کت قهرمانی از تن تراکتور و سپاهان درآمد؟

سیل به قلعه ژنرال رسید

هفته بیست و پنجم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران امروز به پایان می‎رسد، پایانی که درواقع برگزاری یک مسابقه حساس، جذاب و دیدنی بین پرسپولیس و سایپا است. اهمیت این دیدار وقتی برایمان دوچندان می‎شود که بدانیم اگر سرخ‌ها موفق به شکست دادن شاگردان علی دایی شوند آنگاه با اطمینان بیشتری می‎توان نسبت به سومین قهرمانی متوالی سرخ‌ها صحبت کرد چراکه روز گذشته اتفاقات مهمی در لیگ برتر فوتبال ایران افتاد.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۵۰
سیل به قلعه ژنرال رسید

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدار امروزِ سایپا و پرسپولیس بسیار حساس و مهم است و برانکو می‎داند اگر تیمش این مسابقه حساس را با پیروزی پشت سر بگذارد آنگاه رویای سومین قهرمانی متوالی به او و شاگردانش نزدیک‎تر خواهد شد. شرایط برای سومین قهرمانی متوالی سرخ‌ها وقتی تسهیل شد که بدانیم روز گذشته دو ضلع از چهار ضلع قهرمانی شکست خوردند تا فعلاً همه‌چیز به کام صدرنشین کنونی لیگ برتر باشد.

اولی تراکتورسازی بود که در عین شگفتی با نتیجه سه بر یک مقابل یکی از فانوس به دستان یعنی سپیدرود شکست خورد، دیداری که با اشتباهات متعددی از سوی محسن فروزان سنگربان تبریزی‎ها و حواشی از سوی او همراه بود. زنوزی مالک تراکتورسازی آن‌چنان از شکست سنگین و عجیب تیمش مقابل سپیدرود ناراحت شد که حکم به اخراج موقت فروزان از تراکتورسازی داده است. اما از حاشیه‎ها که بگذریم به کم شدن شانس تراکتورسازی برای قهرمانی می‎رسیم، تیمی که با حضور یک مربی بادانش بلژیکی به نام جورج لیکنز حسابی متحول شده بود و برای رسیدن به صدر برنامه‎های زیادی داشت اما به قول فوتبالی‎ها روز گذشته بدجوری مقابل تیم سپیدرود «وا» داد و چپ و راست گل خورد. تراکتورسازی با این شکست بد موقع و عجیب ، 49 امتیازی باقی ماند و همچنان در رتبه دوم جدول است. تبریزی‎ها با احتساب یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس، دو امتیاز کمتر دارند و درصورتی‌که پرسپولیس امروز سایپا را ببرد این فاصله امتیازی بیشتر می‌شود و کار برای جبران سخت‌تر. البته برتری احتمالی پرسپولیس مقابل نارنجی‌پوشان سایپا نه‌تنها کار را برای نماینده تبریز که دیگر مدعیان قهرمانی هم سخت‎تر خواهد کرد.

فتح بزرگ در نقش‌جهان

روز گذشته حساس‎ترین بازی هفته را نه تراکتورسازی که سپاهان و استقلال برگزار کردند. شاگردان امیر قلعه‎نویی دیروز در ورزشگاه نصف جهان میزبان تیم استقلال بودند، تیمی که پس از شکست تلخ در دربی و تساوی ناامیدکننده مقابل پیکان به‌عنوان یک مدعی قهرمانی ناامیدکننده نشان داد اما پیروزی بزرگ و شیرین این تیم مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا که به معنای بازگشت آبی‎ها به آسیا بود، روحیه و انرژی دوباره‎ای را به آنها تزریق کرده است. شاگردان وینفرد شفر پس از برد شیرین مقابل الهلال رو درروی سپاهان قرار گرفتند، تیمی که مانند استقلال یکی از چهار ضلع قهرمانی را تشکیل داده است. سپاهان میزبان بود و انگیزه‎های امیر قلعه‎نویی مقابل تیم سابقش استقلال احتمال مضاعفی را نسبت به برتری طلایی پوشان اصفهانی به وجود آورد اما آنچه در این دیدار رقم خورد کاملاً به سود آبی‎پوشان بود. در دیداری که یک گل سالم استقلال به شکل عجیبی مردود اعلام شد آیاندا پاتوسی در دقیقه 7 + 90 گل برتری آبی‎ها را زد تا هیچ‌کس جلودار شادی وینفرد شفر نباشد. اگر استقلال این مسابقه را با تساوی بدون گل به پایان می‎برد آنگاه دیگر باید به این فکر می‎کردیم این تیم را از جمع مدعیان قهرمانی خارج کنیم اما پیروزی لحظه آخری سه امتیاز حیاتی به‌حساب شفر و تیمش واریز کرد تا این تیم پیش از بازی امروز پرسپولیس و سایپا چهار امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد. هرچند دیروز تراکتورسازی باخت و استقلال برد اما تیمی که برای رسیدن به صدر و گرفتن پرسپولیس کار سخت‎تری دارد همین استقلال است چراکه فاصله امتیازی بیشتری نسبت به تراکتور با صدر دارد. نکته جالب دیگر اینکه هرچند استقلال روز گذشته در نقش‌جهان اصفهان موفق به شکست دادن سپاهان شد اما هر دو تیم اکنون شانس برابری دارند چراکه هر دو 47 امتیازی هستند و باید منتظر اتفاقات هفته‌های آینده بمانند.

امان از داوری

شب گذشته در تقابل حساس و بزرگ استقلال و سپاهان، علی کریمی برای آبی‎ها گلی به ثمر رساند که از سوی داور مردود اعلام شد، گلی که پس از اتمام این مسابقه تمامی کارشناسان داوری اعتقاد داشتند صد در صد صحیح بوده است. مردود اعلام شدن این گل سالم آن‌قدر عجیب بود که به فاصله کمی سوژه طنز فضای مجازی هم شد و واکنش‎های زیادی را پدید آورد. رو دنیل و فنایی نخستین کارشناسان داوری بودند که نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و گفتند که گل استقلال سالم بوده است. نکته بسیار مهم این است که مشخص به نظر می‎رسد مردود اعلام شدن گل استقلال فقط درنتیجه خطای داوری است اما در این میان بازهم مظلوم‌نمایی‌هایی مرسوم در فوتبال ایران در چند ساعت اخیر به‌سرعت خودش را نشان داد و مردود شدن این گل سالم را به مسائل دیگری ازجمله عناد با استقلال جلوه دادند که به‌هیچ‌عنوان صحیح نیست. واقعیت این است که مشکل داوری همیشه در فوتبال ایران وجود داشته است و از بخت بد استقلال شب گذشته هم نمود پیدا کرد. البته آب‌ها با گل دیرهنگام پاتوسی چیزی را از دست ندادند اما امان از این‌که اگر پاتوسی گل را نمی‌زد و استقلال مساوی می‎کرد آنگاه دیگر نه آبی‎ها دست‌بردار بودند و نه هوادارانش.

فرمول پیچیده قهرمانی

هم‌اکنون در جدول رده‎بندی لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس در صدر قرار دارد و 51 امتیازی است. این تیم امروز با سایپا مصاف دارد و در صورت پیروزی مقابل این تیم فاصله خود را با رقبا بیشتر خواهد کرد اما چشم تمام مدعیان یعنی سپاهان، تراکتورسازی ، استقلال و حتی پدیده به علی دایی و شاگردانش است. تیم تحت هدایت آقای گل جهان بسیار آماده است و دیگر مدعیان قهرمانی بسیار امید دارند این تیم امروز بتواند شکستی تلخ را به شاگردان برانکو تحمیل کند، شکستی که برای سرخ‎ها بسیار تلخ و برای سایر مدعیان و البته خودِ علی دایی بسیار شیرین خواهد بود. پس از پرسپولیس، تیم تراکتورسازی با 49 امتیاز قرار دارد، استقلال و سپاهان 47 امتیازی هستند و درنهایت پدیده هم با 46 امتیاز هنوز یک مدعی در سایه است. فرمول قهرمانی با اتفاقات روز گذشته کمی پیچیده شده است که این پیچیدگی در صورت برتری امروز پرسپولیس مقابل سایپا از بین می‎رود!

دیدار تیم‎های پرسپولیس و سایپا در هفته بیست و پنجم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی آغاز می‎شود که البته پیش‌ازاین مسابقه هم‌تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن از ساعت 18 در مسابقه‌ای که اهمیت چندانی ندارد رو درروی یکدیگر قرار می‎گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها