لیگ برتری‎های تازه ورود فصل آینده مشخص شدند

هلهله در بوشهر، غوغا در سیرجان / لیگ برتری شدن با لهجه شیرین فارسی!

روز گذشته حساس‎ترین مقطع رقابت‎های لیگ دسته یک ایران موسوم به لیگ آزادگان برگزار شد، دیدارهای روز گذشته آن‌قدر حساس بود که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تصمیم براین گرفت تا از داوران شاخص و ممتاز در این دیدارها استفاده کند؛ داورانی همانند علیرضا فغانی و یا پیام حیدری که قضاوت بی‌نقصی از خود نشان دادند تا لیگ دسته یک به‌سلامت به مقصد برسد. روز گذشته گل‎گهر سیرجان به مقام قهرمانی لیگ دسته یک دست یافت.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۸۹
هلهله در بوشهر، غوغا در سیرجان / لیگ برتری شدن با لهجه شیرین فارسی!

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه روز گذشته در لیگ دسته یک گذشت را باهم مرور می‌کنیم:

لیگ برتری شدن با لهجه شیرین فارسی!

وینگو بگوویچ به پشتوانه نزدیک به 20 سال حضور در ایران حالا به‌خوبی فارسی حرف می‌زند و حتی بدون نیاز به مترجم در گفت‌وگوهای زنده رادیویی هم شرکت می‌کند.

او دیروز پس از قطعی شدن صعود گل گهر سیرجان به لیگ برتر با همان لهجه خاص خود با شوق و بغض به زبان فارسی از لذت این صعود گفت. تیم شهر سیرجان موفق شد با کسب یک برد ارزشمند در هفته سی و سوم رقابت‎های لیگ یک، برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ برتر صعود کند.

این تیم موفق به شکست یک‌بر صفر شهرداری ماهشهر شد، تیمی که قعرنشین و به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرده است. وینگو بگوویچ در تمام سال‌های برای هدایت یک تیم از لیگ دسته یک به سمت لیگ برتر بسیار تلاش کرده بود اما هر بار موفق نشد ولی دیروز دیگر نوبت او بود تا گل گهر سیرجان را برای نخستین بار به لیگ برتر وارد کند.

این بار درحالی‌که با یک برد می‌توانست به این آرزویش دست پیدا کند، 94 دقیقه صبر کرد. بازی دو تیم گل گهر و شهرداری ماهشهر یک بازی پراسترس و حساس و درگیرانه بود. هر دوتیم دنبال امتیاز بودند و البته شکست می‌توانست بدترین نتیجه برای گل گهر باشد.

بازی به همین دلیل تا دقیقه 93 بدون گل در جریان بود اما در وقت‌های اضافه، پیمان رنجبری مهاجم شماره 11 تیم گل گهر کاری را انجام داد تا سیرجان دیشب خوشحال‌ترین شهر ایران باشد.با این گل انگار سیرجان منفجر شد.

پس‌ازاین مسابقه هیاهوی عظیمی به پا شد و خبرنگاران، تماشاگران، بازیکنان و ... یک‌لحظه دست از سر وینگو بگوویچ برنمی‌داشتند. گل گهر سیرجان با این برد خانگی قهرمان لیگ دسته اول هم شد و هفته آینده جام قهرمانی را در کرج می‌گیرد.

بوشهر روی هوا!

دیگر تیمی که روز گذشته لیگ برتری شد شاهین شهرداری بوشهر بود. این تیم در خانه سرخپوشان پاکدشت برگزار شد و با یک گل به سود شاهین شهرداری به پایان رسید. پیروزی در پاکدشت رقم خورد اما بوشهر همان لحظات روی هوا رفت.

هدایت تیم شاهین شهرداری بوشهر بر عهده عبدالله ویسی است، مربی نام آشنایی که در سال 95 استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر ایران کرد اما پس‌ازآن دیگر موفقیتی از او در فوتبال ندیدیم تا اینکه دیشب با تیمش جشن صعود به لیگ برتر گرفت.

کار برای شاگردان ویسی وقتی راحت شد که گل ریحان البرز رقیب اصلی بوشهری‌ها برای صعود به لیگ برتر شکست خورد تا کار برای صعود این تیم راحت‌تر شود.

دیروز شاهین شهرداری بوشهر در دقیقه 59 با هنرنمایی امیر محبی موفق شد گل اول را وارد دروازه سرخپوشان بوشهر کند. در ادامه اما شاگردان ویسی بازی را مدیریت کردند تا با سوت پایان بازی بوشهری‌ها بعد از مدت‌ها صاحب سهمیه در لیگ برتر بشوند.

شاهین بوشهر با این پیروزی به همراه گل گهر سیرجان به لیگ یک صعود کند تا هفته پایانی لیگ یک در بالای جدول شکلی تشریفاتی به خود بگیرد.

بربادرفته‌های بزرگ

دیروز همان‌قدر که جشن و شادی و سرور در دو شهر سیرجان و بوشهر برگزار شد، هواداران دو تیم دیگر در ماتم فرورفتند. نخست تیم گل ریحان البرز بود که یکی از دو ناکام بزرگ هفته است. تیم رده سومی گل ریحان البرز که به دنبال بالا بردن شانس صعود به لیگ برتر بود، از ساعت ۱۷ دیروز در استادیوم اختصاصی شهرداری تبریز، مهمان این تیم پایین جدولی شد.

تصور می‌رفت که گل ریحان البرز کار سختی مقابل شهرداری تبریز یعنی تیم رده چهاردهمی لیگ دسته یک نداشته باشد اما شگفتی فوتبال همین‌جا رقم خورد و این نماینده تبریز بود که با یک گل به پیروزی رسید تا حسرت سنگینی به دل تیم گل ریحان البرز برای صعود به لیگ برتر بگذارد.

شهرداری تبریز در دقیقه ۳۰ با ضربه مهدی قریشی موفق به گلزنی شد تا این نتیجه، تیم‌های رده اولی و دومی گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر را در مسابقات هم‌زمان خوشحال کند. در نیمه دوم تلاش شاگردان حسینی برای جبران نتیجه ثمری نداشت تا آنها این مسابقه حساس در فاصله یک هفته به پایان فصل را برابر شهرداری تبریز واگذار کنند و با ۴۸ امتیازی ماندن و حضور در رده سوم جدول، شانس صعود به لیگ برتر را از دست دهند. البته شهرداری تبریز هم شانس خود را برای بقا در لیگ دسته یک افزایش داد.

تیم دیگری که حسرت‌به‌دلی لیگ برتر فوتبال ایران باقی ماند آلومینیوم اراک بود. از هفته 33 مسابقات لیگ یک شاگردان فرهاد کاظمی در تهران برابر آلومینیوم قرار گرفتند که این بازی درنهایت با گل محمدصادق پاک قدم به نفع بادران تمام شد.

نکته جالب‌توجه این است که در نیمه دوم کریم اسلامی به دلیل اعتراض شدید به داور از زمین مسابقه اخراج شد تا بادران ده‌نفره به برد ارزشمندی دست پیدا کند. فراز کمالوند هم قبل از سوت پایان مسابقه درحالی‌که از نمایش بازیکنانش بسیار ناراحت به نظر می‌رسید راهی رختکن شد. هم‌چنین فرهاد کاظمی بعد از برد با افسوس فراوان به بازیکنانش اعلام کرد که اگر دو بازی دیگر را جدی گرفته و با پیروزی پشت سر گذاشته بودند حالا یکی از تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر محسوب می‌شدند.

بادران با این پیروزی 43 امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت و از طرفی آلومینیوم اراک با 45 امتیاز در همان رتبه چهارم باقی و از صعود به لیگ برتر بازماند.

نتایج سایر دیدارهای روز گذشته:

گل گهرسیرجان یک - شهرداری ماهشهر صفر

سرخپوشان پاکدشت صفر -شاهین شهرداری بوشهر یک

مس رفسنجان یک- خونه به خونه مازندران صفر

بادران تهران یک- آلومینیوم اراک صفر

شهرداری تبریز یک- گل ریجان البرز صفر

فجرسپاسی یک - مس کرمان یک

کارون اروند خرمشهر یک - قشقایی شیراز صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها