ذوب آهن بازی باخته را مساوی کرد و به مرحله بعدی رفت؛

پرواز سبزقباها به سمت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

استقلالِ فرهاد در آسیا ناکام شد ؛

استقلال در راه تکمیل سه گانه ناکامی!

استقلال این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا زمین تا آسمان با استقلال فصل گذشته همین رقابت ها تفاوت دارد. آبی پوشان سال پیش در گروه مرگ قرار گرفتند اما بر خلاف پیش بینی ها با سربلندی از گروه صعود کردند. امسال نیز در گروه مرگ بودند ولی با کسب نتایجی ناامید کننده از دور رقابت ها کنار رفتند. آبی‌ها شب گذشته در ورزشگاه آزادی و در مقابل دیدگان بیش از 37 هزار نفر مقابل الدحیل قطر یک بر یک مساوی کردند تا آخرین فرصت شانس صعود را از دست بدهند. این برای نخستین بار بود که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی آبی‎ها را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت می کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۷۰
استقلال در راه تکمیل سه گانه ناکامی!

به گزارش جام جم آنلاین ، استقلال بدون وینفرد شفر هم کاری از پیش نبرد. استقلال شب گذشته در ورزشگاه آزادی امید زیادی داشت تا با انگیزه های بازیکنان و فرهاد مجیدی و البته حضور پرشور هوادارانش بتواند الدحیل قطر را شکست بدهد و با سر و سامان دادن به اوضاعش در جدول رده بندی گروه c به عنوان تیم دوم به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. این پیروزی محتمل بود، استقلال در صورت برد هفت امتیازی می شد و هم امتیاز با الدحیل. هر چند همچنان در رده سوم باقی می ماند اما می توانست نسبت به شکست الدحیل مقابل الهلال در هفته پایانی و پیروزی خودش مقابل العین امارات امیدوار باقی بماند تا رویای صعود محقق شود. اما این رویا به سادگی نقش بر آب شد و استقلال اینبار نتوانست از گروه مرگ صعود کند.

همه چیز برای آبی ها خوب پیش می رفت به خصوص وقتی که در دقیقه 54 با گل روزبه چشمی پیش افتادند. اما در حالی که فرهاد مجیدی هنوز در حال جنب و جوش و دویدن و خوشحالی کردن بود در کمتر از یک دقیقه جونیور گل مساوی را زد تا شادی و هیاهوی بین تماشاگران و البته خودِ فرهاد به یاس تبدیل شود و آب سردی به پیکر همه آنها ریخته شود. در واقع استقلال کمتر از یک دقیقه برنده این دیدار بود و سپس به سرعت مساوی کرد.

استقلال در دقایق بعد از آن هم هر چه زد به در بسته خورد و موفق نشد گل پیروزی بخش را وارد دروازه الدحیل قطر کند، تیمی که در دیدار رفت با سه گل آبی پوشان را از پیش رو برداشت، یعنی وقتی که وینفرد شفر هنوز سرمربی استقلال ایران بود. حالا با توجه به همان سه گلی که در دیدار رفت زد قطعا صعود کرده است حتی اگر در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا پرگل به الهلال ببازد و استقلال هم پرگل بتواند العین امارات را شکست بدهد. در آسیا بازی های رو در رو ملاک صعود تیم های هم امتیاز است. به این ترتیب حتی اگر تفاضل گل استقلال در هفته پایانی از الدحیل بیشتر شود و با هم هشت امتیازی باشند این الدحیل است که به هر حال صعود کرده، آنها دیدار رفت با آبی ها را سه بر صفر بردند و دیدار برگشت را هم در خانه استقلال یک بر یک مساوی کردند. تساوی در دیدار شب گذشته به هیچ عنوان به درد آبی ها نخورد. فرهاد مجیدی هم کاملا ناامید شد که نتوانست در نخستین تجربه آسیایی برنده لقب بگیرد.

آبی‎ها چند هفته پیش از دور رقابت های جام حذفی ایران کنار رفتند، اکنون هم که ناکامی شان در صعود از گروه مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است. یک لیگ برتر برایشان باقی مانده که آن هم بستگی به این دارد که کلی اتفاقات غیرمنتظره و غیرمعمول بیفتد تا جام به شاگردان فرهاد مجیدی برسد! در واقع اگر پرسپولیس ببازد، سپاهان هم متحمل شکست شود و استقلال نیز در هر دو مسابقه باقی مانده مقابل صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت به پیروزی برسد آنگاه جام قهرمانی محقق می شود که امری بسیار بعید است. آبی ها در حال تکمیل سه گانه ناکامی هستند و باز هم یک فصل بد دیگر را پشت سر گذاشتند. واقعیت این است که استقلال سوای قهرمانی فصل گذشته جام حذفی ایران هیچ دستاورد و موفقیتی در سال های اخیر نداشته و به خصوص در لیگ برتر هوادارانش را ناامید کرده است. شفر هم دوای درد این تیم نبود، مردی آلمانی که اکنون هزینه سنگینی بابت اخراجش روی دست استقلال گذشته است. بدتر از آنکه پسر بی کارنامه او که به لطف پدر آنالیزور استقلال شد از ره آورد حضور کوتاه مدت در استقلال 100 هزار دلار بی زبان را با خودش می برد. ضررهای سنگین مالی آن هم در شرایطی که قیمت ارز نوسان شدیدی دارد در کنار ناکامی های پیاپی در موقعیت های مختلف فصل بدی را برای استقلال رقم زده است. آنها می توانند فصل را به خوبی به پایان ببرند؟ در دیارهای آتی شرایط برای آبی های پایتخت به گونه ای پیش خواهد رفت که فرهاد مجیدی بتواند سران باشگاه را مجاب به «دائمی» کردن خودش کند؟

فرهاد و تصمیمات ناگهانی

مجیدی از مدت ها پیش برای سرمربی شدن در استقلال برنامه ریزی می کرد و در نهایت هفته پیش به این آرزوی بزرگ خود رسید. او موقتا «موقت» است و گویا برای فصل آینده دائمی خواهد شد. مجیدی اما در همین یک هفته ای که سرمربی استقلال شده است نشان داده که گاهی تصمیماتی عجیب می گیرد که اتخاذ این تصمیمات از سوی سرمربی تیمی مثل استقلال می تواند حاشیه ساز باشد. همانند وقتی که در بدو انتصاب به عنوان سرمربی موقت استقلال اقدام به اخراج منشا گرفت. شب گذشته هم پس از پایان دیدار استقلال و الدحیل اعلام کرد که طارق همام دیگر جایی در تیم تحت هدایتش ندارد.

فرهاد کمی عجله می کند. می خواهد اقتدار خود را نشان بدهد غافل از اینکه تیمش را با تحت شعاع تصمیماتی منفی قرار می دهد. گفتن این جمله که «پیراهن استقلال به تن بعضی ها گشاد است» نشان می دهد او جنجال های زیادی را پیش روی خود می بیند.

دیدارهای باقی مانده استقلال تا پایان فصل لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا

پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398

صنعت نفت آبادان – استقلال (21:30- هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران)

استقلال – سپیدرود رشت ( 21:30- هفته سی ام لیگ برتر ایران)

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398

العین امارات – استقلال ایران (22:30- آخرین دیدارمرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها