امشب هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران برگزار می‎شود؛

تلاش برای سومین خوشبختی پیاپی

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست و نهم امشب با برگزاری دیدارهایی همزمان پیگیری می شود. شاید امشب تکلیف قهرمانی مشخص شود، شاید هم معادلات به صورت کلی به هم بریزد. به هر حال پرسپولیس اگر امشب ببرد به شرطی قهرمانی اش قطعی می شود که در آن سو سپاهان از پدیده شکست بخورد. حتی تساوی سپاهان مقابل پدیده هم قهرمانی سرخ ها را قطعی می کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۸۶
تلاش برای سومین خوشبختی پیاپی

به گزارش جام جم آنلاین ، همه دیدارهای امشب راس ساعت 21:30 آغاز می‌شود. آنچه که امشب برگزار می‎شود را مروری کوتاه می‌کنیم:

پرسپولیس – ماشین سازی، تعبیر رویای سومین قهرمانی

پرسپولیس با 57 امتیاز در صدر است و سپاهان 54 امتیازی را دنبال خود می بیند. اگر سرخ ها امشب ماشین سازی را ببرند و سپاهان هم مقابل میزبان خود یعنی پدیده شکست بخورد آنگاه شاگردان برانکو در صدر با 60 امتیاز تنها می شوند و برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر می شوند.

ماشین سازی هم اکنون با 28 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول است و تیمی به شمار می رود که در خارج از خانه کمتر امتیاز از دست می دهد. اظهارنظر یکی از بازیکنان ماشین سازی مبنی بر اینکه "حالا که تراکتور قهرمان نمی شود دوست داریم سپاهان قهرمان شود و با تمام وجود برای شکست پرسپولیس بازی می‎کنیم" نشان می دهد سرخ ها امشب چه کار سنگینی را در پیش رو دارند.

پدیده – سپاهان، ادامه تلاشِ قهرمانی

امشب دو تیم مدعی به مصاف هم می روند، پدیده و سپاهان. اولی با یحیی گل‎محمدی فقط سهمیه آسیایی می خواهد و دومی با امیر قلعه نویی با تمام وجود به تلاش خود برای دست یابی به قهرمانی بازی می کند.

سپاهان اکنون با 54 امتیاز تیم دوم جدول است و تیم پدیده با 52 امتیاز تیم چهارم جدول. می توان گفت تقابل سپاهان و پدیده حساس ترین مسابقه هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران است. پرسپولیس برای قهرمان شدن در حالت عادی به چهار امتیاز دیگر احتیاج دارد، اما در صورت تساوی یا شکست سپاهان مقابل پدیده، آنها می‌توانند با پیروزی مقابل ماشین‌سازی قهرمانی خود را قطعی کنند. این را هم باید مد نظر داشت که لغزش سپاهان آرزوی استقلالی ها هم هست، تیمی که همچنان به قهرمانی امیدوار است.

صنعت نفت آبادان – استقلال؛ دومین آزمون لیگ برتری فرهاد

تیم استقلال تهران با نخستین تجربه سرمربی گری فرهاد مجیدی با نتیجه چهار بر دو استقلال خوزستان را شکست داد و حالا برای ادامه رویای قهرمانی باید صنعت نفت آبادان را شکست بدهد، مسابقه ای که آبادانی ها در آن میزبان هستند. دیدار با صنعت نفت آبادان یکی از سخت ترین تقابل های استقلال در فصل جاری است. این تیم آبادانی بسیار آماده به نظر می رسد و در هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی به دست آورده است. استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و جایی هم در جام حذفی ندارد. آخرین امید آنها همین لیگ برتر است، لیگی که برای قهرمان شدن استقلال باید در آن اتفاقات عجیب و غریب متعددی بیفتد. استقلال برای حفظ جایگاه خود و کسب سهمیه آسیایی نیاز به برد مقابل صنعت نفت دارد تا فضا را به رقبای مستقیم خود ندهد. آن هم در هفته‌ای که نتیجه دیدار پدیده و سپاهان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه استقلال داشته باشد. کار سخت مجیدی البته جایی است که او فرشید باقری را به عنوان یکی از مهره‌های تأثیرگذار این فصل ندارد و البته رضا کریمی هم که از زمان آمدن مجیدی پدیده آبی‌ها شده است، در این بازی غایب است. سه بازیکن جوان استقلال یعنی محسن کریمی، اللهیار صیادمنش و میثم تیموری هم غایب هستند تا مجیدی در این بازی بیشتر روی مهره‌های باتجربه خود تکیه کند.

تراکتورسازی – پارس جنوبی جم؛ عملیات احیای تبریزی‎ها

تراکتورسازی که اکنون در رده پنجم به سر می برد در دو هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران آخرین تلاش های خود را برای قهرمان شدن انجام می‌دهد. پس از سه شکست متوالی، متهم شدن محسن فروزان به شرط بندی و از دست دادن شانس قهرمانی، اکنون تراکتورسازان فقط سهمیه آسیایی را از این لیگ می‎خواهند. آنها حالا در دو هفته پایانی لیگ فقط باید منتشر لغزش رقبای خود باشند تا حداقل از این فصل خود یک سهمیه آسیایی کسب کنند. رقبایی چون پدیده، استقلال و سپاهان که به ترتیب دو، سه و چهار امتیاز از این تیم بیشتر دارند. اوضاع کنونی تراکتوری ها اصلا خوب نیست، آنها نیاز به یک شوک مثبت دارند.

شنبه، 21 اردیبهشت 98، ساعت 21:30 (تمام بازی‌های به صورت همزمان برگزار می‌شود)

پرسپولیس - ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه آزادی

داور: کوپال ناظمی

کمک‌ها: حسن ظهیری و محمد هاشمی‌نسب

کمک داوران اضافی: موعود بنیادی‌فر و محمدباقر پورباقر

داور چهارم: بابک داوری

ناظر داوری: عبود سنگاشکن

سپیدرود رشت - نساجی مازندران، ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک‌ها: رضا سخندان و سعید علی‌نژادیان

کمک داوران اضافی: علی صفایی و یاسر همرنگ

داور چهارم: مهدی عالیقدر

ناظر داوری: محسن ترکی

ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: حسین زیاری

کمک‌ها: محمدرسول ذورقی و علیرضا مرادی

کمک داوران اضافی: مهدی مرجان‌زاده و مجید محمدی

داور چهارم: مهدی صناعی

ناظر داوری: حیدر شکور

پدیده شهرخودرو - سپاهان اصفهان، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

داور: علیرضا فغانی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: رضا عادل و علی میرغفاری

داور چهارم: محمدجواد مداح

ناظر داوری: علیرضا کهوری

تراکتورسازی تبریز - پارس جنوبی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داور: وحید کاظمی

کمک ها: آرمان اسعدی و یعقوب حجتی

کمک داوران اضافی: پیام حیدری و عبدالنبی پورخلف

داور چهارم: هیوا بهمنی

ناظر داوری: بهرام مهرپیما

استقلال خوزستان - سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: کمیل غلامی

کمک‌ها: حسین مرادی و مهدی سیفی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و روح‌الله شریفی

داور چهارم: فرهاد مروجی

ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور

پیکان - نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی

کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمد عطایی

کمک داوران اضافی: علی بای و احمد محمدی

داور چهارم: احد سلطانی

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

صنعت نفت آبادان - استقلال، ورزشگاه تختی آبادان

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: مهدی الوندی و جلیل شعرانی

کمک داوران اضافی: امیر عرب‌براقی و کیوان علی‌محمدی

داور چهارم: اسد حاج‌محمدی

ناظر داوری: ایرج نظری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها