لیگ برتر فوتبال ایران ، کانون اتفاقات تازه ؛

ترس قرمز، خیز زرد، تقلای آبی

استقلال تهران – استقلال خوزستان، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران ؛

ماموریت اول فرهاد؛ زنده نگه داشتن رویای شیرین قهرمانی

امروز در آغاز هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران دو دیدار بسیار حساس برگزار می شود. در مسابقه نخست و از ساعت 17 تیم تراکتورسازی در خانه خود به مصاف پرسپولیس می رود و تیم استقلال هم در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال خوزستان قرار می گیرد. آبی ها برای زنده نگه داشتن رویای قهرمانی به شدت به برد نیاز دارند هر چند به نظر نمی رسد پیروزی مقابل قعرنشین کار دشواری داشته باشد. دیدار استقلال و استقلال خوزستان برای هواداران تیم آبی پوش تهرانی یک نکته بسیار بزرگ دارد، نخستین حضور فرهاد مجیدی در تاریخ باشگاه استقلال به عنوان سرمربی.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۴۰
ماموریت اول فرهاد؛ زنده نگه داشتن رویای شیرین قهرمانی

به گزارش جام جم آنلاین، دیدار دو تیم راس ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. تیم رده سومی و 50 امتیازی استقلال به مصاف قعرنشین 12 امتیازی یعنی استقلال خوزستان می رود.

استقلال در صورت برد مقابل استقلال خوزستان 53 امتیازی می شود و موقتا به رده دوم صعود می کند اما اگر هر نتیجه ای به غیر از برد به دست بیاورد باید فقط به این فکر کند و دیگر به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد نه چیز دیگری. اما همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی آبی ها جذابیت های دیدار را دو چندان خواهد کرد و قطعا بر روی افزایش میزان تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی تاثیرگذار خواهد بود.

فرهاد ، سوژه اصلی

دیروز به این اشاره کردیم که سرمربی شدن فرهاد مجیدی در تیم فوتبال استقلال تهران تقریبا پروژه ای سه ساله بود. حالا او موقتا سرمربی موقت استقلال است! آخرین اخبار حاکی از این است که با وجود تمایل باشگاه استقلال برای استخدام سرمربی بزرگ خارجی، فرهاد مجیدی اصرار دارد خودش سرمربی آبی ها در فصل آینده باشد.

بسیاری از هواداران از سرمربی شدن فرهاد بسیار خوشحالند اما در مقابل کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان استقلال می ترسند در رابطه با این اسطوره «فرصت سوزی» صورت بگیرد و او با کسب چند نتیجه ضعیف برای همیشه پرونده خود را در استقلال ببندد اما فرهاد اشتیاق زیادی برای سرمربی شدن دارد.

او آماده است تا با شوک بزرگی که به استقلال داده شده شرایطی ایده آل رقم بزند. همه چیز از برد مقابل استقلال خوزستان آغاز خواهد شد.

در واقع شماره هفت، سابق و اسطوره ای آبی ها بسیار خوش اقبال است که نخستین تجربه سرمربی گری او در یک دیدار ساده است. او مقابل استقلال خوزستان قعرنشین بر روی نیمکت می‏نشیند و لحظاتی هیجان انگیز خواهد داشت.

و اما احتمالات قهرمانی

آبی های پایتخت تا امروز به اندازه کافی فرصت سوزی کرده اند و به اندازه کافی وا داده اند. باخت مقابل پرسپولیس و تساوی مقابل پیکان بدترین اتفاق برای دور کردن آبی ها از صدر بود.

حالا آنها سه بازی در پیش دارند و باید در انتظار دیگر اتفاقات هم باشند که مهم ترینش شکست پرسپولیس مقابل تراکتورسازی است.

اگر پیش از آغاز دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان، تیم تراکتورسازی موفق به شکست پرسپولیس شده باشد آنگاه آبی ها با انگیزه و روحیه ای بیشتر دیدار با همنام خود را آغاز می کنند و برد در این دیدار هم با توجه به شکست احتمالی پرسپولیس حلاوت چندانی به نخستین تجربه مربی گری فرهاد مجیدی می دهد.

فرهاد خوب می داند اگر نیمکت استقلال را به طور دائمی می خواهد باید هر چه دارد در سه بازی باقی‌مانده رو کند و نشان دهد که حضور او در دوره‎های مربی‎گری در اروپا بی ثمر نبوده است.

استقلال سه بازی در پیش دارد؛ یعنی تقابل با استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت. از میان این سه بازی تقابل با صنعت نفت محک اصلی فرهاد مجیدی است.

کسب 9 امتیاز کامل از این سه بازی از اهم واجبات است. از سویی قهرمان شدن استقلال در گرو این است که سرخ ها از سه بازی پیش روی خود حداقل شش امتیاز نگیرند و از سویی سپاهان و تراکتورسازی هم طوری نتیجه بگیرند که پایین تر از استقلال باشند.

همانطور که مشخص به نظر می رسد، کار استقلال برای قهرمانی با کلی اما و اگر مواجه است و اتفاقات زیادی باید بیفتد تا شاگردان سابق شفر و کنونی فرهاد مجیدی با قهرمانی شگفت انگیزی روبرو شوند. البته استقلال نسبت به قهرمانی های شگفت انگیز عادت دارد، هم در زمینه از دست دادن آن و هم در زمینه کسب آن.

مثل آن سالی که در روز آخر مقابل ملوان باخت و قهرمانی را دو دستی به پرسپولیس داد و یا مثل آن سالی که در روز آخر قهرمانی را از ذوب آهن گرفت و خودش تاج را بر سر گذاشت. اینبار سرنوشت و البته قضا و قدر چه چیزی برای آبی های پایتخت در آستین دارد؟

با شفرخوب رفتار نکردید

وینفرد شفر رفت. قراردادش تعلیق شد اما خوب می دانیم کلمه تعلیق یک تعارف محض است. او اخراج شد. هم خودش و هم پسرش ساشا.

واقعیت این است که رفتار با شفر چه زمانی به استقلال آمد و چه زمانی که اخراج شد اصلا خوب نبود. در روزهای ابتدایی حضور در تهران برخی از روزنامه نگاران او را پیرمردی توصیف کردند که توانایی مربی گری ندارد.

حالا هم که رفته روزنامه منتسب به باشگاه به جای اینکه زحمات این مربی آلمانی را قدر بنهد او را سرزنش می کند که چرا برای مظلوم نمایی پس از اخراج به تمرینات استقلال رفته است. با او خوب رفتار نشد. کاش با دیگران این رفتار نشود.

نخستین حاشیه فرهاد مجیدی!

روز گذشته فرهاد مجیدی نخستین حاشیه دوران سرمربی گری خود را رقم زد و بر خلاف اصول و قوانین به نشست خبری تیمش نرفت.

این در حالی است که فرهاد مجیدی در طول دوران فعالیت خود کلا مصاحبه های تصویری و مکتوب اندکی انجام داده و باید دید از این به بعد چطور چنین عادتی را ترک خواهد کرد چرا که در غیر این صورت حواشی برای استقلال در همین مورد پیش می آید.

به گزارش جام جم آنلاین دیدار دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران امشب چهارشنبه راس ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها