روز گذشته بر گلر جنجالی فوتبال ایران چه گذشت؟

محسن فروزان و سه پرده از اتهام / از رکورد کلین‏ شیت تا رکورد حواشی

در چهار سال اخیر فوتبال ایران دو گلر جنجالی داشته، یکی سوشا مکانی و دیگری محسن فروزان. یکی با لباس‎هایش و دیگری با رفتارهایش جنجال‎های متعددی را رقم زده‎اند. دیروز و در جریان هفته بیست و پنجم رقابت‏های لیگ برتر فوتبال ایران نوبت به محسن فروزان بود تا بار دیگر پرده جدیدی از جنجال‎های خودش را رونمایی کند و البته بی انصافی است اگر به این اشاره نکنیم که در برخی از این جنجال‎ها دیگران نیز نقش داشته‎اند و این گلر مطرح را تحریک کرده‎اند.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸۳
محسن فروزان و سه پرده از اتهام / از رکورد کلین‏ شیت تا رکورد حواشی

به گزارش جام‎جم آنلاین ، محسن فروزان را خیلی وقت است که می شناسیم، از زمانی که کارش را با پگاه گیلان آغاز کرد و پس از عوض کردن چند باشگاه از جمله ملوان، داماش و گسترش فولاد به استقلال رسید و اکنون که نیز برای دومین بار در هشت سال گذشته پیراهن تیم تراکتورسازی تبریز را بر تن دارد. او با ازدواجش هم خبر سازی کرد و همسرش نیز خواسته و ناخواسته گاهی اوقات درگیر حواشی فوتبالی فروزان می‏شد، اتفاقی که شب گذشته هم افتاد و پس از شکست سنگین تراکتور مقابل تیم سپیدرود یک کامنت جعلی با فتوشاپ به نام او منتشر شد تا بار دیگر پایش به حواشی مربوط به همسر فوتبالیستش باز شود.

از زمانی که محسن فروزان به دلیل مسائل خانوادگی پایش به کمیته اخلاق باز و با محرومیت روبرو شد زمان زیادی نمی‏گذرد. از زمانی هم که راهش را از استقلال جدا کرد زمان زیاد نگذشته است. یکی از جنجالی‎ترین بازیکنان فوتبال ایران در سال‎‏های گذشته شب گذشته بار دیگر بخشی از حواشی مختص به خود را رو کرد، از ضعف شدید مقابل سپیدرود تا دریافت گل روی اشتباهات بارز خودش و از کشیده شدن پای همسرش به حواشی بعد از مسابقه تا اخراج از تراکتورسازی، اتهام تبانی و در نهایت درگیری با یک هوادار. در واقع هر چه که لازم بود فروزان شب گذشته انجام داد تا به مرد اول حواشی فوتبال ایران تبدیل شود. او قرار بود روز گذشته رکورد کلین شین از خودش بر جای بگذارد اما در واقع رکورد حواشی را از خود بر جای گذاشت.

اشتباهات آقای دروازه‎بان

بزرگ‎ترین جنجال هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران اتفاقاتی بود که در دیدار سپیدرود رشت و تراکتورسازی رقم خورد، دیداری که محسن فروزان سنگربان تبریزی‎ها اشتباهات متعددی داشت و حواشی مختلفی را رقم زد تا متهم اصلی شکست سنگین و سه بر یک تیمش مقابل سپیدرود باشد.

تراکتورسازی در شرایطی مقابل سپیدرود تن به شکست سنگین سه بر یک داد که در حساس‎ترین مقطع ممکن در کورس قهرمانی قرار داشت و این شکست عجیب و بدموقع شانس این تیم را برای قهرمانی کمتر کرد. حالا تبریزی‎ها باید امیدوار باشند علی دایی امروز بتواند با تیمش یعنی سایپا موفق به شکست پرسپولیس شود تا اختلاف امتیازی سرخ‎ها با تراکتور به بیش از عدد دو نرسد. این موضوع آنچنان برای مسئولان تراکتورسازی به خصوص مالک این باشگاه سنگین و تلخ بود که حکم به کنار گذاشتن فروزان از تراکتورسازی دادند، تصمیمی که از نظر بسیاری از کارشناسان غیرمنطقی است و اصولا مالک یک باشگاه هیچ حقی در رابطه با مسائل فنی و اخراج بازیکنان ندارد اما حساب و کتاب فوتبال ایران اصولا با همه جا متفاوت است و به همین دلیل زنوزی همانند سرمربی تیم درباره عملکرد فروزان نظر می‎دهد و او را کنار می‎گذارد.

اما روز گذشته محسن فروزان چه کرد که تا این اندازه با انتقادات شدید روبرو شد؟ او روز خوبی در این مسابقه سپری نکرد و گل اول سپیدرود روی اشتباه او به دست آمد. او در دفع توپ اشتباه کرد و توپ به بایرامی رسید. او اما روی گل سوم هم می‎توانست عملکرد بهتری داشته باشد اما توپی که به دستش برخورد کرده بود را بازهم بایرامی تبدیل به گل کرد تا تراکتورسازی با سه گل مغلوب سپیدرود شود. اشتباه برای دروازه‎بان اجتناب ناپذیر است اما از سویی هم باید به این نکته توجه داشت که این اشتباهات چه تعداد و در چه مقطعی است. گلر تراکتورسازی درست زمانی یکی پس از دیگری مرتکب اشتباهات فنی شد که تیمش نیاز مبرم به این پیروزی داشت، آن هم مقابل تیمی به نام سپیدرود که یکی از مدعیان قهرمانی است.

درگیری ، گام دوم حواشی‌!

فروزان می‌توانست پس از این شکست سنگین سکوت پیشه کند و یا اینکه به هیچ عنوان واکنشی از خود نشان ندهد و چیزی هم نگوید اما او ناآرام تر از این حرف هاست. کافی است به این موضوع توجه کنیم که او ساعتی پس از این دیدار با یکی از هواداران درگیری پیدا کرد. محسن فروزان در فرودگاه رشت با یکی از هواداران درگیری لفظی پیدا کرد و زمانی که هوادار تراکتورسازی خطاب به فروزان گفت که ۳ گل به خاطر شرط بندی خورده است این دروازه‌بان فحش و ناسزا به هوادار تراکتورسازی گفت و مسئولان تراکتورسازی مانع شدند تا این درگیری ادامه پیدا کند. همانطور که مشخص است در این درگیری پای مسائلی همچون تبانی و شرط‌بندی به میان آمده است و شگفت آنکه واضح به نظر می رسد مسئولان تراکتورسازی این درگیری بین بازیکن و هوادار تیمشان را ملاک قرار داده و فروزان را در اختیار کمیته انضباطی گذاشته‌اند.

صحت و سقم تبانی

در رابطه با اتهام سنگینی که به فروزان وارد شده از نقطه نظرات متعددی می‎توان صحبت کرد. نخست اینکه این موضوع بر چه اساسی به فروزان نسبت داده شده و چقدر اعتبار دارد. دوم اینکه اصلا مگر می‎توان حتی تصور کرد فروزان بر اساس یک شرط‎بندی با پیراهن باشگاهی مانند تراکتورسازی که هواداران بسیار متعصب و کم حوصله‎ای دارد بخواهد چنین ریسک خطرناکی انجام بدهد و هم موقعیت خودش را به خطر بیندازد و هم اینکه شانس‎های قهرمانی تیمش را درست سر بزنگاه از بین ببرد؟

آنچه که روز گذشته برای تراکتورسازی و فروزان اتفاق افتاد نشان می‎دهد که در رابطه با مسائل اتفاق افتاده در فوتبال با حوصله بیشتری برخورد کرد چرا که اقداماتی نظیر آنچه که شب گذشته باشگاه تبریزی در قبال کنار گذاشتن فروزان انجام داد نه تنها عامل بازدارنده نخواهد شد که حتی ممکن است به ترویج بی‌اخلاقی در فوتبال منجر شود. فروزان هم اکنون مرد شماره یک حاشیه‎های فوتبال ایران است و تجربه نشان داده او در تقابل با این حاشیه‎ها معمولا تصمیمات منطقی و حساب شده‎ای ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها