مروری بر دیدارهای شب گذشته لیگ قهرمانان آسیا ؛

شبی که شاخ غول دو بار شکست

دیشب از آن شب‎هایی برای فوتبال ایران بود که به ندرت تحقق می‎یابد و به واقعیت تبدیل می‎شود، شبی که دو نماینده ایران از سد دو نماینده قدرتمند، متمول و مدعی عربستانی و اماراتی گذشتند. استقلال با شکستن شاخ غول دوباره در آسیا احیا شود و ذوب‎آهن هم با شکستن شاخ یک غول دیگر به روند خوب آسیایی خود ادامه داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۲۳
شبی که شاخ غول دو بار شکست

به گزارش جام‎جم آنلاین ،‌ این نتایج در حالی به دست آمد که ذوب‎آهن پیش از این هم رویه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت اما از استقلال تقریبا قطع امید شده بود اما دیشب ورق به سود این تیم برگشت، آن هم در دیداری که حریف برتری همه جانبه‎ای از لحاظ آماری داشت.

احیا در آسیا، کار بزرگ وینفرد شفر

پیش‎بینی‎ها حاکی از این بود تیم تحت هدایت شفر باز هم می‏بازد؛ پیش از آغاز این مسابقه همه از استقلال قطع امید کرده بودند تا جایی که پیش از آغاز دیدار دو تیم استقلال و الهلال بسیاری پیش‏بینی می‏کردند شاگردان شفر با یک نتیجه سنگین بازی را واگذار کنند و به حذف خود از آسیا قطعیت ببخشند اما همه چیز برعکس شد. گلی که در همان دقایق ابتدایی علی کریمی وارد دروازه الهلال کرد نشان داد آبی‏ها می خواهند در آسیا بمانند و برای صعود تلاش کنند و البته خاطره تلخ شکست در دربی 89 را که دهم فروردین ماه برگزار شد، از بین ببرند.

استقلال در بازی نخست خود مغلوب الدحیل شده بود و در بازی دوم خانگی هم مقابل العین تن به تساوی داد تا بارقه های امید و صعود این تیم از بین برود اما دیشب ورق برگشت و یکی از شیرین‎ترین پیروزی‎های چند وقت اخیر نصیب پسران آبی شد.

در شبی که استقلال نه از نظر مالکیت توپ مقابل الهلال برتری داشت نه از نظر شوت و حتی پاس صحیح بر خلاف جریان بازی گل زد و در شرایطی که در دقایق پایانی بازی به دلیل دریافت یک گل همه چیز خطرناک شده بود یک پیروزی با ارزش به دست آورد تا ضمن کنده شدن از قعر جدول گروه C به رده سوم برسد و دوباره برای صعود امیدوار شود. اتفاق خوب دیگری که دیشب برای استقلال افتاد این است که دیدار تیم‎های الدحیل قطر و العین امارات دو بر دو مساوی تمام شد. یعنی بهترین نتیجه ممکن که در سرنوشت صعود استقلال تاثیرگذار خواهد بود. اگر العین می‏برد، استقلال قعرنشین باقی می‎ماند اما اگر الدحیل برنده می‎شد، فاصله امتیازی تیم تحت هدایت شفر با این تیم قطری به عدد سه امتیاز می‎رسید که چنین فاصله امتیازی کار را برای صعود سخت می‎کرد. اما نتیجه مساوی باعث شد تا الدحیل و استقلال در حال حاضر از لحاظ امتیازی برابر باشند. اکنون استقلال چهار امتیازی شده و با الدحیل هم امتیاز است. الهلال اما با وجود شکست تلخ مقابل آبی‏های ایران همچنان به صدرنشینی خود ادامه می‎دهد. الهلال حالا برای بازی برگشت که سوم اردیبهشت برگزار می‎شود، لحظه شماری می‎کند تا انتقام بگیرد. این دیدار بسیار حساس خواهد بود چرا که دو حالت دارد. یا در صورت پیروزی، استقلال را مطمئن به صعود می‎کند یا در صورت ثبت شکست برای نماینده ایران دوباره امیدهایش را از بین می برد. مساوی هم چندان مفید و درخشان نخواهد بود و کلی اما و اگر برای معادله صعود آبی‎ها باقی می‎گذارد. شاگردان شفر در بازی بعد از آن هم کار بسیار دشواری دارند و در خانه مقابل الدحیل قرار می‏گیرند، یعنی همان تیمی که در بازی رفت سه گل به استقلال زد. جمع‎آوری امتیاز از این مسابقه و البته بازی بعدی که با العین است حیاتی به شمار می‎رود. استقلال فصل گذشته بر خلاف همه پیش بینی‏ها از گروه مرگ صعود کرد و نزد هواداران سربلند شد. این تیم قطعا یکبار دیگر هم می‎تواند از سخت‎ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا با سربلندی صعود کند.

روزهای خوب علیمنصور و دوستان

ذوب ‎آهن که این فصل از رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا را با یک تساوی بدون گل ، خانگی و ناامید کننده آغاز کرده بود در دو هفته بعدی این رقابت‎ها ایده آل نتیجه گرفت، ابتدا النصر عربستان را سه بر دو شکست داد و سپس در خانه الوصل به پیروزی با ارزش سه بر یک دست یافت، نتیجه‎ای که دیشب رقم خورد. واقعیت این است که سبزپوشان اصفهانی در این فصل بازگشت‏های فوق العاده‏ای در آسیا داشته‏اند، چه آن زمان که در پلی آف بازی باخته مقابل الغرافه (تیم مهدی طارمی در قطر) را به پیروزی تبدیل کردند و چه آن زمان که در مرحله گروهی مجددا بازی باخته مقابل النصر عربستان را با برد پشت سر گذاشتند. شاگردان علیرضا منصوریان که برعکسِ آسیا در لیگ برتر ایران خوب نیستند روز سوم اردیبهشت ماه باید در بازی برگشت مقابل الوصل قرار بگیرند، الوصل زخم خورده‎ای که اینبار مهمان است. الزورای عراق (ساده‎ترین تیم گروه ) و در نهایت النصر عربستان (تیمی که در بازی رفت سه بر دو به نماینده ایران باخت) حریفان بعدی هستند. ذوب‎آهن اکنون شرایط ایده‎آلی دارد و با هفت امتیاز صدرنشین است و به شدت برای صعود به یک هشتم نهایی انگیزه و امید دارد و حتی به مراحل بالاتر فکر می‌کند. آنها در لیگ برتر ایران کوچک‎ترین شانسی برای قهرمانی و حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده ندارند و به همین دلیل عمده تمرکز خود را بر روی آسیا خواهند گذاشت. در واقع ماموریت اصلی منصوریان در بازی‎های بعدی حفظ این صدرنشینی به شمار می‎رود. هر اتفاقی غیر از این رقم بخورد کارنامه منصوریان را به شدت خراب خواهد کرد. با تمام این اوصاف ذوب‎آهن تا این لحظه از لیگ قهرمانان آسیا بهترین نماینده ایران بوده و بر خلاف استقلال و پرسپولیس نه تنها قعرنشین نشد که اکنون صدرنشین است. آبی‎ها که دیشب از قعر کنده شدند و حالا هواداران فوتبال منتظر هستند تا ببینند پرسپولیس هم امشب می‎تواند مانند استقلال با کسب یک پیروزی شیرین از قعر جدا شود یا اینکه سناریوی تلخ‏تری در انتظار سرخ‏های پایتخت است.

دیدار تیم‎های پرسپولیس و الاهلی عربستان در گروه D لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت 20 به وقت تهران آغاز می‎شود. الاهلی با سه امتیاز، تیم دو گروه است و پرسپولیس که از دو بازی قبلی خود یک مساوی و یک باخت کسب کرده در قعر جدول به سر می‎برد و اگر در پایان بازی امشب هم از قعر تکان نخورد دیگر باید تمام تمرکز خود را بر روی لیگ برتر و سومین قهرمانی پیاپی بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها