دروازه‌بان جوان تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌ای مفصل به زندگی در پرتغال و حضورش در تیم ملی ایران اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۵۳
عابدزاده: نمی‌دانم چرا گل به اسپانیا را قبول نکردند/ الگویم بوفون است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی وقتی ۱۴ سال سن داشت این کشور را ترک کرد و در انگلیس و آمریکا فعالیت کرد. او در حال‌ حاضر ۲۵ سال سن دارد و در تیم ماریتیمو پرتغال بازی می‌کند.

عابدزاده ۲۵ ساله در رویای بازی برای رئال مادرید است.

مصاحبه عابدزاده را با سایت اکسپرس در زیر می‌خوانید:

پدر شما یکی از دروازه‌بانان پر آوازه ایران بود که در جام جهانی ۹۸ فرانسه بازی کرد. چه نظری درباره او دارید؟

این پدرم بود که من را به سمت و سوی فوتبال سوق داد و عشق و علاقه من نسبت به فوتبال پدیدار شد. پدرم نه تنها در جام جهانی، بلکه یک الگو در ایران محسوب می‌شود. او در ایران یک اسطوره محسوب می‌شود و من نیز به او خیلی افتخار می‌کنم و همیشه الگوی من خواهد بود.

آیا به خاطر پدرت فوتبال را با دروازه‌بانی آغاز کردید؟

بله. شاید به خاطر پدرم بوده باشد. من با او تمرین می‌کردم. وقتی چهار، پنج سال سن داشتم شروع کردم به تمرین کردن با او، ولی این کار سخت و بزرگی برای من بود. در این مدت نیز سختی‌ها و تلاش زیادی داشتم.

آیا این درست است که مادر شما هم دروازه‌بان است؟

نه. نه (با خنده) آن چه که در رسانه‌ها منعکس شده است این است که یک بازی فوتسال بود که مادرم در آن شرکت کرد و به عنوان دروازه‌بان فعالیت کرد. مادرم دروازه‌بان خوبی نیست.

ایران جامعه محدودی از نظر فعالیت زنان محسوب می‌شود. در این باره چه نظری دارید؟

صادقانه باید بگویم که هیچ وقت در مورد مسائل سیاسی صحبت نکرده‌ام ولی قطعا این خیلی خوب است که همه آزادی داشته باشند. حقیقت این است که تیم‌ ‌ملی ایران طرفداران زیادی دارد که زنان هم جزو آن‌ها هستند و این افراد دوست دارند به ورزشگاه بروند و ما را حمایت کنند. نمی‌توانم بیش از این صحبت کنم ولی امیدوارم که به زودی آزادی‌های بیش‌تری باشد و زنان بتوانند با حضور در ورزشگاه جو خوبی ایجاد کنند. در والیبال زنان می‌توانند به ورزشگاه بروند و فضای آن جا هم خیلی خوب است. من فکر می‌کنم که این مساله زمان بر باشد.

شما در انگلیس و باشگاه تاتنهام و همین طور آمریکا دوره‌های دروازه‌بانی و فعالیت‌های مرتبط با آن داشتید، چطور شد به آن جا رفتید و کارتان به کجا رسید؟

این مسیری که طی کردم، مسیر درستی بود و باعث شد تا الان به این جا برسم. من کارم را از انگلیس شروع کردم. وقتی ۱۴ سال سن داشتم به آن جا رفتم ولی اولین قرارداد حرفه‌یی خودم را در آمریکا امضا کردم. در آن جا دو سال حضور داشتم، سپس به ایران برگشتم و در ادامه‌ به پرتغال آمدم.

چطور شد که به پرتغال آمدید؟

مدیر برنامه‌های من، من را از یک پیشنهاد مطلع کرد و من نیز این پیشنهاد را قبول کردم. دوست دارم ارزش‌های خودم را نشان دهم و پله‌های ترقی را طی کنم. من به پرتغال آمدم تا در دسته سوم و تیم باریرنسه بازی کنم. می خواستم خودم را نشان دهم. در ادامه‌ پیشنهاد ماریتیمو رسید و همین باعث شد که من این پیشنهاد را قبول کنم. خوشحال هستم که مسوولان ماریتیمو به من اعتماد کردند. البته یکی دیگر از دلایلی که من پیشنهاد تیم باریرنسه را انتخاب کردم به خاطر دروازه‌بان افسانه‌ای بود که این تیم داشت. یعنی مانوئل بنتو. او نیز در تیم باریرنسه فوتبالش را آغاز کرد و بعد به بنفیکا رفت و سال‌ها در این تیم بازی کرد و در جام جهانی ۱۹۸۸ هم دروازه‌بان پرتغال بود. من هم گفتم که همین مسیر را ادامه‌ دهم.

هدفت برای آینده چیست؟

من دوست دارم به باشگاهی همانند رئال مادرید بروم. هر روز به امید و آرزوی آن از خواب بیدار می‌شوم. البته این را می‌دانم که باید گام به گام این مراحل را طی کنم.

در پایان فصل گذشته نام تو در یک مساله تبانی در بازی با پورتو مطرح شد، چه نظری در این باره دارید؟

یکی از دوستان من این مطلب را برای من فرستاد تا بگوید که چه اتفاقی رخ داده است، چون که من معمولا اخبار را دنبال نمی‌کنم. اول فکر کردم که یک شوخی است. من یک دروازه‌بان حرفه‌ای هستم و به این طور مسائل اهمیتی قائل نمی شوم و هیچ وقت هم در فوتبال من وجود نداشته است که بخواهم تبانی کنم.

نظرتان راجع‌ به کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران چیست؟

کارلوس کی‌روش یکی از بهترین مربیانی است که من با او کار کرده‌ام. همه در ایران کار او را ارج می‌نهند. او بیش از هفت سال است که سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بوده و باعث شده تا ما در بین بهترین تیم‌های آسیا حضور داشته باشیم. در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته، قبل از جام جهانی پرتغالی‌ها اعتقادی به ما نداشتند و برخی از هم تیمی‌های من می گفتند که جام جهانی بدی در انتظار ما است ولی دیدید که این طور نشد. البته من نیز تبدیل به اولین بازیکن تاریخ ماریتیمو شدم که در جام جهانی حاضر می‌شود.

آیا همان طور که کارلوس کی‌روش گفت فکر می کنید ایران قربانی داوری در جام جهانی شد؟

ما متوجه نشدیم چرا گل ما برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا مورد قبول واقع نشد. ما چندین بار این صحنه را دیدیم. با این حال این بخشی از بازی است. مربی سعی کرد که به ما توضیح دهد که این بازی برای مردم است ولی در حال‌ حاضر فوتبال بیشتر یک تجارت شده است.

کی‌روش مربی حرفه‌ ای محسوب می‌شود و می‌خواهد که تیمش موفق باشد.

وقتی او درباره داوری صحبت می‌کند به خاطر این است که می‌خواهد همیشه نتیجه‌ بگیرد و موفق باشد.

چه الگوهایی در زندگی خود دارید؟

من کانر مک گریگور، مبارز MMA را دوست دارم. هم‌چنین فلوید میودر را دوست دارم، کوبی برایانت و لبرون جیمز را هم دوست دارم. در فوتبال عاشق کریستیانو رونالدو و انگیزه او برای موفقیت هستم. هم‌چنین در بین دروازه‌بانان باید بگویم که جان لوئیجی بوفون را به خاطر ثباتی که داشته است را می‌پسندم.

از چه چیزی مادیرا بیش‌تر لذت می‌بری؟

مادیرا شهر بسیار زیبایی است. من آب و هوای این شهر را خیلی دوست دارم. هم‌چنین میوه‌های خوب و خوشمزه‌ای در این وجود دارد که آن‌ها را نیز دوست دارم.

آیا دلت برای ایران تنگ شده است؟

خیر. من وقتی ۱۴ سال سن داشتم این کشور را ترک کردم. آن زمان خیلی برایم سخت بود ولی باید این را بگویم که تنها زندگی کردن را دوست دارم. شاید عجیب باشد ولی من دوست دارم که در تنهایی فکر کنم و با خودم خلوت داشته باشم.

آیا به خاطر این که مسلمان هستید، تاکنون با مشکلی مواجه شده‌اید؟

خیر. به هیچ وجه. در تیم ما یک بازیکن مسلمان دیگر نیز هست که او هم شرایط من را دارد. مادیرا مردمان مهمان نوازی دارد. یک مسجد در این شهر وجود دارد و مردم به دین یکدیگر احترام می‌گذارند. در ماه مبارک رمضان این جا شرایط متفاوتی را سپری کردیم و در کل از حضور در این شهر مشکلی نداشتم و لذت بردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها