بارسلونا در صدر جدول ماتادورها خودنمایی می‎کند؛

فروکشِ لالیگا

در این فصل از رقابت‏ های باشگاهی در اروپا، لیگ حرفه‏ ای فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا نیز وارد آن دسته از لیگ‏ هایی شد که قهرمانش از همین الان مشخص است. در واقع به فاصله چند هفته مانده به پایان این لیگ، هیجان فروکش کرده و چهره قهرمان نمایان شده است، قهرمانی به نام بارسلونا.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۲۵
فروکشِ لالیگا

به گزارش جام‎جم آنلاین ،‌ لالیگا در فصل 2019-2018 چهره کاملا مشخصی دارد و خوب می‎دانیم که کاتالونیایی ها قرار است دوباره به مقام قهرمانی برسند و جام قهرمانی را در آغوش بکشند.

برای اثبات این ادعا کافی است به جدول رده‎بندی لالیگا نگاهی بیندازیم و امتیازها را مقایسه کنیم.

در صدر جدول بارسلونا همچنان تاخت و تاز می‏ کند و هر هفته اوضاعش بهتر هم می‎شود. آبی – اناری‎های کاتالان 74 امتیاز دارند و تفاضل گل بسیار خوب 50 را ثبت کرده‎اند تا به صورت کامل حاشیه امیت برای خودشان ایجاد کنند.

یاران لیونل مسی در این فصل از لالیگا هر کاری لازم بود برای قهرمانی انجام دادند و اکنون با تیم دوم جدول که اتلتیکومادرید است 9 امتیاز اختلاف دارند که در تاریخ فوتبال جهان کمتر اتفاق افتاده تیمی بتواند در هفته‎های پایانی یک لیگ این چنین اختلاف امتیازی را جبران کند. شاگردان ارنستو والورده در این فصل دو شکست داشتند، دو شکست مقابل تیم‎های بتیس و لگانس که البته عجیب نیست، بالاخره هر تیمی فراز و فرود دارد. البته آنها در بازی اخیر خود در لالیگا یکی دیگر از نتایج ضعیف این فصلشان را ثبت کردند و مقابل اوئسکا بدون گل متوقف شدند. ادامه راه لالیگا برای بارسا مشکل نیست. آنها در هفته‏های باقی مانده به ترتیب باید به مصاف سوسیداد، آلاوس، لوانته، سلتاویگو، ختافه و ایبار بروند.

خطری قهرمانی آبی اناری‎ها را تهدید نمی‎کند مگر اینکه یکی از اتفاقات بزرگ و معجزه‎وار فوتبالی رخ دهد؛ به این ترتیب که اتلتیکومادرید فاصله 9 امتیازی با بارسلونا را در هفته‎های آتی جبران کند. برای این اتفاق بارسلونا باید حداقل چهار مسابقه را ببازد و اتلتیکو حداقل چهار مسابقه را ببرد. چه کسی باور می‎کند این اتفاق بیفتد؟ تقریبا هیچکس.

رئال دورتر از دور

رئال مادرید روزهای بدی را در این فصل از رقابت‎های لالیگا پشت سر گذاشت و شانس قهرمانی در جام‎های مختلف را از دست داد، از لالیگا تا لیگ قهرمانان اروپا. آنها با سولاری در ابتدای فصل افتضاح بودند اما بازگشت زیدان به جمع کهکشانی‎ها ورق را برگرداند.

هر چند ردپای ضعف هنوز در این تیم دیده می‎شود. جای کریستیانو رونالدو در این تیم هنوز خالی است، گرث بیل هنوز هو می‎شود، مارسلو هنوز سودای جدایی دارد و ایسکو با اینکه دوباره به ستاره رئال تبدیل شده هنوز احتمال جدایی‎اش از این تیم زنده مانده است.

رئال مادرید در این فصل قهرمان می‎شود؟ مسلما خیر. آنها اکنون 61 امتیاز دارند و از رقیب همیشگی خود یعنی بارسلونا 11 امتیاز عقب‎ترند.

شاگردان زیدان در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور ندارند. فقط می‎توانند به این امیدوار باشند که شانس سهمیه لیگ قهرمانان از دستشان نرود چون جایگاه امنی در میان طالبان سهمیه اروپایی دارند.

رئال نشان داد کاملا به ستاره‎ها وابسته است، به همین دلیل است که پرز رئیس باشگاه رئال مادرید برای تابستان و خرید ستاره‎های مختلف بودجه‎ای 250 میلیون یورویی کنار گذاشته. ادن هازارد هم نخستین خرید آنهاست، ستاره‎ای بلژیکی که در سال‎های گذشته در تیم چلسی به میدان رفته و از سه سال پیش مد نظر سران رئال قرار داشت. دیگر گزینه‎های مورد نظر رئال نیمار و کیلیان امباپه هستند. البته پیوستن نیمار تا حدودی بعید به نظر می‎رسد اما امباپه شاید در جمع کهکشانی‎های فصل آینده قرار بگیرد.

رئال این فصل از صدر خیلی دور بود و اگر می‎خواهد خاطره تلخ این فصل را فراموش کند باید تابستانی پرستاره برای خودش رقم بزند، تابستانی که با بریز و بپا‎ش‎ها و هزینه‎های زیادی برای رئالی‎ها در پیش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها