بررسی عملکرد پرسپولیس در پایان نیم‌فصل نخست در مقایسه با فصل گذشته؛

پرسپولیس این‌گونه از خودش 5 امتیاز عقب افتاد

پرسپولیس نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را به پایان برد بدون اینکه همانند نیم‌فصل نخست فصل گذشته قهرمان شود. البته سرخ‌های پایتخت اکنون در کورس قهرمانی هستند و در نیم‌فصل دوم هرگونه لغزش از سوی رقبای آنها به‌خصوص سپاهان برایشان حیاتی است. آنها برای ثبت هت‌تریک در قهرمانی کار واقعاً سختی در هفته‌های پیش رو خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۰۸
پرسپولیس این‌گونه از خودش 5 امتیاز عقب افتاد

به گزارش جام جم آنلاین ، جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برخلاف فصل گذشته در پایان نیم‌فصل پرسپولیس را در صدر خودش نمی‌بیند.

شاگردان برانکو قطعاً مهم‌ترین مدعی قهرمانی هستند اما تفاوت آنها با فصل گذشته این است که برای قهرمانی کار دشوارتری پیش روی خود خواهند داشت و باید با تیم‎هایی آماده‌ای همچون سپاهان رقابت کنند.

پرسپولیس فصل گذشته نیم‌فصل را به‌عنوان صدرنشین به پایان برد. جام‌جهانی در پیش بود و رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سرعت بیشتری برای پایان یافتن به خود گرفته بود.

سال گذشته حتی احتمالاتی وجود داشت که سرخ‌ها دست‌به‌کار بزرگی بزنند و برای نخستین بار در طول تاریخ فوتبال ایران قبل از آغاز تعطیلات نوروزی به‌عنوان قهرمانی برسند اما شکست مقابل استقلال در دربی پایتخت این کار را غیرممکن است هرچند در پایان همان فصل سرخ‌ها این قهرمانی را به دست آوردند.

این تیم در پایان نیم‌فصل نخست فصل گذشته با 15 بازی 36 امتیاز گرفته بود. آنها 11 برد ، سه مساوی و یک باخت ثبت کرده بودند.

27 گل زده بودند و شش بار هم دروازه‌شان بازشده بود. تفاضل گل 21 هم برای آنها ثبت‌شده بود. این تفاضل گل بسیار عالی اما در این فصل برای آنها تا حدودی ضعیف‌تر است.

آمار برای آنها در این فصل متفاوت است. هشت برد، هفت مساوی و بدون باخت. آمار بهترشان نسبت به فصل گذشته این است که تا این هفته هیچ باختی نداشته‌اند و در کنار سپاهان نبازترین تیم‌های این فصل هستند. پرسپولیسی‌ها در زمینه زدن گل از فصل گذشته اما ضعیف‌تر هستند.

17 گل زده‌اند، یعنی 10 گل کمتر از چیزی که در نیم فصل نخست فصل گذشته ثبت کردند. آنها شش گل هم دریافت کرده‎اند یعنی دقیقا مشابه با همان چیزی که در پایان نیم فصل 97-96 ثبت کردند.

پرسپولیس تفاضل گل 11 را هم دارد و این قابل مقایسه با تفاضل گل 21 نیم فصل نخست سال گذشته آنها نبود.

همین تفاضل گل است که کار پرسپولیس را در هفته پایانی نیم فصل نخست خراب کرد. در ضمن آنها از نظر امتیازی پنج امتیاز از مدت مشابه خود در سال گذشته عقب‎تر هستند.

با این وجود تفاوت‌ها چندان فاحش نیست. آماری که برای نایب قهرمان پرسپولیس اکنون ثبت شده هرگز به معنای ضعف این تیم تلقی نمی‌شود.

پرسپولیس در حالی محرومیت خود از پنجره‌های نقل و انتقالاتی را پایان یافته می‌بیند که می‌تواند با استفاده از این مهلت نقل و انتقالاتی با قدرت بیشتری گام به نیم فصل دوم بگذارد.

البته باید موارد زیادی را در نظر گرفت. مدعیانی مانند سپاهان فصل گذشته حضور نداشتند. پدیده هم بر خلاف فصل گذشته کاملا جان گرفته است.

از سویی دیگر بخش قابل توجهی از تمرکز و توجه سرخ های پایتخت بر روی فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، جایی که مقابل کاشیما نماینده ژاپن قرار گرفتند و در نهایت به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

پرسپولیس قرار است با پایان یافتن محرومیتش بازیکنان متعددی را از پنجره نقل و انتقالاتی جذب کند، شاید یکی از آنها مهدی طارمی باشد.

به هر حال سرخ‌ها در یک ماه آینده تقویت خواهند شد اما این تقویت به معنای این نیست که در ادامه رقابت‌های لیگ برتر کار راحت‌تری مقابل مدعی بزرگی همانند سپاهان خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها