مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان - ترکمنستان

داودی در دسته فوق سنگین هشتم شد

نماینده دسته 109+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان با عنوان هشتمی مجموع به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۶۲
داودی در دسته فوق سنگین هشتم شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ترکمنستان و در روز پایانی این مسابقات علی داودی ملی‌پوش دسته فوق‌سنگین کشورمان از ساعت 16، امروز (شنبه، 19 آبان ماه) روی تخته رفت و به رقابت با 10 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای الجزایر، گرجستان (2 نفر)، برزیل، استونی، ازبکستان، ارمنستان، روسیه، ترکمنستان و بلاروس پرداخت.

* یک‌ضرب:

داودی در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 185 کیلوگرمی شد. وی در دومین تلاش نیز وزنه‌ 192 کیلوگرمی را بالای سر برد. داودی در سومین حرکت نیز وزنه 196 کیلوگرمی را مهار کرد تا با این رکورد ضمن شکستن رکود جوانان جهان در رده هفتم این حرکت قرار گیرد.

لاشا تالاخادزه گرجستانی با رکورد 217 کیلوگرم ضمن ثبت رکورد جهان به نام خود مدال طلا را کسب کرد (رکورد استاندار جهان در این دسته 210 کیلوگرم تعریف شده بود). گور میناسیان از ارمنستان نیز با 205 کیلوگرم نقره گرفت و ایراکلی تورمانیدزه از گرجستان با 203 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.ژ

* دوضرب:

داودی در اولین حرکت دوضرب وزنه 227 کیلوگرمی را مهار کرد تا رکورد استاندارد این دسته در رده جوانان را که 221 کیلوگرم تعریف شده بود ارتقا داده و به نام خود ثبت کند؛ هر چند وزنه بردار بلاروس بعد از او وزنه 228 را ثبت و این کورد را به نام خود کرد. وی در دومین و سومین حرکت موفق به مهار وزنه‌های 242 و 245 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 424 کیلوگرم با عنوان دهمی دوضرب و هشتمی مجموع به کار خود پایان دهد.

البته رکورد مجموع جوانان جهان با 424 کیلوگرم به نام داودی ثبت شد. (رکورد استاندارد جهان در این دسته برای رده جوانان 407 کیلوگرم تعریف شده بود.)

لاشا تالاخادزه گرجستانی با رکورد 257 کیلوگرم ضمن ثبت رکورد جهان به نام خود مدال طلا را کسب کرد (رکورد استاندار جهان در این دسته 250 کیلوگرم تعریف شده بود). وی با مجموع 474 کیلوگرم طلای مجموع را هم با رکوردشکنی گرفت و رکورد استاندار جهان (453) تعریف شده بود.

گور میناسیان از ارمنستان نیز با 245 و 450 کیلوگرم نقره دوضرب و مجموع راگرفت.

رستم جنگابائف از ازبکستان با 245 و 447 کیلوگرم برنز دوضرب و مجموع را از آن خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها