در فیلمی که از روی یک کتاب ساخته شده ژاوی درباره این که چطور گواردیولا اولین بار سیستم 9 کاذب را ابداع کرده صحبت کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۳۲
راز سیستم «9کاذب» گواردیولا فاش شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «توپ را بگیرد و پاس بده» فیلمی است که توسط «دونکان مک‌ مث» کارگردانی شده و توسط کتابی نوشته گراهام هانتر، روزنامه‌نگار سرشناس نوشته شده است. در این فیلم رازهای فوق‌العاده‌ای از دوران طلایی پپ گواردیولا در بارسلونا افشا شده است.

یکی از این رازها اشاره به این موضوع دارد که ژاوی، مسی و آنری چطور سیستم «۹کاذب» را خلق کردند، آن هم قبل از به پایان رسیدن مسابقه‌ای که ۶ بر ۲ به سود کاتالونیایی‌ها به پایان رسید.

ژاوی در این باره گفته: ۶ بر ۲ چیز دیگری است، چون ما یک کار تاکتیکی انجام دادیم، روزی که ۹ کاذب شروع شد. پپ یک روز قبل از ال‌ کلاسیکو به من زنگ زد و مرا دعوت کرد تا برایم توضیح دهد قرار است تغییر سیستم داشته باشیم. او با تیتو ویلانوا بازی‌ها را تماشا کرده بودند و تصمیم گرفته بودند کاری جدید انجام دهند.

ژاوی در ادامه گفت: پپ سیستم را تغییر داد و به آنری گفت بیشتر در کناره‌ها بازی کند. اتوئو قرار شد بین مدافعان میانی باشد. آن‌ها به خوبی حرکات مادریدی‌ها را آنالیز کرده بودند. پپ گفت هرگز قرار نیست شماره ۹ تیم را پرس کنند، اما برتری و توان مسی به این معنی بود که ما یک شماره ۹ کاذب هم داریم، این برای رئال مادرید موضوعی جدید بود. آن‌ها به خوبی روی تیم ما مطالعه داشتند، اما نمی‌دانستند زمانی که قرار است برای مهار آنری و اتوئو فشار بیاورند ما آزادی بیشتری داشته باشیم. با این روش بود که آنری گل اول را زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها