مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان از برگزاری دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان تیر سال آینده در تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۶۴
ایران میزبان لیگ جهانی والیبال نشسته مردان شد

به گزارش جام جم آنلاین، هادی رضایی در گفتگو با ایسنا افزود: با توجه به این که سال گذشته میزبان خوبی برای برگزاری نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان در تبریز بودیم، امسال نیز از فدراسیون جهانی درخواست کردیم برای دومین بار میزبان برگزاری لیگ جهانی والیبال نشسته مردان باشیم که این درخواست از سوی فدراسیون جهانی مورد موافقت قرار گرفت. البته همانند سال گذشته این رقابت‌ها تیر سال آینده در یکی از شهرستانها برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: این دوره از بازی‌های پاراآسیایی به دلیل این که سیاست بر مبنای مدال آوری و اعزام کاروان کیفی بود، این سیاست به خوبی جواب داد و ما توانستیم نسبت به دوره‌های قبل با یک پله صعود در جایگاه سوم بازی های پاراآسیایی قرار بگیریم. البته از ۱۳ رشته اعزامی به جز بوچیا که کمیته ملی پارالمپیک نگاه حمایتی به این رشته داشت، در ۱۲ رشته دیگر ما موفق به کسب مدال شدیم و این افتخار بزرگی برای کاروان ایران بود. قطعا همین سیاست را پس از ارزیابی عملکرد تیم‌های شرکت‌کننده در پاراآسیایی در رقابتهای آینده نیز در پیش خواهیم گرفت.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تصریح کرد: تجربه بازی های پاراآسیایی نشان داد که ما باید روی رشته‌های پرمدال همانند بولینگ نیز باید سرمایه‌گذاری انجام دهیم. کره در همین رشته توانست به ۱۷ مدال طلا دست پیدا کند، بنابراین با سرمایه‌گذاری روی چنین رشته‌هایی در آینده می‌تواند جایگاه بهتری را برای ما رقم بزند.

رضایی ادامه داد: در این دوره از ۲۰۷ ورزشکاری که به این مسابقات اعزام کرده بودیم تقریبا ۱۶۴ نفر موفق به کسب مدال شدند که این نشان از رشد ۸۰ درصدی مدال‌آوری ایران در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی بود. به هر صورت در تمام رشته‌های اعزامی نسبت به دوره قبل رشد خوبی داشتیم و شرایط راضی‌کننده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جوایز پای سکوی مدال آوران بازی های پاراآسیایی پرداخت شده است یا خیر؟ گفت: جوایز پای سکوی مدال آوران که به مبلغ ۵هزار دلار برای طلا، هزار دلار برای نقره و پانصد دلار برای برنز در جریان بازی های پاراآسیایی به ورزشکاران پرداخت شده و در حال حاضر هیچ ورزشکاری نیست که ادعا کند پاداش خود را دریافت نکرده است. همچنین حقوق ملی‌پوشان حاضر در اردوی پاراآسیایی که ۱۲ ماه برای طلا، ۴ ماه برای نقره و ۳ ماه برای برنز بود نیز پرداخت شده و هم‌اکنون بدهی به ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نداریم.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا خاطرنشان کرد: در این دوره اگر توانستیم بالاتر از ژاپن در جدول رده‌بندی قرار بگیریم به خاطر این بود که سعی کردیم توریست به جاکارتا اعزام نکنیم و کاروان باکیفیت و مدال آور راهی بازیها کنیم. این سیاست به خوبی جواب داد و سبب شد تا بتوانیم آمار مدالهای خود را نسبت به دوره‌های قبل افزایش دهیم.

رضایی در پایان از اعزام تیم ملی والیبال نشسته زنان و مردان به مسابقات قهرمانی آسیا در خرداد سال آینده به تایلند خبر داد و افزود: با توجه به این که در بخش زنان هنوز موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نشدیم، در این تورنمنت سعی خواهیم کرد برای کسب سهمیه در بخش زنان حضور قدرتمندی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها