مدعیان قهرمانی در آسیا وارد می‌شوند:

میزبان بی خطر و شرق‌ آسیای مرموز

در این گزارش با بررسی مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 به مدعیان واقعی این جام پرداخته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴۷
میزبان بی خطر و شرق‌ آسیای مرموز

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روز گذشته مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امارات به پایان رسید تا تیم های صعود کننده و رقبایشان در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود.

در این گزارش نگاهی آماری به مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 می پردازیم تا مدعیان واقعی در این دور بنا به آماری که در مرحله گروهی به دست آوردند، مشخص شود.

گروه A (امارات میزبان بی خطر-تایلند به دنبال شگفتی)

در گروه اول امارات میزبان این مسابقات قرار داشت که با نمایش های نه چندان خوبش مشخص شد که حرفی برای گفتن ندارد.

اماراتی ها از 3 بازی خود با کسب 5 امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه پیدا کردند. تایلند نیز با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد راه پیدا کرد.

بحرین نیز 4 امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده سوم با امتیاز خوبش جزو رده سومی های صعود کننده شد.

گروه B (اردن شگفتی ساز-کانگوروها مدافع عنوان قهرمانی)

با نگاه به بازی های گروه دوم این مسابقات اولین چیزی که به ذهن می رسد بازی های شگفت انگیز اردنی ها در این دوره است.

اردن در اولین گام موفق شد استرالیا مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. اردنی‌ها در ادامه قدرت نمایی خودشان سوریه را نیز با ستاره هایی مثل عمر خربین و عمر السومه شکست دادند و در نهایت با 7 امتیاز بالاتر از کانگوروها به عنوان سرگروه صعود کردند تا به عنوان یک مدعی واقعی باشند.

استرالیا نیز در این دوره با شکستی که مقابل اردن متحمل شد نشان داد که تیم کاملا آماده و قاطع 4 سال پیش نیست.

گروه C (کره جنوبی با رهبری سون-چین متحول شده با لیپی)

کره جنوبی اگر چه در دو دیدار اول خود از مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 هیونگ سون مین، ستاره خود را در ترکیبش نداشت اما نشان داد که خیلی متکی به ستاره تاتنهامی ها نیست و 2 برد کسب کرد و با آمدن مین به جمع چشم بادامی ها سومین برد خود را نیز کسب کردند تا مقتدرانه با 9 امتیاز راهی مرحله بعد شوند.

چین به عنوان تیم دوم این گروه با 6 امتیاز صعود کرد. مارچلو لیپی، سرمربی سرشناس ایتالیایی در 3 سال گذشته روی فوتبال چین خوب کار کرده است و نشان داده که این تیم چین با تیم چین دوره های گذشته متفاوت است و می تواند تا مراحل بالایی برسد.

قرقیزستان نیز از جمله تیم های رده سومی بود که از این گروه به مرحله بعد راه پیدا کرد.

گروه D (ایران مدعی قهرمانی-عراق به دنبال تکرار 2007)

تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی نمایش خوبی داشت و در دو دیدار اول خود با برنده شدن مقابل یمن و ویتنام با تعداد گل های زیاد نشان داد که کی روش در این دوره به کمتر از قهرمانی راضی نیست. در دیدار سوم ایران با عراق آماده نشان داد.

این دیدار اگرچه تعداد گل های بازی با یمن و ویتنام را نداشت ولی یک محک جدی برای ملی پوشان کشورمان بود.

عراق با وجود ستاره هایی مثل بشار رسن و همام طارق با 7 امتیاز با تعداد گل زده کمتر به عنوان تیم به مرحله بعد راه پیدا کرد. ویتنام نیز در این گروه جزو تیم های رده سومی شد که به مرحله بعد راه پیدا کرد.

گروه E (قطر با نسل جوانش به دنبال قهرمانی-عربستان به دنبال جبران ناکامی‌های گذشته)

پیش از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا 2019 هیچ کس انتظار بازی های خوب و چشم نواز از سوی قطر را نداشت.

قطری‌ها در این دوره از مسابقات با آلکس سانچز، سرمربی اسپانیایی پا به میدان گذاشتند. این مربی اسپانیایی یکی از مربیان آکادمی اسپایر دوحه بود و هدایت امیدهای قطر را برعهده داشت و نسل کنونی قطر به نوعی محصول آکادمی اسپایر است.

قطری‌ها در این دوره نشان دادند که با پدیده هایی مثل المعز علی و اکرم عفیف می خواهند قدرتشان را نشان دهند و به نوعی ثمره سرمایه گذاری های کلانشان در فوتبال را بگیرند.

قطر در هر 3 دیدارش برنده شد تا با اقتدار با 9 امتیاز راهی مرحله بعد شود. عربستان نیز با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم راه پیدا کرد.

سعودی ها در دو بازی اول خود خوب نتیجه گرفتند ولی در مقابل نسل جوان قطر زانو زدند و به نوعی سیاسی ترین بازی جام را به قطری ها باختند.

گروه F (ژاپن جام جهانی نه ولی مدعی-ازبکستان آماده)

همه منتظر بازی های چشم نواز ژاپنی ها در جام ملت های آسیا 2019 بودند چون در ذهنشان بازی های زیبا و مقتدارنه سامورایی ها در جام جهانی 2018 روسیه را از ذهن داشتند اما ژاپن مثل جام جهانی تا این لحظه با صلابت نبود.

اگرچه 3 بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته ولی آنها در جام جهانی در سطح جهانی ظاهر شده بودند.

ازبکستان نیز مثل دوره های گذشته یک تیم قوی نشان داد و با حضور هکتور کوپر باتجربه در راس کادرفنی این تیم می تواند جزو تیم های مدعی باشد. عمان نیز به عنوان یکی از تیم های رده سومی به مرحله بعد راه پیدا کرد.

بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019-امارات به شرح زیر است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها