عضو سابق تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان می‌گوید که ملی پوشان حاضر در اردوی این تیم اکنون همگی سالم هستند و از دید طبیعی برخوردارند.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۲۸
ورزشکار سالم در تیم ملی نابینایان؟! / وزارت ورزش رسیدگی کند

به گزارش جام جم آنلاین ، رضا گل‌محمدی عضو سابق تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: ما اکنون با مشکل بسیار بزرگی در ورزش نابینایان و کم بینایان روبرو شده‌ایم. پس از اینکه افراد جدید بر روی کار آمدند و پس از اینکه مربیان جدیدی در رده‌های نابینایان و کم بینایان مشغول به کار شدند اوضاع بسیار تغییر کرد. اکنون در تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان ایران ورزشکارانی حضور دارند که کاملا سالم هستند و مشکلی بابت بینایی ندارند. این ورزشکاران سالم اکنون در قالب تیم نابینایان و کم بینایان به راحتی به رقابت‌های مختلف می‌روند.

وی افزود: شعار اصلی ورزش معلولان این است که این افراد به انزوا کشیده نشوند و با کمک فعالیت‎های ورزشی بتوانند ضمن به دست آوردن انگیزه ، زندگی خوبی داشته باشند. اما در ایران کاملا برعکس این شعار عمل می‌شود و فقط برای مدال آوری، چند ورزشکار نابینا و کم بینا را خانه نشین کرده‎اند و بازیکنان و ورزشکاران سالم را به رقابت‎ها اعزام می‎کنند.

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که یک ورزشکار سالم چگونه می‌تواند از پزشک مجوزهای لازم برای حضور در تیم ملی معلولان را به دست آورد ، گفت: اندازه دید هر انسان قابل تشخیص با هیچ دستگاهی نیست. اکنون برای اینکه فقط مدال آوری در ورزش ایران رقم بخورد خیلی راحت وجدان را زیر پا می‌گذارند و افراد سالم را به تیم ملی نابینایان و کم بینایان جودو دعوت می‌کنند.

این ورزشکار با ذکر نام چند ورزشکار سالم که هم اکنون در تیم ملی نابینایان و کم بینایان حضور دارند یادآور شد: ورزشکارانی که قبلا در تیم نابینایان و کم بینایان حضور داشتند و اکنون به دلیل حضور سالم‌ها خانه نشین شده‎اند به مرز افسردگی رسیده‎اند. تنها امید آنها به ورزش بود.

وی بیان داشت: آقایان زمانی که سالم بودند در تیم‎های مختص ورزشکاران عادی به هر چه می‎خواستند رسیدند اما حالا به ورزش نابینایان و کم بینایان پناه آورده‌اند. ای کاش فضا دوباره برای ورزشکاران معلول باز شود.

گل‎محمدی خاطرنشان کرد: مشکلات ورزشکاران معلول یکی ، دو تا نیست. ما ورزشکاری را در تیم ملی جودی نابینایان و کم بینایان داشتیم که در یکی از مسابقات آسیایی-اقیانوسیه از ناحیه گردن آسیب دید. متاسفانه این ورزشکار نابینا به طور کلی به حال خود رها شده است. ای کاش وزارت خانه و سایر مسئولان ورزش به داد این ورزشکاران نابینا و کم بینا برسند که حقشان بدجوری در این بلبشوی ورزش ایران خورده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها