تیم فوتبال استقلال خوزستان با شکست ۴ بر ۲ مقابل استقلال تهران به لیگ آزادگان سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۴۹
«لسترسیتی» ایران به لیگ آزدگان رفت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال خوزستان شب گذشته (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف استقلال تهران رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد.

استقلالی‌های جنوب کشور با این شکست به لیگ آزادگان سقوط کردند. شاگردان محمد علوی در ۲۸ بازی تنها ۱۲ امتیاز کسب کردند و یکی از دلایل این سقوط هم کسر ۶ امتیاز توسط فیفا بود.

آبی‌های جنوب کشور که در لیگ پانزدهم بالاتر از پرسپولیس به مقام قهرمانی رسیدند، ۳ سال بعد سقوط کردند تا لسترسیتی ایران فصل آینده را در لیگ آزادگان سپری کند. استقلال که پس از ۲ سال حضور در لیگ و فرار از سقوط با درخشش عجیب و غریب چهره‌هایی مثل حسن بیت سعید، رحیم زهیوی، محمد طیبی، موسی کولی بالی، میثم دورقی، حکیم نصاری، مهدی زبیدی، فرناندو دخسوس و ... ناگهان شنل قهرمانی لیگ برتر را به تن کرد تا شاید عجیب‌ترین جام‌دار در تاریخ لیگ برتر شود.

تیمی که بی سر و صدا و قدم به قدم در لیگ پیش رفت و در نهایت بالاتر از پرسپولیس برانکو و پیروزی مقابل ذوب آهن در اهواز جشن قهرمانی برپا کرد. نخستین شوک به تیم در همان زمان وارد شد و ویسی سرمربی سپاهان شد تا سیروس پورموسوی هدایت این تیم را برعهده بگیرد که چندان هم بد کار نکرد. استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و برای نخستین بار که در این رقابت‌ها حضور داشت، نتایج بدی نگرفت و حتی توانست به دور بعد صعود کند، اما حذف شد.

در ابتدای لیگ هفدهم عبدالله ویسی به تیم بازگشت و در پایان یک فصل ضعیف با درخشش یونس دلفی تیم را در لیگ نگه داشت، اما کلید سقوط استقلال خوزستان زده شده بود و قهرمان سابق لیگ در سال جدید روز‌های ناخوشایندی را پشت سر گذاشت. کسر امتیازی توسط فیفا کلید سقوط آبی‌ها بود.

آن‌ها در این فصل همچنین رکورد تغییر مربی را نیز شکستند؛ مسیری که با داریوش یزدی آغاز شد، با کریم بوستانی ادامه یافت، به سیروس نعمتی نژاد رسید و در نهایت محمد علوی نیز نتوانست آن‌ها را از سیاهچاله نجات دهد. البته زمانی پورموسوی با استقلالی‌ها توافق کرد، اما شب دیدار با استقلال، اتفاقاتی در محل اسکان بازیکنان رخ داد که سبب شد تا او سرمربی این تیم نشود.

اگرچه استقلال خوزستان مقابل استقلال شجاعانه بازی کرد و ۲ بار موفق به جبران گل دریافتی شد، اما در نهایت حریف تیم پر مهره و با انگیزه فرهاد مجیدی نشدند و ۴ بر ۲ شکست خوردند.

سقوط استقلال خوزستان به منزله پایان یک داستان زیبا بود. کتابی که فصل اوجش خیلی زود به پایان رسید و خیلی زود طوری ورق خورد که پایان تلخ و ناامیدکننده به سرعت از راه برسد.

استقلال در فاصله ۲ هفته مانده به پایان فصل و در شرایطی که رقبایش در مسیر سقوط سه بازی دیگر پیش رو دارند، با اختلاف ۷ امتیازی به کار خود پایان داد. پایان تلخ آبی‌ها در آزادی رقم خورد، جایی که پیش از این چهار فصل قبل با قهرمانی‌شان باعث اشک و ناامیدی پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها