تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود که این دومین تقابل فوتبالی دو کشور در کمتر از سه ماه گذشته است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۱۴
دومین تقابل ایران و ژاپن کمتر از سه ماه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب با پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد تا برای صعود به فینال، روز دوشنبه به مصاف ژاپن برود.

تقابل تیم ملی ایران با ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام، ناخودآگاه ذهن ها را به سمت دیگر یعنی تقابل بین دو کشور در آبان ماه می برد جایی که پرسپولیس نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا در مجموع دو بازی رفت و برگشت مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شد و به عنوان نایب قهرمانی آسیا بسنده کرد.

ناکامی باشگاهی ایران مقابل ژاپن حواشی مختلفی در پی داشت که یکی از آنها عدم حضور کارلوس کی روش در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه بود.

سرمربی تیم ملی ایران بعدها دلیل عدم حضورش در ورزشگاه را به رفتار بوقچی های تیم پرسپولیس و تهدیدهای آنها عنوان کرد.

همین مسئله به یکی دیگر از منابع درگیری رسانه ای کی روش با برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس طی ماه های اخیر تبدیل شد.

حالا و کمتر از سه ماه از فینال برگشت در آزادی، این تیم ملی ایران است که با هدایت کی روش به مصاف ژاپنی های مدعی می رود.

ایران تا اینجای جام ملت ها عملکرد چشمگیری داشته و بدون باخت و گل خورده به نیمه نهایی رسیده است.

در شرایطی که ژاپن در دیدار مقابل عربستان در مرحله یک هشتم به سختی پیروز شد و برای صعود به مرحله نیمه نهایی هم فقط با یک گل (از روی نقطه پنالتی) ویتنام را شکست داد.

تیم ملی ایران با کارلوس کی روش در نقش و جایگاهی قرار دارد که پرسپولیس و برانکو آبان ماه امسال در لیگ قهرمانان درگیر آن بودند.

اگرچه بسیاری از هواداران فوتبال در ایران از ناکامی پرسپولیس در آسیا خوشحال بودند و حتی پرچم ژاپن را در ورزشگاه ها و در بازی های پرسپولیس به اهتزاز در می آوردند تا به باخت مقابل چشم بادامی ها طعنه بزنند اما حالا تمام مردم ایران یک هدف و یک قلب دارند؛ پایین کشیدن پرچم ژاپن و محو کردن آن از ورزشگاه های ایران برای همیشه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها