نیم فصل نخست لیگ هجدهم زیر ذره بین آمار و ارقام

زرد و قرمز و آبی؛ طلایه‌دار آمارهای درخشان

نیم فصل نخست 98-97 تمام شد. زردقناری‌های اصفهان در پایان این مقطع از لیگ صدرنشین شدند و به قهرمانی نیم‌فصل رسیدند هر چند اصولا برای تیم‌های صدرنشین در نیم فصل نخست اطلاق کلمه «قهرمان» چندان درست به نظر نمی‌رسد. به هر حال توفان زرد در شرایطی صدرنشین نیم فصل نخست شد که با دو تیم دیگر هم امتیاز بود و فقط به دلیل تفاضل گل بهتر در این جایگاه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۵۵
زرد و قرمز و آبی؛ طلایه‌دار آمارهای درخشان

به گزارش جام‎جم آنلاین ، نیم فصل نخست در حالی به پایان رسید که سه تیم نخست جدول تا حدودی نسبت به سه تیم نخست جدول در پایان نیم فصل 97-96 تفاوت دارند. در این میان فقط پرسپولیس است که همانند نیم فصل سال گذشته در جمع سه تیم برتر حضور دارد.

سال گذشته نیم فصل نخست در حالی به پایان رسید که تیم‌های پرسپولیس، پارس‎جنوبی‎جم و فولاد خوزستان به ترتیب با 36 ، 29 و 27 امتیاز رتبه‌های اول تا سوم جدول را در اختیار گرفتند. در آن زمان قهرمانی پرسپولیس برای بسیاری محرز بود.

اما روز گذشته که سپاهان در آخرین مسابقه نیم‎فصل نخست مقابل استقلال خوزستان یک بر یک مساوی کرد، ترتیب سه تیم نخست جدول اینگونه شد؛ سپاهان، پدیده و پرسپولیس هر سه 31 امتیازی و فقط بر اساس تفاضل گل بیشتر یا کمتر اول تا سوم شدند. رقابت این سه تیم در نیم فصل دوم هم ادامه خواهد داشت، البته با حساسیت و جذابیت بیشتر. شاید در نیم فصل دوم یک تیم دیگر (تراکتورسازی) هم به جمع مدعیان اضافه شود.

در ادامه آمار و ارقام مربوط به نیم‌فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران مرور می‌شود:

240- این تعداد گلی است که در نیم فصل نخست رد و بدل شد.

28- سپاهان با این تعداد گل زده هجومی‎ترین تیم نیم فصل نخست لقب گرفت.

8- نفت مسجدسلیمان فقط هشت گل زد و ضعیف‎ترین خط حمله را داشت.

6- رقیبان سنتی پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس به یک اندازه گل خوردند و فقط شش بار شاهد این بودند که توپ از خط دروازه‎شان گذشت. به این ترتیب آنها صاحب بهترین خط دفاعی در نیم فصل نخست شدند.

26- این عدد ، تعداد گلی است که سپیدرود دریافت کرد. شاگردان علی کریمی اکنون ضعیف‎ترین تیم لیگ از لحاظ دفاعی محسوب می شوند.

10- استقلال در 10 نیم فصل گلی نخورد و رکورددار در این زمینه است.

9- این تعداد بازی‎هایی است که مهدی رحمتی دروازه‎بان استقلال گل نخورد تا به این ترتیب از لحاظ گل نخوردن فعلا بهترین گلر لیگ هجدهم باشد. سیدحسین حسینی دیگر گلر استقلال بر خلاف فصل گذشته فرصت چندانی برای بازی کردن نداشت و فقط یک بار موفق به کلین شیت شد.

بهترین تیم «خانگی»

پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته بهترین تیم خانگی نیم فصل نخست بود. این تیم در بازی‎های خانگی خود در این فصل شش برد و دو مساوی کسب کرد که بهتر از نتیجه هر تیم دیگری است.

بهترین تیم «خارج از خانه»

قهرمان نیم فصل نخست یعنی سپاهان نیز بهترین تیم در بازی های خارج از خانه محسوب می‎شود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیم فصل نخست چهار پیروزی و سه مساوی به دست آوردند.

یک برزیلی در صدر جدول گلزنان

جدول گلزنان برتر نیم فصل نخست لیگ برتر به این شرح است:

استنلی کی‌روش (سپاهان – 9 گل)
آنتونی استوکس (تراکتورسازی- 8 گل)
علی علیپور (پرسپولیس7 - گل)
امین قاسمی نژاد (پدیده- 6 گل)
لوسیانو پریرا (فولاد- 6 گل)
وحید خشتان (استقلال خوزستان – 5 گل)
یونس شاکری (پدیده – 5 گل)
عیسی آل کثیر (پیکان – 5 گل)

*عزت الله پورقاز مدافع سپاهان با سه گل زده عنوان گلزن‎ترین مدافع را به دست آورد. شجاع خلیل‌زاده و محمد ایران‌پوریان با ۲ گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بداخلاق‎ها و خوش اخلاق‎های لیگ برتر

تیم فولاد خوزستان با تعداد کارت‎های قرمز و زردی که ثبت کرده ، خشن‎ترین تیم نیم فصل نخست است. فولادی‎ها 4 بار کارت قرمز گرفتند و 32 کارت زرد دریافت کردند.

پس از آن، ذوب‌آهن با ۴ کارت قرمز و ۳۰ کارت زرد در رده بعدی قرار دارد و استقلال خوزستان با ۳ کارت قرمز و ۳۷ کارت زرد سومین تیم خشن لیگ هجدهم است.

عنوان آرام‎ترین و خوش اخلاق‎ترین تیم نیم فصل هم به تراکتورسازی می‎رسد، بازیکنان این تیم هیچ کارت قرمزی نگرفتند و 14 بار نیز با کارت زرد رروبرو شدند که کمتر از آمار کارت زرد هر تیم دیگری در نیم فصل نخست رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها