رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از هجدهم شهریور تا هشتم مهر به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار شد و تیم ملی لهستان موفق شد در دیدار پایانی با پیروزی مقتدرانه برابر برزیل برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی جهان برسد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۰۹
سقوط والیبالیست‌ها در جدیدترین رده بندی جهانی

به گزارش جام جم آنلاین ، با توجه به مشخص شدن رده بندی ۲۴ تیم حاضر در قهرمانی جهان و با امتیازاتی که تیم‌ها بر اساس فرمول امتیاز دهی فدراسیون جهانی به نسبت جایگاهشان کسب می‌کنند، مطمئنا رده بندی جدید فدراسیون جهانی دچار تغییراتی می‌شود که مهترین آن صعود لهستان به رده دوم و پشت سرگذاشتن آمریکا است.

اما تیم ملی والیبال ایران هم که با هدایت ایگور کولاکوویچ نتوانست نمایش قابل قبول در دوره گذشته که با کسب عنوان ششمی همراه شده بود را تکرار کند و در نهایت در رده سیزدهم ایستاد تا با توجه به ۳۶ امتیازی که کسب می‌کند با یک پله سقوط در رده نهم رنکینگ جهانی قرار می‌گیرد.

تیم ملی والیبال ایران که پیش از آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان با ۱۵۷ امتیاز در رده هشتم رده بندی جهانی قرار داشت با اضافه شدن این ۳۶ امتیاز مجموع امتیازاتش را به عدد ۱۹۳ رساند تا پایین‌تر از آرژانتین و فرانسه و بالاتر از صربستان در رده نهم بایستد.

هم چنین تیم ملی برزیل با وجود ناکامی در کسب مدال طلا برای دومین دوره متوالی همچنان با ۴۰۵ امتیاز برترین تیم جهان است و لهستان با ۱۰۰ امتیازی که گرفت توانست با ۳۶۲ امتیاز ضمن پشت سر گذاشتن آمریکا به رده دوم صعود کند. پس از آمریکا هم تیم‌های ایتالیا، روسیه و کانادا در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

رده بندی جدید فدراسیون جهانی والیبال به ترتیب زیر است:

۱- برزیل با ۴۰۵ امتیاز

۲- لهستان با ۳۶۲ امتیاز

۳- آمریکا با ۳۵۰ امتیاز

۴- ایتالیا با ۳۰۲ امتیاز

۵- روسیه با ۲۹۶ امتیاز

۶- کانادا با ۲۱۷ امتیاز

۷- آرژانتین با ۲۰۱ امتیازچ

۸- فرانسه با ۲۰۰ امتیاز

۹- ایران با ۱۹۳ امتیاز

۱۰- صربستان با ۱۵۵ امتیاز

۱۱- بلژیک با ۱۱۰ امتیاز

۱۲- بلغارستان با ۱۰۸ امتیاز

۱۳- ژاپن با ۱۰۶ امتیاز

۱۴- مصر با ۱۰۰ امتیاز

۱۵- استرالیا با ۹۶ امتیاز

۱۶- فنلاند با ۹۲ امتیاز

۱۷- کوبا با ۹۰ امتیاز

۱۸- آلمان با ۹۰ امتیاز

۱۹- هلند با ۸۶ امتیاز

۲۰- اسلوونی با ۸۰ امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها