تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا امروز از ساعت 20:30 مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۰۹
ایران و عمان ؛ خاطره دو طرفه 4تایی شدن! / آقای گل جهان، برترین گلزن تاریخ تقابل 2 تیم

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در شرایطی امروز مقابل یکدیگر قرار می گیرند که تا به حال 12 مرتبه در میادین مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. با هم تاریخچه دیدار این دو تیم را مرور می کنیم.

37 سال پیش، نخستین تقابل

تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در سال 1360 مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این مسابقه در یک تورنمنت چهارجانبه در کشور پاکستان بود. ایران در آن دیدار چهار بر صفر به پیروزی رسید. عبدالعلی چنگیز نخستین گلزن تاریخ تقابل دو تیم است.

بدترین نتیجه ایران مقابل عمان

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی بازی های آسیایی 1998 بانکوک تایلند و در حالی که ستاره هایی مثل علی دایی را در ترکیب خود داشت مقابل عمان قرار گرفت. نکته جالب این است که ویرا یعنی همان مردی که ایران را به جام جهانی 98 فرانسه فرستاد در آن مسابقه سرمربی عمان بود. سرمربی گری ایران نیز بر عهده مرحوم منصور پورحیدری بود. این دیدار با نتیجه چهار بر دو به سود عمان رقم خورد. با وجود این شکست سنگین، تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی 1998 به مقام قهرمانی رسید. این اولین و آخرین باری بود که ایران مقابل عمان شکست خورد و البته تنها باری هم بود که این دو تیم در بازی های آسیایی با هم تقابل داشتند.

پرگل ترین تقابل دو تیم

تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در سال 81 پرگل ترین بازی خود را رقم زدند. این مسابقه در تورنمنت چهارجانبه ال جی برگزار شد و ایران با نتیجه پنج بر دو عمان را شکست داد. در آن دیدار سیروس دین محمدی برای تیم ملی فوتبال ایران هت تریک کرد. دایی و گل محمدی هم دیگر گلزنان این دیدار بودند.

برتری ایران در انتخابی های جام جهانی

از 12 باری که ایران و عمان مقابل هم قرار گرفته اند چهار بارمربوط به رقابت های انتخابی جام جهانی است. ایران دو بار مقابل عمان به پیروزی رسید و دو بار نیز دو تیم مساوی کردند.

سه دیدار دوستانه

ایران و عمان سه بار هم در دیدارهای دوستانه مقابل یکدیگر به میدان رفته اند. دو بار ایران به پیروزی رسید و یک بار نیز کار با مساوی تمام شد.

جام ملت ها و باز هم برتری ایران

تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در تاریخ جام ملت های آسیا فقط یک بار مقابل هم قرار گرفتند و این دیدار با تساوی دو بر دو در شرایطی به پایان رسید که ایران با هدایت برانکو ابتدا دو بر صفر عقب افتاد اما در نهایت به بازی برگشت و دو بر دو مساوی کرد. این مسابقه در جام ملت های 2004 برگزار شد.

یک تقابل غرب آسیا

ایران و عمان در رقابت های غرب آسیا هم یک بار به مصاف هم رفتند. این مسابقه سال 89 برگزار شد و دو تیم به تساوی دو بر دو رسیدند.

ایران و عمان یکبار هم در مسابقات غرب آسیا با یکدیگر دیدار داشته‌اند که آن دیدار در ۶ مهر سال ۸۹ و در شهر امان انجام شد و دو تیم به تساوی ۲-۲ دست یافتند. میلاد میداودی و آندرانیک تیموریان در آن بازی برای ایران گلزنی کردند.

باز هم آقای گل جهان

علی دایی آقای گل جهان و پرافتخارترین فوتبالیست ایران و آسیا برترین گلزن تاریخ تقابل های ایران و عمان است. او در مقابل عمان در دیدارهای مختلف 4 مرتبه موفق به گلزنی شده است. سیروس دین محمدی با ۳ و سردار آزمون با ۲ گل از دیگر گلزنان برتر ایرانی مقابل عمان هستند. «عماد الحوسنی» مهاجم عمانی هم با زدن ۲ گل به ایران بهترین گلزن این تیم در تاریخ تقابل‌های دو تیم است.

همه گلزنان ایرانی

به جز دایی، دین محمدی و آزمون، ۱۵ بازیکن ایرانی دیگر هر کدام یکبار مقابل عمان موفق به گلزنی شده‌اند که این ۱۵ نفر عبارتند از: سید جلال حسینی، محسن مسلمان، آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی، محمد نصرتی، علی کریمی، یحیی گل محمدی، وحید هاشمیان، کریم باقری، حمید استیلی، حمید درخشان، کامل انجینی، ابراهیم کیان طهماسبی، محمود حقیقیان و عبدالعلی چنگیز.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها