تاج، رئیس فدراسیون فوتبال میهمان برنامه فرمول یک بود که در خصوص خداحافظی سردار آزمون و بازگشت او به تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۶۲
توضیحات تاج درباره سردار آزمون و علی کریمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی تاج در پاسخ به این سوال علی ضیاء که چرا بازی‌های تدارکاتی ما فقط با ازبکستان است اما عربستان با امثال برزیل بازی تدارکاتی دارد، اظهار داشت: شما میزان درآمد ایران را با عربستان مقایسه می‌کنید؟ ما قطعاً رایزنی کرده‌ایم، اما موفق نشده‌ایم. صداوسیما 10 سال است پول فوتبال را نداده، چرا؟ چون می‌گوید ندارم که بدهم.

بازی تدارکاتی ما با ازبکستان بود اما نتیجه بهتری از عربستان گرفتیم

وی اضافه کرد: عربستان تلاش می‌کند ریاست AFC را به عهده بگیرد. اگر هم با برزیل بازی می‌کند، لابد پولش را داشته است. ما دور قبل یک بازی با ازبکستان کردیم و نتایج‌مان در جام جهانی هم خیلی بهتر از عربستان بود. ما پیش از جام جهانی با ترکیه، لیتوانی، ازبکستان و روسیه بازی تدارکاتی داشتیم و پول برزیل را نداشتیم. اکنون هم بر اساس همین سلیقه و دست فرمان پیش می‌رویم.

تاج یادآور شد: اینکه مردم را ناامید کنیم و بگوییم می‌دانید عربستان با چه کسانی بازی تدارکاتی داشته، درست نیست. ما صدر آسیا بالاتر از عربستان، کره، ژاپن و استرالیا محکم ایستاده‌ایم. در فوتسال هم صدر آسیا هستیم. ما در هیچ بخشی در صدر نیستیم و باز هم آفرین به فوتبال که در صدر ایستاده و موجب غرور جوانان کشور شده است.

منابع ما محدود است، اما نتیجه خوبی در جام جهانی گرفتیم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما به لحاظ مالی عدد و رقمی داریم که محدود است، اما به آن می‌بالیم. منابع‌مان هم محدود است و نمی‌توانیم پول آن را بگیریم. مثلا 70 درصد منابع ما در صداوسیماست که نمی‌توانیم بگیریم. آیا خوب است با امکانات محدود جواب خوبی بگیریم؟ ما با همین گزینه‌های ارزان و دم دست و قابل تأیید سرمربی مثل ازبکستان و ترکیه بازی کردیم که این نتیجه را در جام جهانی گرفته‌ایم. با سفیر برزیل هم صحبت کردیم.

فرزندانم ازدواج فامیلی کرده‌اند، برای دکترا می‌خوانند و کاری با ورزش ندارند

وی درباره شرایط زندگی دو فرزندش نیز توضیح داد: یکی از فرزندانم در رشته مدیریت اجتماعی و دیگری در رشته مدیریت صنعتی دکترا می‌گیرند. در هیچ بخش دولتی نبوده‌اند و تقریباً هیچ بازی را تماشا نمی‌کنند، هیچ مسافرتی با هیچ تیمی نمی‌روند، هیچ کار دولتی نمی‌کنند و به کلی مشغول ورزش نیستند. هر دو ازدواج کرده‌اند و یکی‌شان فرزند هم دارد. یکی با دختر خاله و دیگری با دختر عمویش ازدواج کرده است.

باید برای برانکو آرزوی موفقیت کنیم

تاج در پاسخ به سؤالی درباره اختلافات کی‌روش و برانکو اظهار داشت: ما باید برای آقای برانکو در باشگاه پرسپولیس آرزوی موفقیت کنیم و به فکر موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانا آسیا باشیم. همین که پرسپولیس و استقلال تا اینجا رسیده‌اند، دستمریزاد دارد. مدیران دو باشگاه روزی 5، 4 ساعت در اتاق ما هستند و هر دو مدیرعامل هر روز می‌آیند و گپ می‌زنیم که عمدتاً در مورد بدهی‌های دو باشگاه است تا راه حلی بیابیم. ما برای آقایان برانکو و کی‌روش و شفر آرزوی توفیق می‌کنیم.

شکایتی از علی کریمی ندارم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره علی کریمی و انتقادات او نیز گفت: آقای کریمی صرف نظر از اینکه درباره من چه نظری داشته دارد یا خواهد داشت، از بازیکنان خوب کشور ما بوده است و باید به او احترام بگذاریم. او خیلی زحمت کشیده و انتقاداتی هم به فوتبال داشته که باید جواب بدهیم. چون به سازمان و تشکیلاتی که نشود به آن انتقاد کرد، مردم احترام هم نمی‌کنند. شکایتی هم از آقای کریمی در حال حاضر ندارم. در جراید هم خواندم آقای هوشنگ مقدس از دست او شکایت کرده که من پیشنهاد دادم او شکایت خود را پس بگیرد. در حوزه فوتبال شکایت کشی خوب نیست.

سردار آزمون به تیم ملی دعوت می‌شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 76 درصد مردم در نظرسنجی «فرمول یک» به دعوت مجدد از سردار آزمون به تیم ملی رأی داده‌اند، گفت: ان‌شاءالله سردار آزمون به تیم ملی دعوت می‌شود. آقای کی‌روش هم خیلی او را دوست دارد. درباره خداحافظی او هم من به عنوان رئیس فدراسیون باید صبور باشم. آقای آزمون جوان است و طاقت نداشته به خانواده‌اش حرفی بزنند. این شایسته نیست و من کسانی را که به خانواده ورزشکاران توهین می‌کنند، نکوهش می‌کنم.

سرمربی تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند

تاج درباره بازی نکردن قوچان‌نژاد در جام جهانی نیز که پس از آن از بازی‌های ملی خداحافظی کرد، گفت: سرمربی تیم ملی است که انتخاب می‌کند. آقای قوچان‌نژاد هم خیلی زحمت کشیده است، اما سرمربی تشخیص می‌دهد چه بازیکنی بازی کند و چه تصمیمی در این خصوص بگیرد. آقای کی‌روش هر بازیکنی را دعوت کند، ما تلاش می‌کنیم او را در تیم ملی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها