نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

ادامه تاخت و تاز هلندی‎ها اینبار در لندن

امشب ، آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ؛

تاتنهام و آژاکس؛ 38 سال بعد در نیمه نهایی

تیم های تاتنهام انگلیس و آژاکس آمستردام هلند در آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر مقابل هم قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۶۳
تاتنهام و آژاکس؛ 38 سال بعد در نیمه نهایی

به گزارش جام جم آنلاین ، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر که به تازگی تاسیس شده است امشب میزبان دو تیمی است که صعودشان به نیمه نهایی باعث تعجب بود. آژاکس در این فصل یک پدیده تمام عیار بود، این تیم پیش از رسیدن به مرحله نیمه نهایی ، دو غول بزرگ اروپایی یعنی رئال مادرید در یک هشتم نهایی و یوونتوس در یک چهارم نهایی را حذف کرد و به اینجا رسید.

تیم تاتنهام هم پس از اینکه در گروه مقدماتی خودش دوم شد در مرحله یک هشتم نهایی در دو بازی رفت و برگشت دورتموند را مغلوب کرد و در یک چهارم نهایی هم منچسترسیتی را. بازی رفت دو تیم یک بر صفر به سود تاتنهام به پایان رسیده بود اما بازی برگشت را من سیتی برد. آنها چهار بر سه به پیروزی رسیدند اما تاتنهام با توجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف راهی نیمه نهایی شد. حالا در این مرحله باید مقابل تیمی آماده به نام آژاکس قرار بگیرد که پیش از این رئال مادرید و یوونتوس را به خانه فرستاده است.

دو بازی و دو برد برای تاتنهام

دو تیم تاتنهام و آژاکس در کل تاریخ دوران باشگاهی خود فقط دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و هر دو بار تاتنهام به پیروزی رسیده است. نخستین بار در سال 1981 یعنی 38 سال پیش بود که دو تیم به مصاف هم رفتند، این مسابقه در «جام برندگان اروپا» برگزار شد و تاتنهام با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. دومین بازی که دیدار برگشت محسوب می‏شد چند روز بعد برگزار شد و باز هم نماینده انگلیس بود که به پیروزی رسید. این تیم اینبار با نتیجه سه بر صفر تیم هلندی را شکست داد.

حالا پس از 38 سال دو تیم مقابل هم قرار می گیرند، هر دو هم صعود به فینال رویایی را می خواهند. تیم هلندی تا به حال چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی رسیده است که آخرین بار سال 1995 یعنی 24 سال پیش بود اما تاتنهام هرگز به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا نکرده است. تیم انگلیسی در لیگ برتر انگلیس هم هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد و تمام تلاش خود را می کند تا بتواند با کسب عنوان قهرمانی در اروپا به بزرگ ترین موفقیت تاریخ باشگاه خود دست یابد که البته کار بسیار سختی به نظر می رسد. تیم شمال لندن انگلیس در پنج بازی اخیر خود سه بار به پیروزی رسیده است، یک بار باخته و یک بار هم مساوی کرده است.

هم اکنون تاتنهام در لیگ برتر انگلیس با 70 امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد. از سویی دیگر تیم آژاکس آمستردام هلند در لیگ هلند با 80 امتیاز صدرنشین است. تیم دوم جدول یعنی پی اس وی آیندهوون هم مانند آژاکس 80 امتیازی است. به غیر از این دو تیم، هیچ تیم دیگری در لیگ هلند شانس قهرمانی ندارد چرا که فاصله تیم سوم جدول با این دو تیم 80 امتیازی ، 18 امتیاز است.

آژاکس در پنج بازی اخیر خود پنج پیروزی به دست آورده است، با ستاره ای به نام ماتیاس دی لیخت بسیار آماده است و با حذف بزرگانی مثل رئال مادرید و یوونتوس ادعا و قدرتی دو چندان پیدا کرده. هلندی ها می خواهند تاتنهام را هم حذف کنند تا پس از سال ها دوباره به فینال رویایی اروپایی برسند.

تیم آژاکس آمستردام هلند آخرین باری که به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید در فصل 1997-1996 بود. تاتنهام نیز در تاریخ باشگاه خود تا به حال اینقدر در اروپا پیشروی نکرده است. آنها فرصتی طلایی برای کسب عنوان قهرمانی این فصل دارند البته اگر آژاکس بگذارد و حتی پس از آن هم اگر برنده دیدار لیورپول و بارسلونا بگذارد.

تاتنهام بدشانس است که در این شرایط بسیار حساس هری کین بزرگ ترین ستاره خود را در اختیار ندارد. مین ستاره کره ای این تیم هم به دلیل سه اخطاره بودن غایب است تا دردسرهای تاتنهام بیشتر شود. در خط میانی تاتنهام هم وینکس و سیسوکو به دلیل مشابه کین قادر به همراهی نیستند. بانده، ایتینگ و مازاروئی هم غایبان آژاکس را تشکیل می‌دهند.

ترکیب احتمالی دیدار امشب:

تاتنهام: یوریس، فرتونگن، آلی، اریکسن، سانچس، آلدروایرلد، تریپیر، دایر، وانیاما، روس و مورا

آژاکس: اونانا، زیاش، فن‌دی‌بیک، ‌دی‌یونگ، نرس، تادیچ، فلتمن، دی‌لیخت، بلیند، تالیافیگو و شونه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها