برنامه ۲۸ آبان نود با محوریت بررسی حواشی هفته گذشته فوتبال کشور و تیم ملی از ساعت ۲۲:۲۲ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۳۶
گپی با ملی‌پوشان در فشرده‌ترین نود تاریخ

به گزارش جام جم آنلاین ، این برنامه به دلیل پخش رقابت های لیگ ملت های اروپا در زمانی کمتر در حدود ۵۰ دقیقه پخش شد و به همین خاطر سوال نظرسنجی نداشت.

در ابتدا خلاصه مسابقه تدارکاتی هفته گذشته تیم ملی مقابل ترینیداد و توباگو پخش شد.

خلاصه و حواشی بازی دوستانه ایران ۱-۰ ترینیداد و توباگو

بخش بعدی مصاحبه ای جالب و خودمانی با کارلوس کی‌روش سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال در اردوی این تیم بود. کارلوس کی‌روش، امیر عابدزاده، سردار آزمون، سامان قدوس، مسعود شجاعی، میلاد محمدی، مجید حسینی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده و صادق محرمی از جمله افراد حاضر در مصاحبه بودند.(ویدیو)

گزیده صحبت های اعضای تیم ملی:

کی‌روش: زمین جدید تیم ملی آن قدر خوب است که بعضی اوقات شرایط برای ما هم پیچیده می‌شود، درستش کردیم اما می‌خواهیم طوری نگه داری‌اش کنیم که آسیب نبیند. زمین شماره دو آماده شده و ۲۰۰ متر چمن فوق العاده داریم و بعد از اینکه شرایط مالی فراهم شود در آینده ۲۰۰ متر چمن دیگر در زمین شماره یک خواهیم داشت با مرکز تمرینی پک و هتل آکادمی فوتبال تبدیل به یک مرکز برتر برای تمام فوتبالیست های رده ملی ایران خواهد بود.

مسعود شجاعی: بعد از سیزده سال بازگشت به لیگ ایران(با لبخند)، از نظر سخت افزاری فکر نمی‌کنم تغییر چندانی کرده باشد و تقریبا همه چیز مانند گذشته است اما از نظر فنی فکر می کنم ما چیزی کم نداریم.

سردار آزمون: من قبل از اینکه متنی بنویسم(متن خداحافظی) با آقای کی روش هماهنگ کرده بودم و همه چیز را توضیح داده بودم. من ۲۳ ساله هستم و وقتی می بینم به خانواده ام در رستوران فحش خانوادگی می دهند صد در صد ناراحت می شوم. به خود آقای کی‌روش هم گفتم هر موقع کسالت مادرم خوب شود هر زمان که بخواهی به تیم ملی می‌آیم. پس از خداحافظی به من فرصت مصاحبه داده نشد و شما اولین نفری هستید که در اردو از من مصاحبه می گیرید. من صد در صد از آنهایی که از من حمایت کردند عذرخواهی کردم و دستشان درد نکند اما هیچ موقع از کسانی که به خانواده من فحش دادند عذرخواهی نمی کنم.

صادق محرمی: من دو فصل خیلی خوب در پرسپولیس داشتم و دو قهرمانی و روزهای خیلی خوبی با هم داشتیم و بهترین روزهای فوتبالی من بود. بعد از جدا شدنم خیلی از هواداران ناراحت شدند و بیشتر آنها برای من آرزوی موفقیت کردند. ولی این جدا شدن طوری نبود که خیلی ها ناراحت شوند و بیشتر صحبت آنها این بود که دوست داشتند من در اروپا موفق شوم. ما چهار دفاع راست در دیناموزاگرب هستیم که یک نفر مصدوم است و و هنوز نرسیده و دیگری بعضی اوقات دفاع چپ بازی می کند و حالت چرخشی دارد و بازیهای ما سه روز یکبار است و هیچ بازیکنی نیست که همه بازیها را فیکس بازی کرده باشد.

سامان قدوس: تیم ملی ما قوی است و اگر ما خوب بازی می کنیم من هم خوب بازی می کنم. وقتی ما توپ را در اختیار نداریم من هم از بازی خارج می شوم اما من هنوز اینجا تازه وارد هستم و فقط یک سال است آمده ام. برای شروع خوبی که در لیگ فرانسه داشتم کمی شانس هم داشتم چون هنوز تازه وارد هستم و توپ های خوبی نمیگیرم و دقیقا نمی دانم آنها چطور بازی می کنند. هنوز در هتل زندگی می کنم و لباس های من آنجا نرسیده است و مثل خانه خودم نیست اما رفته رفته شرایط خوب می‌شود.

سعید عزت اللهی: تا یک ماه پس از جام جهانی حسرت آن صحنه(گل مردود مقابل اسپانیا) را می خوردم اما خیلی خوشبینم که آن بدشانسی ها تبدیل به خوش شانسی در جام ملت ها شود. تجربه حضور در ردینگ خیلی خوب است و روزهای اولی که رفتم واقعا مربیان باشگاه و بازیکنان برخورد خیلی خوبی با من داشتند چون قبل از اینکه بخواهم این باشگاه را انتخاب کنم مربی شخصا به من زنگ زد و گفت می توانم در این فضا بازی کنم.

امیر عابدزاده: یک باوری همیشه بوده است که پسران فوتبالیست های بزرگ نمی توانند موفق شوند اما فکر میکنم دلیل آن قوی نبوده است. من خیلی دلیل دارم که دوست دارم به اهدافم برسم چون بالا و پایین در مسیرم زیاد بوده است و فکر می کنم اصلی ترین آن این بود که تسلیم نشدم و ادامه دادم. مقایسه شدن با احمدرضا عابدزاده برای من یک چالش است که همیشه من را به جلو هل داده است و حتی عکس های پدرم که در مجموعه پک نصب شده به من انگیزه می دهد که ادامه دهم و به سمت قله حرکت کنم.

عادل فردوسی پور روایتی از دعواهای اخیر تیم ملی داشته و با مرور اتفاقات رخ داده تا روز بازی دوستانه با ترینیداد و توباگو گفت: ۴۷ روز تا جام ملت های آسیا باقی مانده و جوی که اطراف تیم ملی ایجاد شده کم سابقه است. در این که کی‌روش و برانکو اختلاف نظر دارند شکی نیست و این طبیعی است اما باید با رعایت احترام با یکدیگر برخورد کنند. هردو مربی واقعا به فوتبال مملکت خدمت کردند و این خدمات در تاریخ فوتبال ما ثبت خواهد شد. مصاحبه هایی که دستیاران کی‌روش همچون مک‌درموت انجام دادند در شان فوتبال ما نبود. پس از آن صحبت‌هایی مبنی بر شادی مربی دروازه بانان تیم ملی پس از شکست پرسپولیس در بازی با کاشیما مطرح شد و ادامه پیدا کرد تا تمرینات تیم ملی که همه بازیکنان صفحه اینستاگرام خود را غیرفعال کردند و کادرفنی مصاحبه نکرد و کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با ترینیداد برگزار نشد. در نهایت پس از پایان بازی ترینیداد درگیری پیش آمد و بدون در نظر گرفتن این که مصاحبه در مسیر اتوبوس تیم ملی خارج از فضای میکسدزون حرفه ای بود یا نه باید گفت عکس المعل اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی‌روش(توهین به خبرنگار و دوربینش) با هیچ متر و معیاری قابل توجیه نیست و انتظار همه این بود فدراسیون به این بی احترامی واکنش نشان بدهد. چند روز بعد از این بازی فدراسیون بیانیه ای منتشر کرد که می توانست نرم تر باشد و هیچ اشاره ای از اظهار تاسف یا عذرخواهی در آن نبود که مساله تمام شود.

حسینی در ابتدا گفت: خیلی ممنونم که همه مسائل را شفاف گفتید و صحبت های شما درست بود. ما با داخلی ها مشکلی نداریم و تمام حریف های ما خارج از ایران هستند. در مصاحبه مطبوعاتی روز گذشته که(توسط رسانه ها) تحریم شد حرف‌های خوبی توسط آقای کی‌روش مطرح شد. شاید سوءتفاهماتی داشتیم اما دلیلی بر مخالفت و رد کردن یکدیگر نیست و باید کنار هم این موضوعات را حل کنیم. در هفته ای که گذشت دوستان به اردوی تیم آمدند و همیشه تمرینات تیم ملی باز بوده و بازیکنان مصاحبه کرده‌اند و آقای کی‌روش هم همین طور اما در این اردوی آخر صلاح دانستند صحبتی را مطرح نکنند که ذهنیت و سوءبرداشت از آن شود و این مسئله حمل بر دوری بازیکنان از رسانه ها و مردم شد که این طور نیست و هیچ مشکلی با رسانه ها نداریم. ما ارتباط خوبی با رسانه ها داریم و خود آقای تاج از ما همیشه می‌خواهند که احترام بگذاریم و حتی روزی که مصاحبه نمی کردیم آقای کی‌روش از من می‌خواستند از رسانه ها عذرخواهی کنم. من بعد از تجربه همکاری سه سال گذشته ام با آقای کی‌روش بعد از جام جهانی ۲ ماه است دوباره با اقای کی‌روش کار می کنم و ندیده بودم ایشان تمرینی را از دست بدهد اما در این اردو دو تمرین را کنسل کرد یک دلیل به خاطر باران و آسیب زدن به زمین بود و دوم اینکه سقف برای خبرنگاران ایجاد شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا بیانیه ندادید که نمی خواهیم صحبت کنیم و چرا در بیانیه پس از بازی با ترینیداد عذرخواهی و اظهار تاسف نکردید گفت: این اتفاق از یک اتفاق نادرست دیگر نشأت گرفت و دروغی در فضای مجازی شکل گرفت(شادی مربی دروازه بانان تیم ملی از باخت پرسپولیس) و من پاسخ دادم و عکس آقای زیکو را که با مربی تیم ملی گرفتند فرستادم و گفتیم چنین موضوعی نیست و اشتباه است اما مدام به آن پرداختند و با همین موضوع این خبرنگار برای مصاحبه گرفتن پیش آمد و این اتفاق افتاد و آن هم پشت دروازه در محوطه ای بود که برای مصاحبه نیست. آقای کی‌روش هم نگفته کار مربی ما درست بوده اما این اتفاق توسط خبرنگار طوری رقم خورد که این طور شود. ما هم ناراحتیم و انشاءالله مشکلات برطرف شود و رسانه ها کنار تیم ملی بیایند و مثل قبل از جام جهانی که تیم ملی با جو خوبی به مسابقات رفت ما برای رفتن به فینال و قهرمانی به مسابقات می‌رویم.
حسینی در پایان گفت: این که بچه های تیم ملی صحبت نمی‌کردند فقط به خاطر شرایطی است که فوتبال ما داشت تا برطرف شود. آنها گاهی در اردو هم از ما سوال می کردند شرایط فدراسیون چطور است و من به آنها می‌گفتم شرایط بین المللی فوتبال ما خیلی هم خوب است و نگران این بودند که نتوانیم در جام ملت ها شرکت کنیم و به آنها اطمینان دادیم وفاق و تدبیری صورت می‌گیرد تا مشکلی پیش نیاید و در رقابت ها شرکت کنیم.
فردوسی پور در این لحظه گفت قانون مجلس و دولت کاملا محترم است اما در کنار آن وقتی پای منفعت ملی وسط می آید انشاءالله تدبیری می اندیشند که منفعت فوتبال ملی ما تامین شود، به هر شکل که مجلس و دولت عزیز می‌توانند رقم می‌زنند و انشاءالله هرچیزی که به نفع فوتبال است رخ بدهد.

خلاصه و حواشی مسابقه سایپا ۰-۰ ماشین سازی
نکته ها:
• پنجمین تساوی پیاپی ماشین سازی
• ماشین سازی ۲۷۰ دقیقه بدون گل زده
• سایپا ۵ بازی بدون برد

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۲-۱ پیکان
نکته ها:
• وحید شیخ ویسی بدون کلین شیت برابر پرسپولیس
• رکورد صد در صد پیروزی برای پرسپولیس در دیدارهایی که رادوشوویچ در دروازه بوده
• پیکان ۴ گل خورده در ۱۵ دقیقه پایانی در ۲ بازی اخیر
• پیکان با ۱۸ شکست برابر پرسپولیس، رکورددار باخت برابر این تیم در تاریخ لیگ برتر
• کامیابی نیا برای اولین بار در پرسپولیس در ۲ بازی پیاپی در لیگ گلزنی کرد
• هیچ مربی‌ای در لیگ برتر بیش از جلالی مغلوب پرسپولیس نشده است(۱۰ بار)

محمود رفیعی کارشناس داوری روی خط آمده و داوری مسابقه پرسپولیس - پیکان بررسی شد: برخورد آرنج علی حمودی با صورت عالیشاه با کارت زرد جریمه شد که کافی بود. لگد کف پای شجاع خلیل زاده روی بدن علی حمودی اگر شدت داشته باشد کارت قرمز دارد اما باید در این صحنه حداقل اخطار می‌گرفت. خطای منجر به گل اول پرسپولیس درست بود و بازیکن پیکان روی عالیشاه خطا کرد که آوانتاژ گرفته شد و پس از آن برگردانده شد. ضربه محمد قاضی از خط دروازه پرسپولیس نگذشت و توپ گل نشد چون باید تمام توپ از تمام خط عبور کند.

گزارشی درباره بازار سیاه بلیت فروشی در بازی فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و کاشیما و ورود چند هزار تماشاگر بیش از ظرفیت بدون بلیت پخش شد که به دلیل پخش فوتبال نیمه تمام ماند و ادامه پخش آن به هفته آینده موکول شد.

برنامه این هفته نود زودتر از همیشه ساعت ۲۳:۱۳ به پایان رسید.

گزارش از : وب سایت نود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها