طرفداران حقوق بشر پس از مرگ جمال خاشقچی از مسئولان باشگاه های یوونتوس و آث میلان خواستند دیدار سوپر جام ایتالیا را در عربستان سعودی برگزار نکنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶۰
سوپرجام فوتبال ایتالیا را در عربستان برگزار نکنید

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، روزنامه «استاد» دوحه روز شنبه در گزارشی نوشت: سازمان عفو بین الملل از این دو باشگاه ایتالیایی درخواست کرد برای برگزاری دیدار سوپر جام ایتالیا که قرار است در ماه ژانویه در عربستان برگزار شود به ریاض سفر نکنند.

این سازمان تاکید کرد: برگزاری این دیدار به ریاض کمک می کند تا ورزش را برای اصلاح و رنگ آمیزی چهره خود بکار گیرد و چهره تحریف شده ای از خود به جهانیان نشان دهد.

مسئولان لیگ فوتبال ایتالیا در ماه ژوئن گذشته قرارداد هشت میلیون دلاری را برای برگزاری سوپرجام این کشور در عربستان امضا کردند تا بر اساس آن در پنج سال آینده سه بار سوپرجام ایتالیا به میزبانی ریاض برگزار شود.

قرار است اولین آن در ماه ژانویه بین یوونتوس قهرمان لیگ برتر و آث میلان قهرمان مسابقات حذفی ایتالیا برگزار شود.

پیش از این سوپرجام ایتالیا در کشورهای آمریکا، چین، لیبی و قطر برگزار شده است.

در همین حال پس از قتل وحشیانه خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، درخواست ها برای تحریم رویدادهای ورزشی بزرگ به میزبانی این کشور افزایش یافته است.

همچنین رافائل نادال و نواک دیوکوویچ ستاره های تنیس جهان برای کناره گیری از یک دیدار نمایشی و دوستانه در عربستان که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود تحت فشار قرار گرفته اند.

آلن هگارت رئیس سازمان عفو بین الملل در امور سیاسی و دولتی در بیانیه شدید الحنی درباره برگزاری سوپرجام ایتالیا در عربستان گفت: واضح است کشوری همانند عربستان سعودی به خوبی تاثیر میزبانی رویدادهای ورزشی بر جبران اعتبار از دست رفته اش را درک می کند.

وی افزود: حتی قبل از قتل وحشیانه جمال خاشقچی، رعایت حقوق بشر در عربستان به شدت کاهش یافته بود و باشگاههای بزرگی همانند یوونتوس و میلان باید درک کنند که ممکن است شرکت آنها در این رویداد ورزشی برای اهداف دیگری مورد سوء استفاده قرار گیرد.

هگارت اضافه کرد: ما از این دو باشگاه ایتالیایی می خواهیم که بار دیگر به در خواست هایی که از سوی دوستداران ورزشی در نقاط مختلف جهان و فعالان شجاع حقوق بشر در عربستان به سوی آنها ارسال می شود، فکر کنند.

15 فعال حقوق زنان نیز با ارسال نامه ای به مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا خواستار برگزار نشدن سوپرجام فوتبال این کشور در عربستان شده اند اما تاکنون مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا در این باره اظهار نظری نکرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها