شاگردان «علیمنصور» همچنان جور سرخابی‏ها را می‌کشند؛

ذوب‏ آهن، یک گام دیگر تا پرواز آسیایی

شاید کمتر کسی در آغاز لیگ قهرمانان آسیا فکرش را می‎کرد که از میان سه نماینده ایران در این رقابت‎ها یعنی پرسپولیس، استقلال و ذوب‎آهن، تیمی که بهتر از همه نتیجه می‎گیرد و آبروی فوتبال ایران را می‎خرد نماینده اصفهان باشد. این تیم شب گذشته با یک پیروزی باارزش دیگر به صدرنشینی خود در گروه A ادامه داد تا به‌نوعی شکست‎های استقلال و پرسپولیس را جبران و علاوه بر آن صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده باشد.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰۴
ذوب‏ آهن، یک گام دیگر تا پرواز آسیایی

به گزارش جام جم آنلاین ، ذوب ‏آهن از ساعت 20 سه‌شنبه‌شب گذشته در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل تیم الوصل امارات متحده عربی قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر این تیم را شکست داد تا دومین باخت را در این فصل و در مرحله گروهی به این تیم اماراتی تحمیل کرده باشد. دیدار رفت نیز با برتری سه بر یک به سود شاگردان علیرضا منصوریان به پایان رسیده بود؛ دیداری که در خانه حریف برگزارشده بود.

ذوب ‏آهن در آغاز این رقابت‏ها با الزورای عراق مساوی کرده بود که این مساوی باعث شده بود تردیدها نسبت به تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان بسیار زیاد شود اما در سه بازی بعد که به ترتیب مقابل النصر عربستان و الوصل امارات (دو بازی رفت و برگشت) برگزار شد سه پیروزی شیرین و 9 امتیاز کامل به دست آورد تا با احتساب یک امتیاز بازی نخست اکنون 10 امتیازی و صدرنشین مقتدر گروه خود باشد. ذوبی‎ها را از همین اکنون می ‏توان مسافر یک‌هشتم نهایی قلمداد کرد اما واقعیت این است که تا قطعی شدن صعود شاگردان منصوریان فقط یک امتیاز دیگر فاصله است. ذوب‌آهن از دو بازی پیش رو فقط یک امتیاز دیگر می‎خواهد.

این تیم هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا باید در خانه الزورای عراق و در ورزشگاه بین‎المللی کربلا به میدان برود و در هفته پایانی نیز مقابل النصر عربستان بازی می‎کند. فقط یک امتیاز از این دو مسابقه کافی است هرچند بعید به نظر می‎رسد ذوب‎آهن با روند درخشانی که تا امروز داشته بخواهد دو بازی آخر را دست‌کم بگیرد و برای تساوی به میدان برود. قطعاً این تیم می‌خواهد این روند درخشان را ادامه بدهد و یک‌بار دیگر رقبا را دم تیغ خود بگذراند.

اما بعد از ذوب‎آهن دیگر شانس‎های صعود کدام تیم‎ها هستند؟ تیم رده دوم جدول النصر عربستان است که 6 امتیاز دارد و طبیعتاً از آن دوتای دیگر یعنی الزورا و الوصل از موقعیت بهتری برای صعود برخوردار است. این تیم هفته دیگر به مصاف قعرنشین یعنی الوصل امارات می‎رود.

الزورای عراق هم که هنوز رویای صعود دارد در هفته پنجم مقابل ذوب‏ آهن قرار می‏گیرد. باید گفت تلاش برای کسب جایگاه دوم و صعود از این گروه بیشتر بین النصر عربستان و الزورای عراق است که سخت تلاش می‏ کنند تا در دیدارهای باقی‌مانده امتیازات لازم را به دست بیاورند.

درهرحال صعود ذوب‏ آهن از این گروه را قطعی می‎دانیم و هرگز به احتمالات تلخ فوتبالی فکر نمی‏ کنیم. نکته تأسف‌برانگیز این است که سبزپوشان اصفهانی و یکی از دو تیم محبوب استان اصفهان به‌احتمال فراوان تنها نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد بود چراکه صعود پرسپولیس و استقلال از مرحله گروهی با توجه به نتایجی که به دست آورده‏ اند بسیار سخت به نظر می‎رسد و نیازمند رخ دادن اتفاقات بسیار زیادی است که در منطق فوتبال نمی‎گنجد.

برنامه دیدارهای باقی‌مانده گروه A – لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1398

الزورا - ذوب‌آهن 19:30

النصرعربستان - الوصل امارات 22:30

سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398

الوصل امارات - الزورا 20:25

ذوب‌آهن - النصرعربستان 21:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها