پرسپولیس ایران و کاشیما ژاپن در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر هم قرار خواهند گرفت که هر دو نخستین تجربه حضور در فینال را در لیگ قهرمانان تجربه می کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۸۷
فینال لیگ قهرمانان آسیا از منظر آماری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، دو تیم کاشیماآنتلرز و پرسپولیس شنبه دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان خود را برگزار خواهند کرد.

* از سال ۲۰۱۱ تاکنون تیم‌های غرب آسیا نتوانسته‌اند در آسیا به قهرمانی برسند و باید ببینیم سرخ‌ها می توانند در دیدار نهایی این طلسم را بشکنند یا خیر.

* قرار است ما نینگ، داور چینی دیدار رفت دو تیم را در زمین کاشیما سوت بزند. این داور چینی دیدار الوصل و پرسپولیس را در مرحله گروهی در امارات سوت زد که آن دیدار با گل کمال کامیابی نیا به سود پرسپولیس به پایان رسید.

ورزشگاه کاشیما ساکر

* از کاشیما هیچ بازیکنی تاکنون به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان انتخاب نشده ولی از پرسپولیس،علیرضا بیرانوند یک بار به این مهم رسیده است.

* بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان، علی علیپور است که با ۵ گل زده در رده نهم مشترک قرار گرفته است.

* برای اولین بار است که یک دیدار نهایی در سطح باشگاهی در آسیا در ورزشگاه کاشیما ساکر برگزار می‌شود، این در حالی است که ورزشگاه آزادی بعد از سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲ برای سومین بار میزبان یک دیدار باشگاهی در دیدار نهایی است.

* پرسپولیس در مرحله حذفی توانست الوحده امارات، الدوحیل قطر و السد قطر را شکست دهد و به دیدار نهایی برسد. این در حالی است که کاشیما با برتری برابر شانگهای، تیانجین و سوون سامسونگ به این مرحله رسید.

* حسین ماهینی تنها مصدوم سرخ‌ها است تیم حریف نیز بدون بازیکن مصدوم به استقبال این دیدار می‌آید.

* علیرضا بیرانوند در دیدار رفت، می تواند برای ۲۵ بار در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان برود. این بازیکن تاکنون ۳۶ بار برای نفت و پرسپولیس در لیگ قهرمانان به میدان رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها