امشب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‎روند ؛

تقلای صعود

پرسپولیس و استقلال امشب در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می روند و آخرین تلاش های خود را برای صعود و تغییر جایگاه کنونی در جدول انجام می دهند.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۸۰
تقلای صعود

به گزارش جام جم آنلاین ، امروز بعدازظهر و امشب چهار مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود. این چهار دیدار در گروه‎های C و D خواهد بود.

تلاش برای کنده شدن از قعر

پرسپولیس از ساعت 17:30 امشب در استادیوم مرکزی شهر پاختاکور ازبکستان در ادامه رقابت های مرحله گروهی (گروه D) با هم دیدار می کنند، دیداری که برای سرخ‎ها آخرین فرصت جهت زنده نگهداشتن احتمال صعود است. پرسپولیسی‎ها هم اکنون با چهار امتیاز قعرنشین گروه D محسوب می‎شوند اما از آنجایی که تفاوت امتیازی تیم‎های اول تا چهار جدول یک امتیاز است، شاگردان برانکو هنوز فرصت دارند تا نتایج بدِ قبلی را جبران کنند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. آنها بعدازظهر امروز هیچ چاره ای جز برد مقابل پاختاکور ندارند، تیمی که در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی یک امتیاز با ارزش از پرسپولیس گرفت. نماینده ازبکستان اکنون فقط یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و در جایگاه سوم جدول رده بندی گروه قرار گرفته است. در دیگر مسابقه این گروه امشب از ساعت 23:15 السد قطر میزبان الاهلی عربستان است. السد با هفت امتیاز در صدر قرار دارد و الاهلی تیم دوم گروه محسوب می شود. آنها تا این هفته از لیگ قهرمانان آسیا شش امتیاز جمع آوری کرده اند. اگر پرسپولیس امشب پاختاکور را ببرد در ادامه ایده آل این است که السد قطر هم مقابل الاهلی عربستان به پیروزی برسد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ به صدر برسند.

خوشبختی استقلال در گروه C؟

استقلال تیم سوم جدول گروه C امشب در ورزشگاه آزادی تهران مقابل الدحیل قطر به میدان می رود.

وضعیت در گروه C تا حدودی پیچیده است. در صدر جدول الهلال عربستان قرار دارد که هم اکنون با 9 امتیاز در صدر قرار دارد. الدحیل قطر هم با هفت امتیاز رده دوم را در اختیار دارد، استقلال چهار امتیازی سوم است و العین با دو امتیاز قعرنشین گروه به شمار می رود.

استقلال که در دیدار رفت با الدحیل قطر با سه گل شکست سنگینی را تجربه کرد اینبار در مقابل دیدگان تماشاگران خودی مقابل این تیم آماده قطری صف آرایی می کند. استقلال هم جلوی تماشاگرانش بازی می‎کند ، هم می خواهد انتقام شکست دیدار رفت را بگیرد و هم خوب می‎داند که برای ادامه رویای صعود هیچ چاره ای جز برد در این دیدار ندارد.

استقلالی ها روز گذشته آخرین تمرینات خود را پیش از این مسابقه حساس برگزار کردند. در صورتی که استقلال مقابل نماینده قطر در زمین خودی به برتری دست یابد آنگاه با همین تیم هم امتیاز می شود چرا که در صورت برد شاگردان فرهاد مجیدی استقلال هفت امتیازی خواهد شد. بستگی به این دارد که در صورت برد استقلال چند گل رد و بدل خواهد شد چون اگر تفاضل گل کنونی این دو تیم ادامه داشته باشد ، آبی ها حتی در صورت برد همچنان در رده سوم جدول پشت سر الدحیل قطر باقی می مانند.

نکته بسیار مهم دیگر این دیدار فرهاد مجیدی است، مرد محبوب آبی‏ها در دیدار استقلال تهران با استقلال خوزستان که با برتری چهار بر دو آبی‎های تهران همراه بود نخستین بار سرمربی گری در لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه کرد و حالا در آستانه کسب نخستین تجربه سرمربی‎گری در سطح آسیاست. همانطور که نخستین کار او در حیطه مربی گریِ لیگ برتر ایران توام با یک پیروزی شیرین بود اینبار هم در آسیا به دنبال برد شیرین است. فرهاد نمی خواهد در آسیا بازنده باشد، ‌آن هم در نخستین تجربه مربی گری اش . تیم او نیاز مبرم به این برتری دارد؛ استقلال در صورت کسب تساوی و یا متحمل شدن شکستی دیگر باید صعود از این گروه را فراموش کند.

دیدار دو تیم راس ساعت 20:30 آغاز خواهد شد.

برنامه بازی های امشب لیگ قهرمانان آسیا:

لیگ قهرمانان آسیا - گروه C

استقلال - الدحیل 20:30

الهلال عربستان - العین امارات 23:30

لیگ قهرمانان آسیا - گروه D

پاختاکور - پرسپولیس 17:30

السد - الاهلی عربستان 23:15

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها