همیشه و در کنار لحظه های جذاب گل های به ثمر رسیده زیباترین لحظات فوتبال ، توپ هایی هستند که با واکنش های فوق العاده دروازه بان ها تبدیل به گل نشده اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۱۵
10 واکنش فوق العاده دروازه بانان ایرانی (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از ورزش سه، فوتبال ایران از گذشته تا امروز همانقدر که مهاجمان و گلزن های بزرگ داشته دروازه بان های درجه یکی را هم پرورش داده است.

از پیش از ناصرحجازی تا بعد از عابدزاده، دروازه بان هایی در فوتبال ایران متولد شده اند که توانسته اند در حد و اندازه های ستاره های گلزن برای خودشان هوادار به دست بیاورند.

نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد اینکه بخش مهمی از تاریخ فوتبال ایران به دلیل شرایط زمانی و مسایلی چون نبود فیلم بازی ها یا تاریخ مدون و قابل دسترسی که به آن استناد کرد ناپیدا است و به همین دلیل آنچه در جمع آوری چیزی چون «برترین واکنش های دروازه بان های فوتبال ایران» به دست می آید حاصل خاطرات و یا تصاویر در دسترس و به جای مانده است.

پس می توان گفت که چنین رویکردی بیش از آنکه جنبه علمی داشته باشد جنبه ژورنالیستی و سرگرمی دارد.


ناصرحجازی: ایران-اسکاتلند


ناصرحجازی در بازی برابر هلند در اولین بازی تیم ملی هم عملکرد بدی نداشت اما سه بار دروازه اش باز شد، با این حال او برابر اسکاتلند یکی از ستاره های ایران بود.

در نیمه اول و در حالی که اسکاتلند در برابر قدرت ایران کمی عصبی و ناامید شده بود صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت هجده قدم شد.

دیوار دفاعی ایران در حال شکل گیری بود و حجازی دیوار را می چیند که جان رابرتسون شماره 19 تیم اسکاتلند و هافبک چپ تیم ناتینگهام فارست قبل از بسته شدن دیوار و با زرنگی ضربه ای دقیق و زمینی و محکم را به گوشه سمت مخالف دروازه می زند اما حجازی با عکس العملی فوق العاده و با سرعتی عالی توپ را با دست چپ از گوشه دروازه به کرنر می فرستد.


احمدرضا عابدزاده: ایران-آمریکا


در نیمه دوم بازی ایران و آمریکا در حالی که حریف برای جبران گل خورده فشار زیادی را روی دروازه ایران آورده بود توپ در گوشه شش قدم به فرانکی هایدوک دفاع راست پیش تاخته امریکا رسید، احمدرضا عابدزاده اما از زمان ارسال پاس به هایدوک با بازیخوانی اش خروج کرده و آن واکنش فوق العاده را نشان داد.

کاپیتان ایران با پرشی شبیه گربه دستها و پاهاش را مقابل ضربه حریف ابتدا باز و سپس با دستهایش توپ را دفع کرد. حرکتی که دروازه بانی در کلاس عابدزاده می توانست انجام بدهد.


بهزاد غلامپور: دربی 40

پرسپولیس در نیمه اول و در عین ناباوری هوادارانش سه گل خورد اما فشار این تیم در نیمه دوم تازه آغاز شد اما یک نفر بزرگترین مانع مهاجمان بزرگ پرسپولیس بود که با یک لباس سبز و شلواری عجیب درون دروازه استقلال ایستاده بود.

اوج کار بهزاد غلامپور در صحنه ای بود که وقتی دایی توپ را در تک به تک از بالای دستش زد با سرعتی عجیب برگشت و توپ را از روی خط دروازه با یک حرکت آکروباتیک دور کرد تا استقلال این دربی مهم را ببرد.


رحمان احمدی: ایران-کره جنوبی


دقیقه 75 بازی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 است و ایران می تواند با تک گل قوچان نژاد صعود کند اما کره در بوسان و مقابل هوادارانش می خواهد بازی را مساوی کند.

داور در این دقیقه یک خطا در گوشه محوطه جریمه ایران اعلام می کند و پارک جی سونگ این توپ را خطرناک می فرستد. سانتر او در تیر دو به پای مدافع ایران می خورد و جلوی پای مهاجم کره می افتد، شوت محکم مهاجم کره از روی خط شش قدم را احمدی برمی گرداند اما در برگشت بازهم توپ به بازیکن کره می رسد و این بار از نزدیکتر و محکمتر می زند اما رحمان احمدی با یک واکنش عالی توپ را دفع می کند.


مهدی رحمتی: استقلال- سایپا


استقلال در هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم برابر سایپا با نتیجه دو بر یک پیش افتاده و سایپا تلاش دارد تا بازی را مساوی کند.

در دقیقه 90+2 بازی یک شوت قوس دار از پشت محوطه جریمه استقلال زده می شود و رحمتی که کمی جلو آمد با شیرجه فوق العاده به عقب غیرممکن را ممکن کرده و توپ را به کرنر می زند و خودش با تیر دروازه برخورد می کند. استقلال این بازی را با همین واکنش برد.


علیرضا بیرانوند: پرسپولیس-السد


پرسپولیس فقط یک قدم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا فاصله داشت چرا که بازی برگشت دو تیم با نتیجه یک بر یک در جریان بود اما در دقیقه 85 بازی یک سانتر خطرناک روی شش قدم پرسپولیس و به ژاوی هرناندز می رسد که در بین مدافعان پرسپولیس و مقابل دروازه جا گرفته است.

توپ که روی سر ژاوی فرود آمد تقریبا همه فکر می کردند که پرسپولیس گل دوم را از حریف می خورد به غیر از بیرانوند که یک نفره جلوی این توپ ایستاد. او ضربه سر محکم ژاوی را با یک واکنش عالی به کرنر فرستاد و پرسپولیس را با این عملیات نجات به فینال رساند.


هادی طباطبایی: ایران- دانمارک


یکی از عجیب ترین بازی های تیم ملی ایران بازی با دانمارک است. در این بازی تیم ایران در برابر حریف اروپایی اش تنها توانست دفاع صرف بکند و نقش اول این بازی هادی طباطبایی بود که از بازی که می توانست با اختلاف زیاد و نتیجه ای عجیب به نفع دانمارک رقم بخورد را صفر بر صفر از کار در آورد. طباطبایی در این بازی واکنش های خوب زیادی داشت اما در نیمه دوم شوت پرقدرت بازیکن شماره 7 دانمارک را به زیبایی از گوشه دروازه بیرون آورد تا مربی حریف هم برای او دست بزند و تشویقش کند.


سیدحسین حسینی: استقلال- العین


بازی استقلال برابر العین در گروه مرگ لیگ قهرمانان 2018 یک تصویر ویژه و به یادماندنی داشت که سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال رقم زد.

در دقیقه 75 بازی استقلال که دو بر یک از حریف عقب بود یک پنالتی داد و مارکوس برگ مهاجم گرانقیمت و سوئدی پشت این ضربه قرار گرفت.

سیدحسین حسینی دروازه استقلال اما ضربه اول برگ را گرفت و توپ بعد از برخورد به تیردروازه دوباره مقابل پای این گلزن خطرناک افتاد اما حسینی دبل سیو کرده و شوت محکم برگ را در برگشت هم گرفت.


احمدرضا عابدزاده: ایران – استرالیا


در نیمه اول بازی ایران و استرالیا در حالی که حریف فشار زیادی را روی دروازه ایران می آورد قهرمان بازی احمدرضا عابدزاده است.

او توپ ها را یکی یکی نجات می دهد تا صحنه طلایی رقم می خورد. ویدمار از راست نفوذ می کند و توپ محکمی را روی دروازه می فرستد اما عابدزاده توپ را در دوضرب اما با یک دست می گیرد. صحنه که بعد از گذشت بیست سال هنوز از آن حرف می زنند و آن را کلید صعود ایران می دانند.


ناصرحجازی: دربی 24


یکی از جذاب ترین واکنش های ناصرحجازی را می توان در دربی 24 و بازی استقلال و پرسپولیس در سال شصت دانست.

در این بازی و در نیمه اول عباس کارگر در گوشه سمت چپ توپ را از مراغه چیان می گیرد و توپ را به حمید درخشان می دهد.

حمید درخشان از بازیکن مقابلش عبور کرده و یک سانتر خوب را به تیر دوم می فرستد. مایلی کهن که خودش را به سمت راست رسانده توپ را روی شش قدم به غلامرضا فتح آبادی مهاجم پرسپولیس می دهد اما ضربه او را حجازی ابتدا با پا می گیرد و سپس توپی را که از بالای سر او در حال ورود به دروازه است را با یک حرکت والیبالی به کرنر می فرستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها