مرحله گروهی جام ملت‌ های آسیا ۲۰۱۹ شاهد ثبت رکورد جدیدی در گلزنی در تاریخ این رقابت ها بود.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۵۵
ثبت رکورد جدید گلزنی برای جام ملت‌ های آسیا

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بنا بر اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی‌ های مرحله گروهی جام ملت‌ های آسیا در هر بازی به طور میانگین ۲.۶۷ گل به ثمر رسید که رکورد جدیدی در تاریخ این بازی‌ها محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این دوره از بازی‌ها که از روز ۵ ژانویه (۱۵ دی) در امارات آغاز شده است ۲۴ تیم حضور داشتند که با پایان مرحله گروهی ۱۶ تیم به دور بعد صعود کردند.

در ۳۶ بازی مرحله گروهی ۹۶ گل رد و بدل شد و به طور میانگین در هر بازی ۲.۶۷ گل به ثمر رسید در حالی که در دوره قبل که سال ۲۰۱۵ در امارات برگزار شد در ۲۴ بازی مرحله گروهی میانگین گل زده در هر بازی ۲.۵۴ گل بود.

یکی از ویژگی‌های این دوره از بازی‌ها افزایش تعداد تیم‌ها از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم بود که این امر باعث شد چند تیم تازه وارد با نمایش توانایی‌های خود به مرحله یک هشتم نهایی - که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا طراحی شده راه پیدا کنند.

قرقیزستان یکی از این تیم‌ها است. این تیم برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ موفق شد به مرحله حذفی راه یابد. عمان هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که برای اولین بار به مرحله حذفی راه یافته است که حالا باید به مصاف ایران برود.

تایلند هم برای اولین بار در ۴۷ سال اخیر به مرحله حذفی جام ملت‌ها صعود کرده است.

فلسطین برای اولین بار خود را به مرحله گروهی جام ملت‌ها رساند و هند هم اولین برد ۵۵ سال اخیر خود در جام ملت‌ها را با پیروزی ۴ بر ۱ برابر تایلند تجربه کرد.

در این دوره از بازی‌ها بازیکنان هم درخشش خاصی داشتند.

علی المعز مهاجم قطر تنها بازیکنی است که موفق شده در هر سه بازی مرحله گروهی گلزنی کند.

او با ۷ گل زده شانس اول کسب کفش طلای این بازی‌ها است و پس از علی دایی که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ امارات، ۸ گل به ثمر رساند، دومین گلزن برتر تاریخ این مسابقات در مرحله گروهی است.

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا از روز یکشنبه با دیدار تیم‌های اردن و امارات شروع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها