پرسپولیس خیلی راحت حذف شد؛

زوال سرخ در آسیا

حالا بهتر می توان در رابطه با این احتمال که عصر طلایی پرسپولیس رو به اتمام است صحبت کرد حتی اگر سومین قهرمانی پی در پی آنها در لیگ برتر فوتبال ایران در پیش باشد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ روز گذشته در شهری که مختص پنبه‎کاری در ازبکستان است شکست تلخی را تجربه کردند و راهی برای صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیدا نکردند. آنها حالا فقط به قهرمانی در لیگ برتر فکر می کنند و می خواهند با کسب این قهرمانی پرونده ناکامی در آسیا را ببندند.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۵۴
زوال سرخ در آسیا

به گزارش جام جم آنلاین ، پرسپولیس روز دوشنبه سی ام اردیبهشت ماه باید مقابل تیم السد قطر به میدان برود، دیداری که تمام و کمال برای سرخ های پایتخت ایران به صورت تشریفاتی است. شاید اگر احتمال تشریفاتی بودن آخرین مسابقه مرحله گروهی پرسپولیس پیش از آغاز فصل جدید پیش بینی می شد همه پیش بینی خود را بر این اساس قرار می دادند که شاگردان برانکو صعود خود را قطعی کرده اند اما اکنون آخرین مسابقه مرحله گروهی پرسپولیس به این جهت تشریفاتی است که قهرمان ایران دیشب با یک شکست تلخ از دور رقابت ها کنار رفت و این تیم را دیگر در این فصل در آسیا نمی بینیم.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ روز گذشته در استادیوم مرکزی شهر پاختاکور ازبکستان در دیداری که حتی از لحاظ آماری هم حرفی برای گفتن نداشتند مقابل تیم پاختاکور با یک گل مغلوب شدند تا وداعی تلخ با آسیا داشته باشند و به عنوان نایب قهرمان آسیا کنار بروند. این در حالی است که پیش از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم پاختاکور ازبکستان به عنوان ساده ترین تیم گروه تلقی می شد اما این غول کش شهر پنبه کاران (پاختاکور در زبان ازبک به معنای پنبه کار است) در دیدار رفت یک امتیاز با ارزش از پرسپولیس گرفت و دیشب هم که موفق به شکست قهرمان ایران شد تا اکنون با هشت امتیاز در رده دوم جدول قرار داشته باشد و خود را در یک قدمی صعود ببیند.

ماشاریپوف هافبک چپ شماره 9 تیم پاختاکور در دیدار روز گذشته بهترین بازیکن میدان بود. او که پیش تر شایعه حضورش در استقلال نیز شنیده می شد، در طول 90 دقیقه نمایش شادابی را ارائه کرد و با انرژی زیاد به مهدی شیری و دیگر مدافعان پرسپولیس فشار آورد. او با تکنیک فوق العاده اش بارها از مدافعان پرسپولیس گذر کرد و شاید اگر سیدجلال نبود، چند بار پایه گذار گل تیم می شد. علاوه بر او سرگییف مهاجم تعویضی پاختاکور هم نمایش درخشانی داشت و به تعویض طلایی بدل شد.

البته باید گفت صعود پاختاکوری ها هم به اما و اگر بستگی دارد. در هفته آخر مرحله گروهی تیم پاختاکور باید در زمین الاهلی عربستان که با شش امتیاز سوم است به میدان برود. الاهلی در صورت برد مقابل نماینده ازبکستان به رده دوم می‌رود و صعودش را قطعی می کند اما اگر ببازد فرصت صعود در در اختیار نماینده سعودی قرار داده است. السد قطر هم که صعودش را قطعی کرده است در هفته پایانی مقابل پرسپولیس بی انگیزه و حذف شده به میدان می رود و در صورت برد صعود خود را مقتدرانه تر خواهد کرد. شاید پرسپولیسی ها تا آن زمان این انگیزه را پیدا کنند که حداقل پایانی خوش در این فصل آسیا داشته باشند!

باخت همه جانبه

پرسپولیس در گروهی که می توانست از آن صعود کند قعرنشین شد و نتوانست صعود کند. آنها روز گذشته در زمین تیم میزبان نه تنها نتیجه را واگذار کردند که حتی آمار را هم باختند. حقیقت این است که تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ مقابل پاختاکور حرفی برای گفتن نداشت و ضعیف ظاهر شد. نکته ای که هواداران این تیم را بیشتر عصبانی می کند این است که سران باشگاه پرسپولیس پس از قطعی شدن ناکامی در راه صعود اقدام به انتشار بیانیه ای احساسی کردند که در حوصله هیچ هواداری نمی گنجد. آنها فقط برد می خواستند و حالا که محقق نشده هیچ چیز دیگری آن را جبران می کند.

عصر طلایی پرسپولیس کم کم متزلزل شده است. از نظر برخی از کارشناسان دوره طلایی این تیم رو به اتمام است و شاید این فصل هواداران پرسپولیس آخرین پرده طلایی از تیم محبوب خود را ببینند به خصوص اینکه اخبار مربوط به جدایی برانکو ایوانکوویچ از تیم پرسپولیس روز به روز بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.

سرخ ها حالا فقط یک هدف پیش روی خود دارند تا ناکامی آسیا را فراموش کنند؛ سومین قهرمانی پیاپی در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران. آنها دو بازی باقی مانده مقابل ماشین سازی تبریز و پارس جنوبی جم دارند و با توجه به صدرنشینی از تمام مدعیان از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند مگر اینکه اتفاقات خاصی بیفتد و ناکامی در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر هم به ناکامی و زوال آسیایی ملحق شود!

تبعات حذف آسیایی پرسپولیس

دقایقی پس از شکست پرسپولیس مقابل پاختاکور و قطعی شدن عدم صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری قعرنشینی نایب قهرمان آسیا و حذف این تیم را از مهم ترین اتفاقات مرحله گروهی قلمداد کرد.

سایت های مختلف خارجی هم در گزارش ها و خبرهای مختلف حذف پرسپولیس را مهم ترین اتفاق مرحله گروهی قلمداد کردند، تیمی که فصل گذشته به مقام نایب قهرمانی همین رقابت ها رسیده بود.

هیچ خبر و هیچ اقدامی حذف پرسپولیسی ها برای هواداران این تیم را کمرنگ نکرد، حتی اگر پس از پایان بازی مدام این خبر دست به دست بچرخد که گلر ازبک ها یعنی «سنجر کوواتف» دو کارته است و با همین وضعیت مقابل سرخ ها بازی کرد. حتی شایعات بی اساسی منتشر شد که به دلیل دو کارته بودن سنگربان پاختاکور ممکن است نتیجه این دیدار به سود پرسپولیس اعلام شود که این خبر به سرعت تکذیب شد.

با تمام این اوصاف عصر طلایی پرسپولیس کم کم متزلزل شده است. از نظر برخی از کارشناسان دوره طلایی این تیم رو به اتمام است و شاید این فصل هواداران پرسپولیس آخرین پرده طلایی از تیم محبوب خود را ببینند به خصوص اینکه اخبار مربوط به جدایی برانکو ایوانکوویچ از تیم پرسپولیس روز به روز بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.

برنامه سه دیدار آخر پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر ایران و آسیا:

لیگ برتر ایران:

شنبه 21 اردیبهشت

پرسپولیس – ماشین سازی تبریز (21:30 – هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران)

پارس جنوبی جم – پرسپولیس (21:30 – هفته سی ام لیگ برتر ایران)

لیگ قهرمانان آسیا:

دوشنبه 30 اردیبهشت

پرسپولیس ایران – السد قطر (19:30- آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها