آغاز هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از امشب ؛

عملیات احیا در گروه مرگ

لیگ قهرمانان آسیا از امشب دوباره برای تیم‎های ایرانی آغاز می‎شود، امشب استقلال و ذوب‌آهن به میدان می‎روند و فردا شب هم پرسپولیس. هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز می‌شود برخلاف ذوب‌آهن ، دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط بسیار سختی دارند.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۳۳
عملیات احیا در گروه مرگ

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ استقلال و ذوب‌آهن در حالی امشب به میدان می‌روند که هر دو تیم شرایطی متفاوت در گروه‌های خوددارند. ذوب‌آهن با یک‌بردو یک مساوی در گروه خود دوم است این در حالی است که استقلال با یک تساوی و یک شکست در گروه خود قعرنشین به شمار می‌رود. این شرایط را دقیقاً پرسپولیس هم دارد.

ذوب‌آهن، امیدوار به صدرنشینی

شاگردان علیرضا منصوریان در تیم ذوب‌آهن امشب باید مقابل تیم الوصل امارات قرار بگیرند، تیمی که اکنون در گروه A با سه امتیاز سوم است. حالا ذوب‌آهن در حالی باید مقابل نماینده امارات قرار بگیرد که تا اینجا موفق‎ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‎شود. آنها اگرچه در لیگ برتر ایران نتیجه مطلوبی نگرفته‎اند اما کار خود را در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی درخشان مقابل الغرافه آغاز کردند. شاگردان علیمنصور در آن دیدار بازی باخته را سه بر دو بردند و به مرحله گروهی گام گذاشتند. سبزپوشان اصفهانی در مرحله گروهی کار خود را با تساوی بدون گل و خانگی مقابل الزورا آغاز کردند اما در ادامه موفق به کسب یک پیروزی شیرین مقابل النصر عربستان شدند. الوصل در اولین بازی النصر عربستان را شکست داد، اما در دومین گام مقابل الزورای عراق با پنج گل نتیجه را واگذار کرد. ذوب‌آهن هم پس از تساوی بدون گل مقابل نماینده عراق در دومین بازی صدرنشین فعلی عربستان را از پیش رو برداشت. شاگردان منصوریان برای افزایش احتمال صعودشان باید بسیار مراقب باشند و فریب شکست قبلی الوصل را نخورند. درصورتی‌که ذوب‌آهن بتواند مقابل حریف اماراتی‌اش به پیروزی برسد شانس خود را برای صعود به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد و قطعاً شاگردان منصوریان از کنار این فرصت به‌سادگی عبور نخواهد کرد.

در دیگر دیدار این هفته گروه A تیم النصر عربستان از ساعت 21:45 امشب در خانه میزبان الزورای عراق خواهد بود.

استقلال و نیاز به معجزه!

تیره‌روزی‌های استقلال از روزی شروع شد که دربی 89 را به پرسپولیس باختند. البته آنها قبل از تعطیلات نوروزی هم در لیگ قهرمانان آسیا بد نتیجه گرفته بودند اما حداقل در لیگ برتر درخشان ظاهر می‌شدند اما اکنون همان درخشش در لیگ برتر را هم ندارند. آبی‎ها کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا با شکست سه بر صفر مقابل الدحیل آغاز کردند و سپس مقابل العین تن به‌تساوی دادند و اکنون نه‌تنها در لیگ برتر ایران از شانس قهرمانی برخوردار نیستند که در آسیا هم شانسی برای صعود ندارند مگر اینکه امشب عملیات احیا در گروه خود را انجام بدهند. استقلال در این اوضاع‌واحوال نه‌چندان مناسب برای بازی سنگین و سخت برابر الهلال در هفته سوم مسابقات برخی از مهره‌های کلیدی خود را در اختیار ندارد. وریا غفوری که غیبتش در دربی به‌خوبی حس شد، به دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب خواهد بود. به او باید طارق همام و محسن کریمی را هم اضافه کرد که درگیر مصدومیت هستند. روزبه چشمی نیز در دیدار برابر سایپا مصدوم شد و در روزهای اخیر تنها به تمرینات انفرادی پرداخته و احتمال غیبتش در بازی مقابل الهلال زیاد است. اللهیار صیادمنش و محمد دانشگر نیز به‌تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته‌اند. به این فهرست البته باید نام فرشید باقری را هم افزود که فعلاً روزهای محرومیت پس از دربی را پشت سر می‌گذارد. در مقابل الهلال یکی دوجین بازیکن آماده و مطرح در اختیار دارد. از کارلوس ادواردو گرفته تا جووینکو. الهلال هر دو بازی قبلی خود را برده و صعود این تیم را از حالا باید قطعی دانست. اما استقلالی‌ها امیدوارند به هر نحوی از الهلال امتیاز بگیرند تا هم به جدول این گروه بازگشته و هم روحیه خود را دوباره به دست بیاورند. دیدار استقلال و الهلال در کشور ثالث و به میزبانی نماینده ایران در دوحه قطر برگزار می‌شود. در این گروه الهلال با شش امتیاز صدرنشین است، الدحیل با سه امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌های العین امارات و استقلال با یک امتیاز سوم و قعرنشین هستند.

پرسپولیس، صدرنشینِ قعرنشین

پرسپولیس در لیگ برتر ایران صدرنشین است و می‌خواهد برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر ایران شود اما از سویی دیگر در لیگ قهرمانان آسیا و در گروه D قعرنشین است و احتمال این وجود دارد که به‌عنوان نایب‌قهرمان فصل گذشته آسیا صعود نکند که اتفاقی بسیار تلخ خواهد بود. تصور حذف شاگردان برانکو از آسیا برای هواداران این تیم بسیار تلخ است. معادلات در گروه D بر طبق انتظارات پیش نرفت. در گروهی که قرار بود پرسپولیس یا الاهلی عربستان و السد قطر صدرنشین باشند اکنون پاختاکور ازبکستان صدرنشین است، تیمی که اکنون چهار امتیاز دارد و در بازی نخست هم از پرسپولیس امتیاز گرفت. الاهلی عربستان هم با سه امتیاز در رده دوم قرار دارد و السد هم با همین امتیاز سوم است. سرخ‎های پایتخت نیز با یک شکست و یک مساوی و یک امتیاز در قعر جدول است و فردا شب مقابل الاهلی عربستان قرار می‌گیرد. پرسپولیس در صورت کسب هر نتیجه‌ای به‌غیراز برد مقابل این تیم باانگیزه عربستانی باید صعود را فراموش کند و فقط دیگر روی لیگ برتر ایران تمرکز کند، اتفاقی که برانکو دلش نمی‌خواهد این بار بیفتد و هر دو جام لیگ برتر و آسیا را می‎خواهد. به هر صورت آن‌طور که شواهد پیداست استقلال و پرسپولیس برای صعود از گروه‌های خود باید کاملاً وابسته به اماواگرها و اصلاً معجزه باشند.

برنامه بازی‌های نمایندگان ایران به شرح زیر است:

دوشنبه - 19 فروردین

گروه A

الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران، ساعت 20:10، ورزشگاه الوصل دبی

داور: یودی یاماموتو از ژاپن

گروه C

استقلال ایران - الهلال عربستان، ساعت 21:30، ورزشگاه الاهلی دوحه

داور: کریستوفر جیمز از استرالیا

سه‌شنبه - 20 فروردین

گروه D

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان، ساعت 20 ورزشگاه الوصل دبی

داور: هیرویوکی کیمورا از ژاپن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها