تابستان پیش رو در فوتبال اروپا چه خبر است؟

جابجایی‎های عظیم

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که اخیرا در کسب سهمیه جام جهانی ناکام بود برای دستیابی به سهمیه بازی‎های ساحلی جهان باید در مسابقات گزینشی این بازی‎ها شرکت کند.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۱۱
حضور ساحلی بازان ایران در مسابقات گزینشی ساحلی جهان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رقابت‌های فوتبال در نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود.

این تیم‌ها بر اساس تخصیص سهمیه‌های قاره‌ای مشخص می‌شوند. بر این اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) سه سهمیه به تیم‌های برتر قاره و برای شرکت در بازی‌های ساحلی جهان اختصاص می‌دهد.

قرار است وضعیت این سه سهمیه با برگزاری مسابقات گزینشی مشخص شود. طبق اعلام سازمان جهانی فوتبال ساحلی، این مسابقات تیرماه برگزار می‌شود. البته هنوز محل برگزاری آن مشخص نیست اما چین یکی از گزینه‌های احتمالی برای آن است.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در صورت حضور در این رقابت‌ها می‌تواند برای بازی‌های ساحلی جهان کسب سهمیه کند. البته این تیم اخیراً نتوانست از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و برای جام جهانی پاراگوئه کسب سهمیه کند.

در این رقابت‌ها تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژاپن شکست خورد و به کار خود در این مرحله پایان داد.

این در حالی بود که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران آبان ماه سال گذشته قهرمانی جام بین قاره‌ای را به خود اختصاص داده بود.

«در صورتیکه لغو مسابقات گزینشی فوتبال ساحلی برای بازی‌های ساحلی جهان، انتخاب تیم‌ها بر چه اساس انجام می‌شود؟»، به گفته امین شهریاری مسئول رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ساحلی طبق صحبت‌های مطرح شده، در صورتیکه به هر دلیلی این رقابت‌ها برگزار نشود، انتخاب تیم‌های آسیایی برای اساس رنکینگ آسیایی آنها انجام خواهد شد.

نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان مهرماه به میزبانی سن دیگو آمریکا برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها