با توجه به شکست شب گذشته احتمال صعود نماینده ایران چقدر است؟

«دالان هزارتو» برای صعود استقلال

استقلال هم از روی دست پرسپولیس تقلب کرد و بازی برگشت خود مقابل نماینده عربستان را برخلاف دیدار رفت با شکست پشت سر گذاشت. استقلال شب گذشته در ورزشگاه راشد آل مکتوم شهر دبی مقابل تیم الهلال عربستان به میدان رفت و درحالی‌که برای زنده نگه‌داشتن احتمالات صعود نیاز مبرم به پیروزی داشت تن به شکست یک‌بر صفر داد تا پس از یک پیروزی شیرین مقابل الهلال حالا با شکست مقابل همین تیم مجدداً وارد «بحران آسیایی» شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۳۰
«دالان هزارتو» برای صعود استقلال

به گزارش جام جم آنلاین ، آبی‏ های پایتخت در حالی مقابل الهلال شکست خوردند و شادی را به اردوی رقیب بردند که الهلال با اخراج یکی از بازیکنان کلیدی‎اش 10 نفره شده بود اما نه شفر و نه بازیکنان استقلال قدر این موقعیت را ندانستند تا یک شکست دیگر برای آبی‏ها در مقابل تیم‏های 10 نفره ثبت شود. انگار شکست‎های تلخ مقابل تیم‎های 10 نفره برای آبی‎های پایتخت به یک سنت ناپسند تبدیل‌شده است.

شب گذشته پاتوسی موقعیتی طلایی را به هدر داد و منشا نیز هیچ کار خاصی نکرد. شاگردان شفر هم هرگز نتوانستند از 10 نفره بودن حریف استفاده کنند تا به‌راحتی نتیجه را به الهلال ببازند و دوباره برای صعود به شک و تردیدهای فراوانی بیفتند. وضعیت کنونی استقلال دقیقاً همانند ادعای گزارشگر رادیویی این دیدار فقط در کلمه «بحران» خلاصه می‎شود. البته حداقل نکته مثبت این است که آبی‎ها بر خلاف قرمزها در گروه خود مجدداً قعرنشین نشدند. آنها دو امتیاز از قعرنشین کنونی یعنی العین امارات بیشتر امتیازدارند و از الدحیل رده دومی هم سه امتیاز عقب‎ترند. بااین‌وجود استقلال با توجه به شکست شب گذشته مقابل الهلال عربستان نسبت به صعود ناامید شده چراکه دیدارهای سختی در انتظار این تیم است. مجموعه‏ای از اتفاقات خاص فوتبالی باید به وقوع بپیوندد تا صعود شیرینی برای استقلال رقم بخورد. این اتفاقات را بررسی می‌کنیم.

برد و دیگر هیچ

از امروز تا دو هفته دیگر که به پایان مرحله گروهی باقی‌مانده، استقلال هر نتیجه‎ای به‌غیراز برد به دست بیاورد هرگز دیگر نباید به صعود فکر کند. دو مسابقه باقی‌مانده، دو مسابقه‌ای که امتیازاتی طلایی برای آبی پوشان به همراه خواهد داشت. یکی از این دیدارها مقابل الدحیل قطر است که در ورزشگاه آزادی برگزار می‎شود و دیگری با العین امارات و در خانه این تیم اماراتی. شگفت آنکه تیم العین باوجود قعرنشین بودن هنوز برای صعود شانس دارد.

هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای گروه A از روز دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه آغاز می‏شود.

استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل خطرناک و قبراق است و الهلال عربستان باید در خانه خود مقابل العین امارات که قعرنشین محسوب می‏شود، قرار بگیرد.

مسلم است که استقلال برای صعود از این گروه هیچ چاره‏ای جز این ندارد که الدحیل را شکست بدهد. الدحیل در دیدار رفت سه گل به شاگردان شفر زده و به‌نوعی این تیم را تحقیر کرده بود.

بهترین حالت برای استقلال این است که علاوه بر برد خودش در دیگر بازی این گروه که بین الهلال و العین برگزار می‌شود، نماینده امارات به برتری برسد تا الهلال که نسبت به از دست دادن صدر ترسان شده در هفته پایانی با تمام وجود مقابل الدحیل قرار بگیرد و این تیم را شکست بدهد که بسیار به سود آبی‌ها خواهد بود البته به این شرط که خودِ استقلال علاوه بر اینکه در هفته پنجم الدحیل را می‏برد، در هفته ششم و پایانی هم العین را شکست بدهد. البته بسیار بعید به نظر می‎رسد با شرایط کنونی تیم‏ها و البته جدول، الهلال بخواهد مقابل قعرنشینی چون العین باج بدهد.

فرض براین است که استقلال در دو هفته پایانی شش امتیاز یعنی حداکثر امتیاز ممکن را کسب کند و در مقابل الدحیل در دو مسابقه پایانی شکست بخورد آنگاه صعود شاگردان شفر قطعی است.

این روند تا حدودی بعید به نظر می‌رسد اما باید امیدوار بود. شاید استقلال بتواند با سلسله اتفاقاتی نسبتاً عجیب سرِ سلامت از این گروه به درببرد و مثل فصل گذشته صعودی شیرین از گروه مرگ داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها