تیتو ویلانووا، مربی خوشنامی که بارسلونا را در فصل 2012-2011 قهرمان لالیگا کرد سال 2014 به دلیل شدت گرفتن بیماری سرطانش درگذشت.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۳۷
یادی از «تیتو» و سالگرد تولدش

به گزارش جام جم آنلاین ، امروز مصادف است با پنجاهمین سالگرد تولد تیتو ویلانووا، سرمربی فقید بارسلونا. او چهار سال پیش در حالی که 46 سال بیشتر از زندگی اش نگذشته بود به دلیل سرطان درگذشت. او پیش از آن به دلیل عود کردن سرطانش از سمت سرمربی گری بارسلونا کناره گیری کرده بود.

پس از تصمیم به جدایی گواردیولا از نیمکت بارسلونا در پایان فصل ۲۰۱۱–۱۲ او به عنوان سرمربی جدید این تیم برای فصل ۲۰۱۲–۱۳ انتخاب شد.

تیتو ویلانووا پیش از آغاز فصل ۱۳–۲۰۱۲ و پس از جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا سرمربی این تیم شد. او پیش از آن دستیار گواردیولا بود. ویلانووا در مارس ۲۰۱۳ به کار خود بازگشت و شاهد قهرمانی بارسلونا در لالیگا بود.

ویلانووا یک بار در نوامبر ۲۰۱۱ برای درآوردن غده سرطانی از گلویش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اما در دسامبر ۲۰۱۲ بیماری‌اش مجدداً عود کرد.

او که سال‌ها با این بیماری دست و پنجه نرم کرده بود، در ژوئیه ۲۰۱۲ به دلیل عود کردن دوباره بیماری‌اش از سمت خود استعفا داد اما بعد از مدتی مشخص شد ویلانووا باید برای درمان سرطان غدد بزاقی که یک سال پیشتر به آن مبتلا شده بود و به نظر می‌رسید درمان شده‌است، از تیم جدا شود. او بعد از عمل جراحی دوم خود در دسامبر ۲۰۱۲ به مدت ۱۰ هفته برای درمان به نیویورک رفت و در آنجا تحت شیمی‌درمانی و رادیوتراپی قرار گرفت.

تیتو ویلانووا که سال ۲۰۱۳ به علت بیماری سرطان از سرمربیگری تیم بارسلونا کناره‌گیری کرده بود، در ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ (۵ اردیبهشت ۹۳) در سن ۴۵ سالگی و پس از مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها