ذوب آهن بازی باخته را مساوی کرد و به مرحله بعدی رفت؛

پرواز سبزقباها به سمت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شب گذشته با تساوی در خانه تیم الزورای عراق به عنوان تنها تیم ایرانی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۷۲
پرواز سبزقباها به سمت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا منصوریان حالا دیگر متخصص بازگشت به بازی‎هایی است که ابتدا در آن عقب می افتد. این تیم شب گذشته از ساعت 23:30 در استادیوم بین المللی کربلا در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه A به مصاف الزورا رفت و مساوی کرد. از آنجایی که ذوب آهنی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا فقط یک امتیاز دیگر می خواستند این مساوی باعث صعود آنها شد. ذوبی ها در دیدار رفت هم که در اصفهان برگزار شده بود مقابل این تیم عراقی مساوی کرده بودند.

شاگردان علیرضا منصوریان کار خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تساوی بدون گل مقابل الزورا آغاز کردند. آنها در دومین مسابقه مقابل النصر عربستان به پیروزی با ارزش سه بر دو دست یافتند و سپس در سومین مسابقه نیز الوصل امارات را سه بر یک از پیش رو برداشتند.

ذوب آهنی به روند درخشان خود در دور برگشت هم ادامه دادند، ابتدا در خانه خود مجددا الوصل امارات را شکست دادند. شاگردان علیمنصور اینبار به برتری دو بر صفر دست یافتند.

شب گذشته هم که مقابل الزورا مساوی کردند، دیداری که نزدیک بود نماینده ایران در آن بازنده لقب بگیرد.

حالا ذوب آهن که صعود خود را قطعی کرده است فقط یک مسابقه دیگر در پیش دارد، مسابقه ای که فرقی به حال صعود یا عدم صعود ذوبی ها نمی کند اما پیروزی در آن برای حفظ صدرنشینی مهم است. النصر هم مانند ذوب آهن صعود خود را به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرده است. این تیم شب گذشته در خانه خود سه بر یک الوصل امارات را شکست داد.

نماینده عربستان که در دیدار رفت با ذوب آهن با نتیجه سه بر دو مغلوب شد روز سه شنبه 31 اردیبهشت و از ساعت 22:30 مقابل نماینده ایران مجددا صف آرایی می کند تا به جنگ صدرنشینی برود.

هم اکنون در گروه A تیم ذوب آهن با 11 امتیاز صدرنشین است، النصر با 9 امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد .

الزورای عراق هم دیشب برد را با مساوی عوض کرد تا عدم صعود خود را قطعی کند. این تیم با پنج امتیاز سوم است. الوصل امارات هم به عنوان ضعیف ترین تیم گروه سه امتیاز دارد و قعرنشین است. در واقع از مدت ها پیش تمام بازی های این گروه برای نماینده امارات حالت تشریفاتی به خود گرفته است.

ذوب آهن تا اینجای کار پنج بازی انجام داده و سه بار به پیروزی رسیده است. دو بار مساوی کرده و هرگز تن به شکست نداده است. شاگردان علیرضا منصوریان 10 گل زدند و پنج گل خوردند. تفاضل گل این تیم 11 امتیازی اکنون بر روی عدد 5 است.

شرح گل های شب گذشته دیدار ذوب آهن اصفهان و الزورای عراق:

(دقیقه 28: محمدزبیر نیک‌نفس): ارسال پای چپ ماریون سیلوا از روی کرنر سمت راست زمین را محمدرضا حسینی جلوتر از تیرک اول با ضربه پشت سر قطع کرد و به مقابل دروازه خالی الزوراء فرستاد تا نیک‌نفس با ضربه سر گل اول ذوب‌آهن را به ثمر رساند.

(دقیقه 44: علاء عباس): پاس احمد جلال را علاء عباس در بین دو مدافع ذوب‌آهن مهار کرد و با یک چرخش زیبا و شوت زمینی دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.

(دقیقه 62: مهند عبدالرحیم): عمر منصوری در سمت چپ زمین احمد جلال را راه انداخت که حرکت تند و تیز و ارسال زمینی او را مهند عبدالرحیم با مهار توپ عالی و حمل توپ تا مقابل دروازه خالی ذوب‌آهن، تبدیل به گل کرد.

(دقیقه 2+90: رضا حبیب‌زاده): پاس بلند نژادمهدی از زمین خودی را وحید محمدزاده با ضربه سر به حبیب‌زاده رساند که بازیکن تعویضی منصوریان در موقعیت تک به تک گل دوم و تساوی را زد.

بهترین بازیکن

سید محمدرضا حسینی مثل همیشه نمایش کم‌نقص و خوبی در ترکیب ذوب‌آهن داشت و با ارسال‌های خود بارها دروازه الزوراء را تهدید کرد که پاس گل زیبای او با ضربه سر روی گل اول بیشتر بازی خوب این بازیکن را نشان داد، اما بهتر از او احمد جلال وینگر چپ الزوراء کار کرد که پنج حمله جدی به وجود آورد و دو پاس گل داد؛ پاس‌هایی که به برد تیمش ختم نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها