فدراسیون فوتبال ایران درحالی روزهای پرتنشی را سپری می‌کند که مسئولان کنفدراسیون آسیا و فیفا در جریان ریز اتفاقات داخل کشور هستند و با درخواست برخی مسئولان قصد ارسال نامه را دارند!
کد خبر: ۱۱۷۹۲۳۸
پشت پرده نامه‌ای که قرار است بیاید/ ثمرات جلسات با شیخ سلمان!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ماجرای فدراسیون فوتبال و بازنشسته هایش پیچیده تر از روزها و هفته های گذشته شده و دوئل غیرمستقیم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کار را به جاهای باریک و البته نگران کننده کشانده است.

درحالی که ماندن مهدی تاج با استفاده از امتیاز ایثارگری و ماده 60 قانون خدمات کشوری قطعی شده بود، اصرار اعضای هیات رئیسه به ماندن و لابی هایی که در این زمینه با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا صورت گرفت، فوتبال ایران را به سمت تعلیق و یا تهدید به تعلیق پیش برده است.

مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در نشست هایی که با مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری داشت توافقاتی را برای عبور از این مرحله در نظر گرفتند تا فوتبال بدون کمترین هزینه از وضعیت موجود رد شود اما خارج از جلسات اعضای هیات رئیسه رئیس فدراسیون را تحت فشار قراردادن تا راهی را در پیش بگیرد که آنها می خواهند.

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نشستی که هفته گذشته برگزار کردند با صدور متنی اعلام کردند برای مشخص کردن وضعیت شان منتظر اعلام نظر وزارت ورزش هستند. براساس اعلام آنها، اعضای هیات رئیسه قبل از این نیز دوبار در نامه هایی برای وزیر ورزش از وی خواسته بودند که تکلیف فوتبال را مشخص کند.

وزارت ورزش که به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در ورزش است، برای آنکه بهانه دخالت دولت در امور فوتبال را به نهادهای خارجی ندهد از اظهار نظر و پاسخ دادن به این نامه ها خودداری کرد اما در پشت پرده مواردی را در اختیار رسانه ها قرارداد تا بتواند به اوضاع فوتبال سروسامان دهد.

در مقابل مسئولان فدراسیون فوتبال هم بیکار نبودند و نشست هایی را با برخی مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردند تا بتوانند از حمایت های آنها برای ماندن استفاده کنند.

بخشی از نشست هایی که مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار کردند با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که تصمیمات چند سال اخیرش نشان می دهد بیشتر علیه فوتبال ایران است تا حامی آن. شیخ سلمان اگر می خواست حامی فوتبال ایران باشد در ماجرای میزبانی کشورمان از تیم های عربستانی حامی فوتبال ایران می شد و از حق مسلم کشورمان دفاع می کرد. شیخ سلمان اگر می خواست حامی فوتبال ایران باشد اجازه نمی داد حق علیرضا بیرانوند در انتخاب برترین های فوتبال آسیا پایمال شود.

با این حال رایزنی هایی که در این مورد با مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته منجر به نامه ای شده که قرار است بزودی برای مسئولان ورزش ایران ارسال و طی آن فوتبال ایران تهدید به تعلیق شود. در این مورد گفته می شود نامه مد نظر با هدایت برخی افراد از داخل تنظیم شده و قرار است برای مسئولان ورزش کشورمان ارسال شود تا به نوعی وزارت ورزش را برای عقب نشینی تحت فشار قرار دهد.

اوضاع مدیریت فدراسیون فوتبال در شرایطی پیچیده تر از قبل شده است که تیم ملی ایران باید از اواسط دیماه سالجاری در رقابتهای جام ملت های آسیا شرکت کند و طلسم سالها قهرمان نشده در آسیا را بشکند. اما با شرایطی که این روزها فدراسیون فوتبال دارد، آیا می توان به موفقیت تیم ملی امیدوار بود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها