تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی برابر فیلیپین پیروز شد تا مسافر جام جهانی شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۴۵
بسکتبال ایران مسافر جام جهانی شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از پنجره پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی مهمان فیلیپین بود که این دیدار حساس را با نتیجه ۷۸ بر ۷۰ برنده شد تا مسافر جام جهانی شود.

تیم ملی بسکتبال ایران شروع خوبی داشت و پا به پای حریف قدرتمند خود پیش رفت. کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ به سود فیلیپین تمام شد اما تیم ملی با شوت سه امتیازی ثانیه پایانی بهنام یخچالی که از میانه زمین وارد سبد حریف شد روحیه خوبی برای ادامه مسابقه گرفت.

با این حال در کوارتر دوم هم فیلیپینی ها بهتر بودند و توانستند فاصله امتیازی را بیشتر کنند. میزبان با استفاده از شوت های پیرامونی خود در این کوارتر نیز با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به برتری رسید و در نیمه اول ۳۹ بر ۳۵ به برتری رسید.

در کوارتر سوم عملکرد تیم ملی ایران در دفاع بهتر بود و بازیکنان از فرصت هایشان نیز به خوبی استفاده کردند و حتی یکبار از مهمان خود پیش افتادند اما دوباره شوت های سه امتیازی فیلیپین برتری را برای میزبان کرد.

طلسم گل نزنی های آرن داوودی در این پنجره تا این کوارتر هم ادامه داشت و او دو پنالتی و شوت سه امتیازی را از دست داد. طلسم گل نزنی او حتی صدای مهران شاهین طبع را نیز در وقت اضافه درآورد.

تیم ملی در این کوارتر بهتر بود اما بازهم مهمان برتری اش را حفظ کرد و در نهایت کوارتر سوم ۱۵ بر ۱۵ برابر تمام شد.

اگر شوت سه امتیازی محمد جمشیدی در ابتدای کوارتر سوم وارد سبد مهمان نمی شد شاید خیلی زود تیم ملی بازی را واگذار می کرد. با این شوت دوباره رقابت ایران و فیلیپین بسیار نزدیک و پایاپای شد و ایران بازی را با امتیازهای جمشیدی ۶۰ بر ۶۰ کرد.

در کوارتر چهارم فیلیپین بازی را خوب شروع کرد و چند امتیاز از ایران پیش افتاد اما در دقایق پایانی بازی ایران نمایشی چشمگیر داشت و با درخشش جمشیدی و یخچالی بازی را ۷۸ بر ۷۰ به سود خود تمام کرد تا ایران مسافر جام جهانی شود. در روزی که حسن زاده کم فروغ بود، شوت دو امتیازی حامد حسین زاده در لحظات حساس کوارتر چهارم، ایران را به بازی برگرداند.

در دقایق پایانی بازی روزبه ارغوان و میثم میرزایی پنج خطائه شدند تا از بازی خارج شوند.

محمد جمشیدی با ۲۶ امتیاز ستاره تیم ایران در این بازی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها