بررسی وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر؛

در جستجوی خوشبختی

انگار استقلال روی دور باطل است. سال‎هاست قهرمان نشده، سال‎هاست وارد جمع مدعیان می‎شود اما دست خالی برمی‎گردد. سال‎هاست درست سربزنگاه می‎بازد. مثل دیشب و مثل باخت به پدیده. استقلال دیشب از کورس قهرمانی جا ماند و محاسبه پیش‏بینی‏ های آینده بر اساس منطق نشان می‎دهد بسیار بعید است آنها در این فصل هم بتوانند قهرمانی شیرین در لیگ برتر را تجربه کنند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۳۸
هدایای پرخرج استقلال برای سپاهان و پرسپولیس

به گزارش جام‎جم آنلاین ، شب گذشته باز هم این نظریه ثابت شد که وینفرد شفر و تیمش برای بازی‎های بزرگ نیستند و همیشه در حساس‎ترین موقعیت یا می‎بازند یا مساوی می‎کنند. حداقل امسال آنها این نظریه را به خوبی ثابت کردند، جایی که ابتدا در دربی باختند و سپس بازی با پیکان را مساوی کردند. البته تقابل استقلال با پدیده در دسته بازی‏های «بزرگ» جای نمی‏گیرد اما همین که بدانیم روز گذشته قبل از تقابل تیم آبی با پدیده، پرسپولیس به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی مقابل سپاهان بدون گل مساوی کرده و «جا خالی» بزرگی به قهرمانی استقلال داده متوجه می‎شویم که دیدار با پدیده چه اهمیت زیادی داشت. اما آبی‎های پایتخت باز هم طبق روال چند سال گذشته در یک بازی بزرگ و پراهمیت «وا» دادند و تقریبا سومین قهرمانی این فصل پرسپولیس را بیمه کردند.

زیبا اما غم انگیز

دیدار پدیده و استقلال در دسته بازی‎های با کیفیت لیگ برتر فوتبال جای می‎گیرد. دیداری که نمایش واقعی فوتبال بود. در این دیدار دو تیم بارها دروازه یکدیگر را تهدید کردند و موقعیت‎های گلزنی متعددی ایجاد شد. پدیده خوش شانس بود که در دقیقه 8 به گل رسید اما استقلال بسیار بداقبال بود که هر چه زد به در بسته خورد، به خصوص ضربه ایسما که در دقیقه 4 + 90 از کنار دروازه گذشت تا آخرین امید آبی‎ها نقش بر آب شود.

هر چند دو تیم فوتبال زیبایی به نمایش گذاشتند و موقعیت گلزنی زیاد داشتند اما شاگردان شفر با وجود باخت از لحاظ آماری برتری داشتند.

استقلال در دیدار شب گذشته 62 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت این در حالی است که تیم مشهدی در کل بازی 38 درصد مالکیت را گرفت و مالک بخش مهم توپ در زمین خودش نبود. این دو تیم در زمینه شوت در چارچوب اما شرایط تقریبا برابری داشتند به این ترتیب که پدیده 11 و استقلال 12 مرتبه آمار شوت در چارچوب را ثبت کردند.

شانس گل هر دو تیم نیز تقریبا برابر بود. شاگردان شفر شش موقعیت برای گلزنی داشتند که قدر هیچ کدام را ندانستند اما شاگردان یحیی گل‎محمدی از پنج موقعیت بهره‎مند شدند که از این پنج موقعیت یکی را در دقیقه هشتم بازی تبدیل به گل کردند. در این مسابقه، آمار آبی‎های پایتخت در زمینه کرنر و سانتر از پدیده خیلی بهتر بود ضمن اینکه در نبردهای هوایی هم آبی‎پوشان حرف اول را می زدند و بهتر عمل کردند.

ضربه از خودی

در فوتبال باز هم شاهد اتفاق «ضربه از خودی» بودیم به این ترتیب که یک بازیکن به تیم سابقش گل زد. شب گذشته هم این بهنام برزای بازیکن سابق استقلال بود که برای پدیده مقابل این تیم گلزنی کرد. او البته بعد از گلزنی واکنش خوشحالی نشان نداد و سعی کرد احترام تیم سابق و هوادارانش را نگه دارد که کار پسندیده‎ای بود. به این ترتیب خاطره تلخ دیگری مقابل پدیده برای استقلال ثبت شد. حالا می‎توان پدیده را گربه سیاه استقلال معرفی کرد، تیمی که قبلا هم آبی‎ها را برده است.

استقلال در حالی مقابل پدیده تن به شکست داد که با برتری در این دیدار می‎توانست به فاصله سه امتیازی رقیب سرسخت و همیشگی‎اش یعنی پرسپولیس برسد و 53 امتیازی شود. در این صورت شانس قهرمانی آبی‎ها بیشتر می‌شد به خصوص اینکه بدانیم سرخ‎های پایتخت در هفته‎های آتی در یکی از حیثیتی‎ترین بازی‎های لیگ قرار است مقابل تراکتورسازی به میدان بروند.

به هر حال استقلال این فرصت را «مفت» از دست داد.

صحبت‏های امیدوار کننده شب گذشته شفر نیز فقط به خودش انگیزه می‎دهد. او شب گذشته تاکید کرد که تیمش هنوز می‎‏تواند شانس قهرمانی باشد. این اظهار نظر به اندازه احتمال قهرمانی تراکتورسازی عجیب نیست اما به هر حال بسیار سخت به نظر می‎رسد. استقلال تا پایان لیگ سه فرصت دیگر در اختیار دارد که دو تای آنها مقابل دو تیم قعرنشین به نام‎های استقلال خوزستان و سپیدرود رشت است.

شاگردان وینفرد شفر یازدهم اردیبهشت ماه یعنی چهارشنبه همین هفته به مصاف استقلال خوزستان می‎روند که دیگر تقریبا سقوطش به دسته یک قطعی شده است.

این تیم سپس در هفته بیست و نهم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران به آبادان می‎رود تا مقابل صنعت نفت قرار بگیرد. در نهایت سپیدرود رشت آخرین حریف استقلال در این فصل است. سه بازی و 9 امتیاز. از استقلال کسب امتیاز کامل از سه بازی باقی مانده برمی‎آید؟ حتی اگر چنین شود پرسپولیس و سپاهان در هفته‎های آینده باز هم برای استقلالی که قدر فرصت‎ها را به خوبی نمی داند «جا خالی» می دهند؟

شفر بماند، شفر برود؟

در حالی که کمتر از 24 ساعت از شکست تلخ استقلال مقابل پدیده می‎گذرد باز هم زمزمه‎های کنار گذاشتن وینفرد شفر به گوش می‎رسد. این مربی آلمانی نتوانست استقلال را به عنوان یک مدعی درجه یک و یکه تاز در لیگ برتر معرفی کند و حالا تیمش از کورس قهرمانی عقب مانده است. آنها با باخت مقابل پدیده هدیه‎ای عالی برای پرسپولیس و سپاهان فرستادند، هدیه‎ای بسیار پرخرج که تاوان سنگینی برای استقلال دارد. از شب گذشته دوباره اخبار متعددی در رابطه با برکناری وینفرد شفر شنیده می‏شد اما به نظر می‏رسد فعلا اخراج این مربی آلمانی امکان پذیر نیست چرا که این اخراج هزینه بسیار سنگینی روی دست باشگاه آبی پوشان پایتخت می‏گذارد که اصلا به صرفه نیست. استقلال در شرایط فعلی از کورس قهرمانی عقب مانده است، در جام حذفی هم حضور ندارد و وضعیتش در لیگ قهرمانان آسیا هم در کلمه «بحرانی» خلاصه می‏شود. فصل سخت استقلال در حال اتمام است و هواداران از این فصل سخت ره‎آورد مثبتی تا اکنون برای خود ندیده‎اند. اکنون بیم آن می‎رود که نکند نماینده پایتخت سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست بدهد. از این استقلال هیچ چیز بعید نیست، نه از دست دادن سهمیه آسیایی و نه قهرمانی اعجاب انگیز در لیگ برتر!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها