقلال خوزستان ۱۲ امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها