نگاهی به هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران ؛

حمله به جام هجدهم

قهرمان لیگ هجدهم در هفته پایانی مشخص می‎شود؛

مدعیان پات شدند

هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که پنج مدعی از جایگاه قبلی خود تکان نخوردند ضمن اینکه رویای قهرمانی برای تیم استقلال به طور کامل از بین رفت. حالا پرسپولیس برای قهرمانی فقط به یک امتیاز نیاز دارد و سپاهان برای اینکه قهرمان شود باید هفته آخر به پیروزی برسد و از طرف دیگر تیم پرسپولیس هم مقابل پارس جنوبی جم نتیجه را واگذار کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۱۵
مدعیان پات شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، روز گذشته دیروقت ترین دیدارهای این فصل از لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد. هشت دیدار به صورت همزمان در شهرهای تهران، رشت، اصفهان، مشهد، تبریز، خوزستان و آبادان برگزار شد.

تصادف با ماشین!

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آماده ماشین سازی تبریز رفت. در دیداری که مهدی ترابی به دلیل دریافت کارت زرد از بازی بعدی تیمش محروم شد سرخ ها به تساوی یک بر یک رسیدند در حالی که با برد در این دیدار برای سومین بار قهرمان لیگ برتر می شدند. البته این پرسپولیس بود که در این دیدار ابتدا عقب افتاد اما در ادامه مسابقه صاحب یک ضربه پنالتی شد که علی علیپور آن را تبدیل به گل کرد. همین یک گل برای تساوی دو تیم کافی بود.

پرسپولیس حالا برای قهرمانی فقط نیاز به یک امتیاز دیگر دارد البته به شرط اینکه این امتیاز را پارس جنوبی جم به آنها بدهد.

سپیدرود و سقوط

تیم سپیدرود رشت بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل بسیار بد که مملو از حاشیه های مختلف بود کم کم به سقوط نزدیک می شود، شکست روز گذشته این تیم مقابل نساجی مازندران که به نوعی دربی شمالی هاست این تیم رشتی را یک گام دیگر به سقوط نزدیک کرد. حالا در هفته پایانی سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان به شدت برای فرار از سقوط به دسته یک تلاش می کنند.

نفت مسجد سلیمان در هفته پایانی لیگ باید در خانه خود به مصاف تیم بسیار آماده و با انگیزه ذوب آهن برود.

ادامه روزهای خوب علیمنصور

اگر لیگ حالا حالاها ادامه پیدا می کرد قطعا ذوب آهن با این فرمانی که در پیش گرفته قهرمان آن می شد! واقعیت این است که ذوبی ها از مدت ها پیش در یک روند صعودی قرار گرفته اند، چه در آسیا و چه در لیگ برتر ایران. این تیم در ادامه روند خوب خود روز گذشته تیم تحت هدایت افشین قطبی یعنی فولاد خوزستان را با شکست مواجه کرد، آن هم با نتیجه مقتدرانه سه بر یک. ذوب آهن حالا با 39 امتیاز در رده ششم جدول قرار داشت. شاگردان علیمنصور اگر قدر دیدارهای ابتدایی لیگ را بیشتر می دانستند اکنون حداقل سهمیه آسیایی را در اختیار داشتند. این تیم هفته آینده با نفت مسجد سلیمان تقابل دارد و می خواهد وداعی شیرین با لیگ هجدهم داشته باشد.

تساوی در بازی بزرگ

دیروز روزِ تساوی همه مدعیان لیگ برتر بود، از پرسپولیس و استقلال گرفته تا پدیده و سپاهان. سپاهان روز گذشته نشان داد اصلا نمی تواند از فرصت های نزدیک شدن به قهرمانی استفاده کند و پرسپولیس را بگیرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی روز گذشته در ادامه رقابت های لیگ برتر در مشهد مقابل پدیده به تساوی یک بر یک رسید. با این تساوی و با توجه به مساوی کردن پرسپولیس مقابل پدیده، شرایط در صدر جدول همچنان یکسان است. پدیده هم به آسیایی شدن بسیار امیدوار است. آنها در هفته پایانی به مصاف تیم ماشین سازی تبریز می روند ، تیمی که عادت دارد برای همه مدعیان دردسر درست کند.

تیم سپاهان هم میزبان قعرنشین سقوط کرده یعنی استقلال خوزستان است. شاگردان امیر قلعه نویی برای قهرمانی در لیگ هجدهم امیدوار به رخ دادن کلی اتفاقات شیرین هستند.

تساوی تیم لیکنز

تراکتورسازی تبریز حالا فقط به کسب سهمیه آسیایی فکر می کند و در هفته سی‎ام آخرین تقلای خود را انجام می دهد. شاگردان لیکنز هم اکنون با 51 امتیاز تیم پنجم جدول هستند. تیم تبریزی روز گذشته در خانه خود مقابل پارس جنوبی‎جم به میدان رفت و به تساوی یک بر یک رسید در صورتی که با کسب پیروزی مقابل این تیم می توانست نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر بماند.

برد نارنجی پوشان مقابل سقوط کرده ها

تیم سایپا در دومین هفته ای که بدون علی دایی سپری کرد مقابل قعرنشینِ سقوط کرده یعنی استقلال خوزستان به میدان رفت و به برد دو بر یک رسید. استقلال خوزستان که پیش از این سقوط خود را به دسته پایین تر قطعی کرده تلاش کرد تا حداقل در هفته های پایانی نتایج بهتری بگیرد که تاکنون موفق نشده است.

سایپا هم با سرمربی جدیدش یعنی ابراهیم صادقی در رده هفتم قرار دارد.

تساوی جنجالی

«امروز فوتبال ایران شاهد فوتبال ناپاک نبود و شاهد یک فوتبال کثیف بودیم.» این جمله ای است که فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال در واکنش به تساوی تیمش نشان داد، البته درست تر این است که بگوییم واکنش او نسبت به مردود اعلام شدن گل سالم استقلال.

به هر حال استقلال در دیداری که می توانست با یک گل به برتری دست یابد و 56 امتیازی شود و به دو امتیازی پرسپولیس صدرنشین برسد، مساوی کرد و شانس قهرمانی در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ به طور کامل از دست داد.

در پایان این مسابقه سرجیو سرمربی پرتغالی صنعت نفت آبادان تساوی در این مسابقه را عادلانه دانست.

تلاش نفت مسجد سلیمان برای سقوط!

دیروز انگار تیم های سپیدرود و نفت مسجد سلیمان برای سقوط با یکدیگر کورس گذاشته بودند. سپیدرود به تیم نساجی باخت و نفت مسجد سلیمان هم به تیم پیکان.

حالا به غیر از استقلال خوزستان که سقوطش قطعی شده است یکی از بین نفت مسجد سلیمان و سپیدرود هم سقوط می کند.

هم اکنون تیم نفت مسجد سلیمان با 21 امتیاز چهاردهم است و تیم سپیدرود رشت هم با 20 امتیاز در رده پانزدهم به سر می برد. هفته آینده سپیدرود رشت مهمان تیم استقلال است و نفت مسجد سلیمان هم از ذوب آهن میزبانی می کند. کاملا مشخص است که کابوس سقوط برای هر دو تیم در هفته پایانی لیگ چقدر سخت و تلخ است.

پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398

استقلال - سپیدرود رشت 21:30

ماشین‌سازی‌تبریز - پدیده شهرخودرو 21:30

سایپا - صنعت نفت آبادان 21:30

نفت‌ مسجدسلیمان - ذوب آهن 21:30

سپاهان - استقلال خوزستان 21:30

نساجی مازندران - پیکان 21:30

فولاد - تراکتورسازی 21:30

پارس جنوبی جم - پرسپولیس 21:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها