بررسی عملکرد پرسپولیس در پایان نیم‌فصل نخست در مقایسه با فصل گذشته؛

پرسپولیس این‌گونه از خودش 5 امتیاز عقب افتاد

می توانید هر اسمی دلتان خواست روی تیم پدیده بگذارید، «مهمان ناخوانده صدرجدول» و یا «پدیده‌ای که پدیده شد». نماینده مشهد با هر لقب و هر تیتری که برای خودش در رسانه‌های ایران رقم زد اکنون صدرنشین کنونی لیگ برتر است و با تمام اما و اگر یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۲۵
پدیده در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران چه کرد؟

به گزارش جام‌جم آنلاین ، پدیده و تمام بازیکنان و البته سرمربی‌اش هم اکنون بی قرار و بی‌تاب هستند. آنها امیدوارند امروز سپاهان مقابل قعرنشین یعنی استقلال خوزستان شکست بخورد تا عنوان قهرمانی نیم فصل به خودشان برسد. البته این امر بسیار بعید است و جزء اتفاقات نادر فوتبالی به شمار می‌رود.

به هر حال پدیده هم اکنون با 31 امتیاز از 15 مسابقه و با توجه به تفاضل گل بهتر از پدیده صدرنشین است.

اگر سپاهان 30 امتیازی مقابل استقلال خوزستان ببازد پدیده قطعا صدرنشین می شود و برای نخستین بار در تاریخ خود به عنوان قهرمانی نیم فصل می‎رسد. اما زردپوشان اصفهانی حتی اگر مساوی هم کنند به عنوان قهرمانی نیم فصل می‌رسند چرا که تفاضل گل بهتری دارند.

از احتمالات مسابقه امروز که بگذریم نگاهی می‌اندازیم به پدیده لیگ برتر، تیمی که هیچکس تصور نمی‌کرد به صدرجدول رده بندی برسد و در کنار تیمی مثل پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

این تیم مشهدی با هدایت یحیی گل محمدی تا اینجای لیگ 31 امتیاز گرفته است که عملکردی عالی برای آنها محسوب می‎شود، هر چه باشد این تیم جزء تیم‎های متوسط رو به پایین در فوتبال ایران محسوب می‎شد اما شگفت اینجاست که همین تیم اکنون بالاتر از همه تیم‎ها قرار دارد.

شاگردان یحیی گل محمدی در 15 مسابقه‎ای که به میدان رفتند 9 برد ثبت کردند که این تعداد برد با توجه به نتایج فصل‎های گذشته این تیم عالی است به خصوص اینکه بدانیم همین تعداد برد آنها را اکنون صدرنشین لیگ برتر هم کرده است.

آنها چهار مساوی هم به دست آوردند و دو باخت هم متحمل شدند، دو باختی که مقابل دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان و پرسپولیس رقم خورد.

پدیده‎ای ها 19 گل زده اند و هشت گل نیز دریافت کرده‎اند تا تفاضل گل مثبت 11 برای آنها ثبت شود. نتایج برای آنها عالی است.

البته معمولا تیم‌هایی مثل پدیده که در یک بازه زمانی بسیار درخشان نتیجه می‌گیرند، کم‌کم سقوط می‎کنند و شاید ناراحت کننده باشد که در رابطه با پدیده بگوییم نخستین احتمال درباره آنها این است که به روند درخشان خود در نیم فصل دوم پایان بدهند و کم کم از صدر فاصله بگیرند.

این رویه را قبلا در رابطه با تیم‎هایی مثل پارس ‎جنوبی ‎جم دیده‌ایم. اما یک تفاوت عمده وجود دارد. پدیده با هدایت یحیی گل‌محمدی تیم بسیار آماده‎ای نشان می‎دهد و قطعا می‎تواند در نیم فصل دوم به روند خود ادامه بدهد.

ناگفته نماند پدیده مشکلات مالی بسیار زیادی را تحمل می‎کند، مشکلاتی که منجر به اعتصاب بازیکنان شد و حتی نزدیک بود یحیی گل‌محمدی در پی این مشکلات از تیم جدا شود و راه خود را کاملا از این تیم جدا کند.

شانس قهرمانی؟ اگر پدیده قهرمان این فصل بشود اتفاقی قابل پیش‎بینی نخواهد بود اما عجیب هم به شمار نمی‌رود.

در سال‌های گذشته ما شاهد قهرمانی تیم‎هایی مثل استقلال خوزستان در لیگ برتر بوده‎ایم، تیمی که در هفته‎های پایانی پانزدهم با پشت سر گذاشتن پرسپولیس با هدایت عبدالله ویسی در نهایت قهرمان لیگ برتر شد.

پدیده از آن استقلال خوزستان تیمی است که آماده تر به نظر می‎رسد و ثبات بیشتری هم دارد. اما برای قهرمانی پدیده دو مشکل بسیار بزرگ وجود دارد، یکی پرسپولیس و دیگری سپاهان؛ دو تیمی که رقابتی سرسختانه و همه جانبه با یکدیگر برای تصاحب جام لیگ هجدهم آغاز خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها