قهرمان لیگ برتر انگلیس در آستانه حذف از لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد؛

شوک به قهرمان؛ کارت قرمز به من‌سیتی؟

در حالی که کمتر از 48 ساعت از قهرمانی منچسترسیتی در فصل 2019-2018 لیگ برتر انگلیس سپری می شد و آنها بابت این قهرمانی که در واقع دومین قهرمانی پیاپی آنها در لیگ جزیره محسوب می شد می گذشت، جشن گرفته بودند خبری منفی هواداران این تیم آبی پوش شهر منچستر را به شدت نگران کرد؛ خبری مبنی بر احتمال محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا برای یک فصل.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۷۲
شوک به قهرمان؛ کارت قرمز به من‌سیتی؟

به گزارش جام جم آنلاین ،منچسترسیتی بابت قهرمانی در لیگ برتر این فصل جایزه 38 میلیون و 400 هزار پوندی را به دست آورده است، سرخوشانه هم به این فکر می کنند که برای حضور پررنگ و پرسروصدا در نقل و انتقالات تابستانی و جذب ستاره های بزرگ بودجه 200 میلیون پوندی کنار بگذارند.

اما روز گذشته یک شوک نسبی به این تیم وارد شد، خبری که جشن قهرمانی را تحت تاثیر خود قرار داد ؛ احتمال محرومیت منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا.

تیم منچسترسیتی دو روز پیش چهارمین قهرمانی خود را در هشت سال گذشته تجربه کرد. این تیم بالاتر از لیورپول در این فصل هم به عنوان قهرمانی رسید تا پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی این تیم از لحاظ کسب عنوان قهرمانی در 10 سال اخیر بهترین رکورد سال های اخیر را در اختیار داشته باشد.

روز گذشته نیویورک تایمز گزارشی از تخلفات مالی باشگاه منچسترسیتی منتشر کرد و خبر از محرومیت قریب الوقوع این تیم از حضور در لیگ قهرمانان اروپا در روزهای آتی داد. کاری که نیویورک تایمز کرد را در واقع چند ماه پیش نشریه جنجالی اشپیگل آلمان آغاز کرده بود.

این موضوع مشکوک که بلافاصله پس از قهرمانی منچسترسیتی در فصل اخیر لیگ برتر انگلیس چنین خبری منتشر شده است را کنار می گذاریم و به اصل خبر می پردازیم. محرومیت منچسترسیتی چقدر واقعیت دارد و دلیل آن چیست؟

نادیده گرفتن قوانین یوفا

هیئت مدیره بخش کنترل مالی یوفا دو هفته پیش در سوئیس تشکیل جلسه داد تا در رابطه با تخلفات باشگاه منچسترسیتی در قوانین فیرپلی مالی یوفا بررسی های لازم انجام شود. حالا بر اساس گزارش نیویورک تایمز نخست وزیر سابق بلژیک یعنی ایو لِتِرمه که ریاست هیئت مدیره بخش کنترل مالی یوفا را بر عهده دارد تلاش می کند تا منچسترسیتی برای یک فصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شود چرا که در این جلسه همه چیز به ضرر من سیتی پیش رفته و تخلفات مالی این باشگاه بر همه روشن و اثبات شده است.

البته طبیعی است در این شرایط سران باشگاه منچسترسیتی همه چیز را از بیخ و بن تکذیب کنند و بگویند تخلف مالی و دور زدن قوانین فیرپلی مالی صحت ندارد. زمانی که چند ماه پیش برای نخستین بار بحث تخلف مالی باشگاه منچستری پیش آمد مدیران این باشگاه تمام اتهامات را رد و ادعا کردند حساب های مالی مربوط به منچسترسیتی به صورت کاملا مشخص منتشر شده و آمار منظمی دارد.

با وجود تکذیب سران من سیتی، یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) تخلف مالی این باشگاه را در آن زمان تایید و آنها را جریمه روبرو کرد.

بر اساس آخرین اخبار تخلف مالی باشگاه منچسترسیتی محرز است و به زودی خبر جنجالی مربوط به آن اعلام خواهد شد اما نکته ای که وجود دارد این است که مشخص نیست محرومیت احتمالی آبی پوشان شهر منچستر برای چه زمانی است، فصل 2020-2019 و یا 2021-2020.

به هر حال این اتفاق ضربه ای سهمگین به قهرمان لیگ برتر انگلیس است چرا که پس از قهرمانی های پیاپی در لیگ برتر انگلیس هدف بعدی آنها فقط در قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خلاصه می شد سرمایه گذاری های متعددی را هم در رابطه با آن انجام داده بودند.

تیم منچسترسیتی که این فصل لیگ برتر انگلیس را فتح کرده شانس این را دارد که جام اتحادیه این فصل را هم با شکست تیم واتفورد به دست بیاورد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها