در انتظار پرسرو صداترین نقل و انتقالات تابستانی

بارش تابستانی میلیون‎ها دلار

امشب لیگ برتر انگلیس تمام می‎شود؛

جزیره در التهاب

امشب از ساعت 18:30 به وقت تهران 10 دیدار به صورت هماهنگ در شهرهای مختلف بریتانیا در لیگ برتر فوتبال این کشور برگزار می شود. ساعت حدودا 20:15 هم بازی‎ها تمام می‎شود و رسما این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس به کار خود پایان می‎دهد. در ساعت حدودا 20:15 دقیقه کدام تیم قهرمان لیگ برتر لقب گرفته است؟ لیورپول یا منچسترسیتی؟ التهاب در فوتبال جزیره به اوج رسیده است و همه منتظر این هستند تا ببیند جام قهرمانی مال کدام تیم می شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۴۵
جزیره در التهاب

به گزارش جام جم آنلاین ، شمارش معکوس برای شناسایی قهرمان این فصل لیگ جزیره آغاز شده است. کدام تیم به مقام قهرمانی می رسد؟ اغراق نیست اگر ادعا شود در چند فصل اخیر هیچ زمانی لیگ برتر انگلیس به اندازه اکنون حساسیت نداشته است. طرفداران لیورپول و منچسترسیتی اکنون بسیار اضطراب دارند، منچسترسیتی با 95 امتیاز در صدر است و لیورپول با 94 امتیاز رده دوم را در اختیار دارد. این دو تیم فقط یک امتیاز اختلاف دارند و به همین دلیل رقابت در اوج است.

منچسترسیتی امشب با یاران علیرضا جهانبخش یعنی برایتون باید مسابقه بدهد، برایتون اکنون با 36 امتیاز تیم هفدهم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس است. منچسترسیتی این مسابقه را ببرد قطعا قهرمان این فصل می شود. اما اگر ببازد و از سویی دیگر لیورپول موفق به شکست ولورهمپتون شود آنگاه قهرمانی به شاگردان یورگن کلوپ می رسد. هر نتیجه ای به غیر از برد به درد لیورپول نمی خورد. فرص کنید منچسترسیتی ببازد و لیورپول هم مقابل ولورهمپتون مساوی کند. آنگاه هر دو تیم 95 امتیازی هستند. ولی باز هم این منچسترسیتی است که به دلیل تفاضل گل بهتر قهرمان می شود مگر اینکه لیورپول 5 گل به ولورهمپتون بزند تا تفاضل گل بهتری نسبت به من سیتی رقم بزند. اما معمولا رد و بدل شدن پنج گل در یک مسابقه چیزی است که به ندرت اتفاق می افتد آن هم در لیگ برتر انگلیس. البته از لیورپولی که چهار گل به بارسلونا زد بعید نیست بتواند باز هم نتیجه مشابهی را تکرار کند اما به هر حال کار امشبِ این تیم بسیار سخت است.

یک احتمال عجیب دیگر هم در هفته های اخیر مطرح شده است. بر اساس آخرین اخبار در صورت مساوی شدن دو تیم از لحاظ امتیازی، قهرمان بر اساس تفاضل گل بهتر مشخص نمی شود. حتی بازی های رو در رو و تعداد شکست های هر دو تیم هم در محاسبه قهرمانی جایی ندارد. احتمال عجیب و بدیعی که وجود دارد این است که دو تیم لیورپول و منچسترسیتی برگزار کننده دیداری فینال گونه در پایان لیگ باشند که البته هنوز احتمال آن قوی نیست. این در حد یک فرضیه مطرح شده است. به احتمال فراوان شرایط در بازی های امشب لیگ برتر انگلیس به گونه ای رقم می خورد که اصلا نیازی نیست به این مسائل فکر شود.

لیورپول یا منچسترسیتی؟

طرفدار کدام تیم هستید؟ لیورپول یا منچسترسیتی؟ پیش از این بارها به این اشاره کرده ایم که لیورپول در انگلیس تیم محبوب تری نسبت به منچسترسیتی است و این واقعیت قابل کتمان نیست. منچسترسیتی نه تنها محبوبیت بیشتری نسبت به لیورپول در بریتانیا و جهان ندارد بلکه حتی در خودِ شهر منچستر هم تیمی محبوب‌تر از دیگر تیم منچستری یعنی یونایتد قلمداد نمی شود. با این اوصاف باید گفت تعداد کسانی که آرزو می کنند امشب ،شبِ قهرمانی لیورپول باشد خیلی بیشتر از کسانی که قهرمانی منچسترسیتی را می خواهند، هستند. لیورپول سال هاست قهرمان لیگ برتر نشده و کسب این جام حسرت دیرینه آنهاست. لیورپول خود را در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم می بیند، جایی که در آن باید به مصاف دیگر تیم انگلیسی یعنی تاتنهام برود. لیورپول در حساس ترین مقطع تاریخ خود به سر می‌برد. یک جام رویایی و یک فینال هیجان انگیز. به راستی امشب کدام تیم قهرمان می شود؟ لیورپول یا منچسترسیتی؟

رقابت بر سر آخرین سهمیه

تا این لحظه از لیگ برتر فعلا سه تیم منچسترسیتی، لیورپول و البته چلسی حضور خود را در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده اند. اکنون رقابت بر سر یک سهمیه باقی مانده است، رقابتی که بین آرسنال و تاتنهام وجود دارد.

تاتنهام اکنون با 70 امتیاز تیم چهارم جدول است و آرسنال نیز با 67 امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد. البته به احتمال فراوان آرسنال دستش به سهمیه نمی رسد. چرا که حتی در صورت شکست امشبِ تاتنهام مقابل اورتون و پیروزی آرسنال مقابل برنلی تفاضل گلی که بین این دو تیم وجود دارد به این سادگی قابل جبران نیست.

منچستریونایتد هم با روند ضعیفی که در این فصل داشت از هفته پیش این موضوع را قطعی کرد که جایی در فصل آینده لیگ قهرمانان ندارد و برد امشب این تیم مقابل کاردیف کاملا بی ثمر خواهد بود.

یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

برایتون - منچسترسیتی 18:30

برنلی - آرسنال 18:30

کریستال پالاس - بورنموث 18:30

فولام - نیوکسل 18:30

لسترسیتی - چلسی 18:30

لیورپول - ولورهمپتون 18:30

منچستریونایتد - کاردیف 18:30

ساوتهمپتون - هادرسفیلد 18:30

تاتنهام - اورتون 18:30

واتفورد - وستهام 18:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها