هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران ؛

تراکتورسازی-پرسپولیس؛ ضربه نهایی

امروز یکی از این سه اتفاق می‏ افتد. یا پرسپولیس می‏ برد و تقریبا قهرمانی‏ اش را قطعی می‎کند، یا تراکتور می‎برد و اعاده حیثیت انجام می‎دهد، یا بازی به مساوی می‎رسد و شک و تردیدها نسبت به قهرمان بیشتر می‎شود. دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت 17 در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز آغاز می‎شود. شاگردان برانکو در صورت برد فقط سه امتیاز دیگر با قهرمانی فاصله خواهند داشت.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۱۰
تراکتورسازی-پرسپولیس؛ ضربه نهایی

به گزارش جام‎جم آنلاین ، دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم قرار بود فینال لیگ برتر باشد اما این فینال ماهیت خود را برای تبریزی‎ها از دست داده است اما این ماهیت فینالی کماکان برای سرخ‎های پایتخت باقی است چرا که اصلی‎ترین شانس قهرمانی به شمار می‎رود.

در واقع تبریزی‎ها در هفته‎های اخیر آنقدر باختند و آنقدر ناامیدکننده بودند و آنقدر غرق در حاشیه شدند که دیگر هیچ امیدی به زنده شدن آنها نیست.

نهایت تلاش و خوش شانسی آنها به کسب سهمیه آسیایی منجر خواهد شد وگرنه موضوع قهرمانی برای آنها رویایی نقش بر آب است و حتی خوشبین‎ترین هواداران هم احتمال نمی‎دهند قهرمانی به تیم آنها برسد.

اعاده حیثیت، هدیه به هواداران

پرشورها هت ‏تریک کردند. البته هت‏تریک از نوع معکوس. نخست به سپیدرود رشت باختند، دیداری که پیروزی برای تراکتورسازی در آن بسیار قابل پیش‏ بینی بود. اما اشتباهات عجیب محسن فروزان یک تنه قهرمانی تبریزی‎ها را بر باد داد و آنها را انگشت به دهان گذاشت. فروزان اکنون به دلیل مواردی مشکوک در زمینه شرط‎بندی از حضور در کلیه میادین فوتبالی محروم شده است.

از فروزان که بگذریم دوباره به خود تراکتورسازی می‎رسیم، تیمی که اکنون وضعیتش در کلمه بحرانی خلاصه می‎شود. تراکتور اما حتی بدون محسن فروزان هم دست بردار باخت نبود. آنها در دو مسابقه بعدی به ترتیب مقابل پیکان و ذوب‎آهن تن به شکست دادند تا هت‎تریکی عجیب در زمینه شکست برای یکی از مدعیان سابق قهرمانی لیگ هجدهم ثبت شود.

اکنون تراکتوری‎ها به دنبال قهرمانی نیستند. آنها امروز می‎خواهند با برتری مقابل تیم پرسپولیس اعاده حیثیت کنند، لیگ را خوب به پایان ببرند و آتش خشم هواداران خود فرو بنشانند تا با خیال راحت به استقبال لیگ آتی بروند و مجددا نقشه قهرمانی بکشند.

تراکتورسازی در این دیدار همه بازیکنانش را در اختیار دارد و با تمام قوا در خانه خود مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

تراکتورسازان با پیروزی در دیدار با پرسپولیس موقتا به رده دوم می‎رسند؛ البته سلسله حوادثی می‎تواند باعث این شود که کماکان در رتبه دوم باقی بمانند.

سوال بسیار مهم این است. در میان تمام ناامیدی‏ ها و نتایج ضعیف آیا این تیم تبریزی هنوز از شانس قهرمانی برخوردار است؟ پاسخ به این سوال کلی احتمالات غیرمترقبه فوتبالی را می‏طلبد که عملی شدن آنها بسیار سخت است.

شرط قهرمانی نماینده تبریز این است که پرسپولیس هر سه بازی باقی مانده را ببازد و تراکتور هر سه بازی آینده باقی مانده خود را ببرد.

از سویی سپاهان و استقلال هم به عنوان دو مدعی دیگر قهرمانی در لیگ برتر هیچ چیزی جز باخت نصیبشان نشود و به نفع شاگردان لیکنز مدام ببازند.

این همه اتفاقات عجیب و غریب و این همه باخت برای قهرمانی تراکتورسازی امکان پذیر است؟ منطق می‎گوید خیر. برای همین است که تراکتوری‎ها در بازی امروز فقط به اعاده حیثیت فکر می‎کنند و نه موضوع قهرمانی.

تراکتورسازی اگر امروز ببازد برای چهارمین مرتبه پیاپی در لیگ تسلیم شکست شده است، اتفاقی که قطعا لیکنز سرمربی این تیم را مجاب می‎کند تا همین امشب چمدانش را ببندد و به بلژیک برگردد و این هم شکست را هم همین جا باقی بگذارد.

رویای پرسپولیس

واقعیت این است که هیچ تیمی در لیگ برتر فوتبال ایران به اندازه پرسپولیس شانس ندارد. آنها با 56 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و نسبت به تیم دوم جدول یعنی استقلال از پنج امتیاز بیشتر برخوردار هستند و این یعنی یک حاشیه امنیت نسبتا مناسب، حاشیه امنیتی که رویای سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس را کم‏کم به واقعیت نزدیک می کند.

سرخ‏ها در عصر طلایی خود هستند و می‏خواهند با سومین قهرمانی این عصر را تکمیل کنند. شاگردان برانکو در حالی پیش به سوی سومین قهرمانی متوالی می‎تازند که بدبینان اواسط فصل گفتند پرسپولیس رویایی دیگر تمام شده و این تیم در این فصل قافیه قهرمانی را می‏بازد اما حداقل تا این هفته از رقابت‏های لیگ چنین چیزی را ندیده‎ایم.

پرسپولیس اگر در بازی امروز به پیروزی برسد آنگاه برای قهرمانی فقط به یک برد دیگر نیاز دارد تا جشن تاریخی سومین قهرمانی متوالی را برپا کند. اگر حریفانش ببازند که دیگر برای قهرمانی فقط یک مساوی می‎خواهد و شرایط برایش حتی آسان‎تر هم خواهد شد.

به هر حال اگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مسابقه بسیار حساس امروز به برتری دست پیدا کنند هفته بیست و نهم می‎توانند قهرمانی خود را قطعی کنند و جشن بگیرند.

ماشین سازی تبریز و پارس جنوبی جم حریفان تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‎های بیست و نهم و سی‌ام محسوب می‎شوند.

دو برد پیاپی مقابل تراکتورسازی و ماشین سازی سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس را در لیگ قطعی می‏کند و بازی هفته آخر مقابل پارس جنوبی جم کاملا تشریفاتی می‎شود. پرسپولیس نشان داده که به قهرمانی زودتر از موعد عادت دارد. شاید این فصل هم از پس آن بربیاید.

اقدامات پیشگیرانه برای حواشی

همه چیز مهیاست تا از بروز هرگونه حواشی در این دیدار جلوگیری شود. این دیدار نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد تا از هرگونه اتفاق بدی ممانعت شود.

واقعیت تلخ فوتبال ایران این است که دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس از آن دست دیدارهایی به شمار می‎رود که می‎تواند پذیرای انواع بی‎اخلاقی‎ها باشد یعنی دقیقا چیزی که در دیدار هفته گذشته بین پرسپولیس و سپاهان هم دیدیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در این رابطه گفت که هیچ اتفاق تلخی در بازی تراکتورسازی و پرسپولیس رخ نخواهد داد چرا که تحت تدابیر امنیتی برگزار خواهد شد.

چهارشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۹۷

* تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۷

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی، کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان، داور چهارم: رضا سخندان

ناظر: محسن ترکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها