شاگردان شفر و برانکو حالا چقدر شانس دارند؟

«آفساید»؛ داستان کوتاه ترسناک یک‌کلمه‌ای برای پرسپولیس!

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‎های ایرانی به پایان رسید. ذوب‌آهن یک برد بسیار شیرین و شگفت‌انگیز به دست آورد اما استقلال و پرسپولیس به آنچه می‎خواستند، نرسیدند و اکنون هر دو تیم قعرنشین جدول رده‎بندی گروه خود هستند. واقعیت این است که هر دو تیم اکنون نسبت به سایر تیم‎های هم‌گروه خود شانس کمتری برای صعود به مرحله بعدی دارند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۲۹
«آفساید»؛ داستان کوتاه ترسناک یک‌کلمه‌ای برای پرسپولیس!

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ استقلال شب گذشته و از ساعت 19 در دومین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی در حالی در ورزشگاه آزادی مقابل تیم العین امارات قرار گرفت که نتیجه نخستین مسابقه مرحله گروهی آنها برای هواداران بسیار تلخ بود.

آبی‎های پایتخت در خانه الدحیل سه بر صفر شکست‌خورده بودند و به همین دلیل به‌شدت در پی آن بودند تا بتوانند با برتری مقابل العین خاطره تلخ بازی نخست را تا حدودی جبران کنند و سه امتیاز شیرین را در برابر هواداران پرشور حاضر در ورزشگاه آزادی به دست بیاورند.

آبی‎ها شب گذشته با ترکیب سید مهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، گادوین منشأ و ایسما به میدان رفتند ضمن اینکه دانشگر ، کریمی و همام هم بعداً به ترکیب اضافه شدند.

استقلال در دیداری که 75 هزار تماشاگر داشت بارها دروازه تیم حریف را تهدید کرد اما العین نیز بیکار نبود و چندین بار روی دروازه شاگردان شفر حمله پی‌ریزی کرد.

چیزی که در این دیدار بسیار واضح به نظر می‎رسید این است که بازهم خارجی‎های این تیم یعنی ایسما، منشا و پاتوسی فعالیت و جنب و جوشش زیادی داشتند و نشان دادند در آمادگی کامل به سر می‌برند. اما همان‌طور که گزارشگر رادیویی مسابقه پیش‎بینی کرد ادامه حملات العین برای استقلال دردسرساز خواهد شد و این اتفاق هم افتاد. در دقیقه 85 ستاره ژاپنی تیم العین یعنی سوکاسا شیوتانی گل مساوی این مسابقه را زد تا در دقایق پایانی ورزشگاه آزادی به سکوت فرو برود. ارسال ضربه ایستگاهی العین به محوطه جریمه استقلال در یک رفت‌وبرگشت مقابل پای شیوتانی ژاپنی افتاد که شوت سر ضرب پای چپ او درحالی‌که تمام بازیکنان استقلال نظاره‌گر توپ بودند، تبدیل به گل شد. از جهت دیگری می‎توان گل العین را شرح داد. در حالی استقلالی‎ها خودشان را آماده می‌کردند تا اولین برد آسیایی را در ورزشگاه آزادی جشن بگیرند، یک‌لحظه غافلگیری در اواخر مسابقه کار دست شاگردان وینفرد شفر داد. در دقیقه 85 مسابقه اشتباه استقلالی‌های حاضر در محوطه جریمه روی ضربه ایستگاهی ارسالی بازیکنان العین باعث شد تا در یک رفت‌وبرگشت توپ جلوی پای سوکاسا شیوتانی بیفتد و او با شوتی سرضرب دروازه مهدی رحمتی را باز کند.

این غافلگیری توسط بازیکنان استقلال سبب شد تا در دقایق پایانی آبی‌ها در به دست آوردن اولین برد آسیایی ناکام بمانند. بردی که می‎توانست مسیر صعود استقلال به دور بعدی را هموار کند و روی اشتباه مدافعان از دست رفت تا حالا این تیم راه بسیار سخت و ناهمواری را پیش روی خود ببیند.

فریاد شفر پس از گل العین جالب بود، فریادی که نگرانی شدید او را برای ادامه راه‌نشان می‎داد. استقلال با گل شیوتانی دو امتیاز حساس را از دست داد و اکنون قعرنشین گروه C رقابت‎هاست. این تیم در ادامه راه‌کار بسیار دشواری دارد. ابتدا باید روز دوشنبه 19 فروردین به مصاف الهلال عربستان برود و سپس سوم اردیبهشت در بازی برگشت مقابل همین الهلال قرار بگیرد؛ تیمی قدرتمند و متمول که برای پیروزی مقابل تیم‎های ایرانی از هیچ جنگ روانی فروگذار نمی‎کند.

روز دوشنبه 16 اردیبهشت نیز آبی‎ها به مصاف الدحیل قطر می‌روند، تیمی که در بازی رفت سه گل به استقلال زد. آخرین بازی مرحله گروهی هم سی‎ام اردیبهشت‌ماه است؛ جایی که باید مقابل العین قرار بگیرد.

راه صعود استقلال دشوار است، راهی که شفر دیروز با صحبت‎هایش نشان داد که هرچند نگرانی سختی کار است اما اطمینان دارد تیمش از پس آن برمی‎آید.

آفساید و دیگر هیچ

کلمه آفساید برای پرسپولیس داستان کوتاه ترسناک یک‌کلمه‌ای است. دیدار با پاختاکور که نخستین مسابقه مرحله گروهی آنها محسوب می‎شد یک گل آفساید خوردند اما درنهایت کار را به مساوی رساندند. در دومین مسابقه هم که دیشب بود پرسپولیس دقیقه 4 +90 از السد گل خورد و باخت، گلی که به باور بسیاری از کارشناسان آفساید بود. سانتر به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر بونجاح و گل دیرهنگام و پیروزی‌بخش السد همراه شد. البته صحنه گل السد مشکوک به آفساید بود. فریاد پرسپولیس اکنون به آسمان رفته است. آنها دو بازی متوالی است که با گل آفساید امتیاز از دست می‎دهند و این برای نایب‌قهرمان فصل گذشته آسیا اصلاً خوشایند نیست.

پرسپولیس برابر السد شکست خورد اما بارها فرصت گلزنی داشت و می‌توانست خیلی زودتر از السد، به گل برسد. البته تیم حریف نیز فرصت‎های متعددی را داشت که با سیوهای بیرانوند هیچ‌یک وارد دروازه نشدند.

بیرانوند در این بازی ۵ سیو موفق داشت که تمام آن‎ها موقعیت صد درصد گلزنی بودند. گلر ملی‌پوش سرخ‎ها چند سیو اعجاب‌انگیز داشت که اکثرشان در نیمه دوم رقم خوردند. نکته جالب این‌که بیرانوند سه توپ را از ضربات داخل محوطه مهار کرد که همین موضوع ارزش کارش را بالاتر می‌برد.

علیرضا بیرانوند که در برنامه نود عنوان بهترین فوتبالیست سال را از فوتبال دوستان ایرانی دریافت کرد، در آستانه ثبت یک‌شب رویایی بود و می‌خواست یک‎تنه تیم خسته پرسپولیس را به امتیازی ارزشمند برساند اما درنهایت ضربه سر بغداد بونجاح که در موقعیت آفساید زده شد، اجازه کلین شیت را نداد اما بااین‌حال بیرانوند بی‌تردید بهترین بازیکن پرسپولیس است و یکی از سه گلر برتر آسیا هم به شمار می‎رود.

در مقابل علی پور یکی از نکات منفی دیشب پرسپولیس بود. او در دقایق پایانی یک موقعیت مسلم گلزنی و تک‌به‌تک را از دست داد تا آه از نهاد همه پرسپولیسی‎ها بلند شود. این موقعیت گل حداقل می‎توانست یک امتیاز را به پرسپولیس برگرداند.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برای صعود راهی طولانی و سخت را در پیش دارد. آنها با یک امتیاز قعرنشین گروه D هستند.

سرخ‎های پایتخت سه‌شنبه بیستم فروردین باید به مصاف الاهلی عربستان بروند. دوم اردیبهشت بازهم مقابل همین الاهلی قرار می‎گیرند و این بار مهمان محسوب می‎شوند. 16 و 30 اردیبهشت نیز به ترتیب مقابل پاختاکور و السد قرار می‎گیرند. سرخ‎ها چقدر شانس دارند؟ واقعیت این است که هرچند آنها دیشب با یک گل آفساید مغلوب شدند اما نمایشی خوب داشتند. برانکو نقشه صعود را ترسیم کرده و برای اجرای آن نیاز به خودباوری بازیکنان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها